Officieel: Honda CR-Z

Honda CR-Z concept 2009
Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009Honda CR-Z concept 2009
Een van de spannendste auto's van 2010 wordt de Honda CR-Z. We wisten al hoe de vrijwel productierijpe concept eruitziet en nu heeft Honda ook meer details van de hybride coupé vrijgegeven.
De Honda CR-Z krijgt een elektromotor aan boord en een 1,5-liter viercilinder benzinemotor. Honda meldt niets officieels over het vermogen van dit blok, maar wij rekenen op in ieder geval meer dan 100 pk. Op die manier krijgt de CR-Z prestaties die een spirituele opvolger van de CRX waardig zijn. De uitstoot is ook nog niet bekend, dus we blijven nog even in spanning of de kekke Honda de eerste sportcoupé met 14 procent bijtelling wordt. Opvallend genoeg kiest Honda niet voor een CVT-transmissie, maar voor een handgeschakelde zesbak.
CR-Z staat voor Compact Renaissance Zero. De auto ziet er een stuk productierijper uit dan de concept-car uit 2007. Aan de achterkant zien we nu lichten die sterk doen denken aan de achterlichtpartij van de Insight en een diffusor. De uitlaatpijpjes steken niet meer prominent in het midden onder de auto uit, maar zijn weggewerkt achter de bumper.
Op het moment wordt de CR-Z getoond op de Tokyo Motor Show. De productie van de CR-Z start in Japan in februari volgend jaar. In de tweede helft van 2010 komt de auto ook in de Verenigde Staten en op ons continent op de markt.

Lezersreacties (87)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.