advertorial

Voor het eerst als plug-in hybride

De compleet nieuwe Peugeot 308

Peugeot smarticle (ON39340)

Dit voorjaar trok Peugeot het doek van de volledig nieuwe 308, een scherp en modern getekende hatchback die niet alleen met conventionele benzine- en dieselmotoren op de markt komt, maar voor het eerst ook als plug-in hybride. Naast de vijfdeurs carrosserie staat er ook nog een SW op het programma en op het gebied van infotainment, veiligheid en ergonomie vormt de nieuwe Peugeot 308 de maatstaf in zijn klasse.

Het silhouet van de zijruitpartij laat nog een lichte overeenkomst zien met het uitgaande model van de Peugeot 308. Verder zijn alle lijnen compleet nieuw en dragen het front en de achterpartij duidelijk de nieuwe signatuur van Peugeot, inclusief de led-koplampen en de markante led-dagrijverlichting. De carrosserie kenmerkt zich door vloeiende, speels in elkaar overlopende welvingen en zowel de lengte als de wielbasis namen flink toe, met een ruim interieur en een grote kofferruimte tot gevolg.

Hoogwaardig interieur, nieuwste software

Het interieur is zoals je dat in een hedendaagse Peugeot mag verwachten. Midden op het dashboard staat een 10-inch scherm met het infotainmentsysteem, daaronder een rij fysieke druktoetsen voor alle belangrijke functies en een draaiknop voor het volume. De software is ook volledig nieuw en het systeem is individueel aanpasbaar. De bestuurder kijkt uit op de geavanceerde, configureerbare en digitale i-Cockpit van Peugeot. Verder kenmerkt de binnenkant zich door hoogwaardige materialen, het hoge afwerkingsniveau en de fraaie bekledingsstoffen.

Tekst gaat verder onder de afbeelding

Peugeot smarticle (ON39340)De cockpit is naar smaak van de bestuurder aan te passen.

Drive Assist 2.0

Kort na de introductie van de nieuwe Peugeot 308 maakt ook een keur aan nieuwe veiligheids- en assistentiesystemen zijn debuut in het Drive Assist 2.0-pakket. De adaptieve cruisecontrol heeft een stop & go functie en kan de snelheid automatisch aanpassen aan het ter plaatse geldende maximum. Verder is een actieve rijstrookassistent onderdeel van het pakket. Vanaf 70 km/h is de nieuwe Peugeot 308 in staat om zelfstandig andere auto’s in te halen. Dodehoekdetectie, een 360-graden parkeercamera en een grootlichtassistent zijn eveneens beschikbaar.

Nieuw: plug-in hybride

Voor het eerst in de geschiedenis komt er een Peugeot 308 met een plug-in hybride aandrijflijn, die als 308 Hybrid 225 in de prijslijst staat. Met zijn accupakket van 12,4 kWh heeft deze versie een elektrische actieradius van maximaal 59 kilometer, in veel gevallen genoeg voor de dagelijkse ritten. De elektromotor levert een vermogen van 110 pk en al vanaf het eerste moment maximum trekkracht. Daarmee rijdt de Peugeot 308 Hybrid 225 altijd stil en vlot vanuit stilstand weg. De brandstofmotor is goed voor 180 pk en samen leveren de motoren 225 pk. Daarmee heeft deze 308 zeer sportieve prestaties!

Tekst gaat verder onder de afbeelding

Peugeot smarticle (ON39340)De Peugeot 308 HYBRID voor de optimale combinatie tussen rijden op benzine en op elektriciteit.

8-traps automaat

De nieuwe Peugeot 308 is ook leverbaar met zuinige en krachtige benzine- en dieselmotoren. De PureTech benzinemotor is er met 110 of 130 pk, de BlueHDi is goed voor 130 pk en naast de handgeschakelde zesversnellingsbak kan de klant kiezen voor een comfortabele 8-traps automaat.

Leasen met of zonder mobiliteitsbudget

Peugeot heeft altijd een passend mobiliteitsantwoord. Steeds meer mensen kiezen voor het comfort, de zekerheid en het gemak van private lease. Voor een vast maandbedrag zijn al je autokosten gedekt, alleen de brandstof betaal je apart. Dit is bijvoorbeeld ook heel goed te combineren met een mobiliteitsbudget dat je van je werkgever krijgt, met als voordeel dat je geen fiscale bijtelling hebt. Voor de zakelijke rijder is er Peugeot Blue Lease, een slimme en flexibele oplossing. Welke vorm het beste bij jou past, kun je bespreken met een expert van Peugeot, online of bij de lokale dealer.

Meer weten? Klik hier voor de Peugeot Electric Days