Achteruitkijkspiegel - 'Ik had nooit gedacht dat de V12 er in 2022 nog zou zijn'

BMW i4 eDrive 40

62 reacties

Video

De V12 loopt bijna net zo mooi en trillingsvrij als een elektromotor. Maar bij BMW is het dit jaar schluss voor de machtige twaalfcilinder. Vanuit een BMW i4 bespreken Nic de Boer en Stéphan Vermeulen de geneugten van het rijden met zo'n enorme motor. Het had overigens nog veel mooier kunnen worden, want BMW bracht 35 jaar geleden de 750i, er kwam ook een studie van de E32 met V16. Daarover lees je op autoweek.nl meer. Van een V12 naar een heel ander onderwerp: het succes van de Dacia Spring. Nic de Boer haalt zijn gelijk ... En de geruchten rond het terugbrengen van de Volkswagen e-Up. Waarom dat niet zo gek zou zijn.

Signalement

Merk Bmw
Model i4 eDrive40
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Nieuwprijs € 61.710

Specificaties

Brandstof elektrisch
Motor 1 elektromotor
Maximaal vermogen 250 kW / 340 pk
Maximaal koppel 430 Nm
Accu capaciteit (bruto) 84 kWh
Lengte / breedte / hoogte 4.783 mm / 1.852 mm / 1.448 mm
Wielbasis 2.856 mm
Massa leeg 2.050 kg
Laadvermogen 555 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.600 kg / 750 kg
Banden225/55R17Prijzen
Topsnelheid 190 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 5,7 s
Stroomverbruik (WLTP) 16,0 kWh/100km
Actieradius (WLTP) 590 km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (62)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.