Volvo V50 T5 AWD Kinetic (2005)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 T5 AWD Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds 1-10-2005 rijd ik deze Volvo. Elke keer bij snel optrekken imponeer ik bijrijders en ga ik zelf ook weer grijnzen, de turbo is geweldig voor mij nooit meer een auto zonder turbo of het moet een 6 cilinder zijn die wat snel zijn koppel oppakt zoals audi of BMW motoren en tegenwoordig ook Volvo.

Ik heb me zeer lang kunnen oriënteren op deze auto en heb proefgreden in een BMW 320i, Audi A3 SB 2.0 TFSI quattro, heb nog even een audi a4 overwogen maar viel dan toch voor het B&O dash van de V50 hoewel ik hier ernstig over heb getwijfeld.

De AWD heeft zich deze wintermaanden super bewezen en nav de sneeuw met oudjaar besloten tot winterbanden, welke met sneeuw super zijn maar met droog weer de wegligging nadelig beïnvloeden.

Als het om sportief rijden gaat moet je echt kiezen voor de 17’ zomerbanden, misschien is 18’ nog beter.

Als ik nu een andere auto moest kopen kocht ik dezelfde maar dan met leren stoelen en stoelverwarming en een iPod adapter. Het verbruik is logischerwijs afhankelijk van de rijstijl, en schommelt tussen 1 op 8 en naarmate hij beter is ingereden nu ook 1 op 9, ik denk dat op de snelweg 1 op 11 á 12 mogelijk moet zijn.

Jammer vind ik dat het verlaagde sportonderstel niet leverbaar is/was op de AWD V50 versie, dit is wel te regelen via HEICO tuning maar zo’n ramp is het toch ook weer niet en nu kan ik nog normaal over drempels rijden.

Update 13-4-2008:

Lange tijd niet hier geweest, probleemloos gereden. De AWD heeft me gered van wegglijden op een helling met de aanhanger in Frankrijk. Echter in verband met gezinsuitbreiding voor een XC90 gegaan 3.2 momentum zilvergrijs, binnenkort hier een review van. Met een beetje weemoed neem ik afscheid van mijn V50 die me veel snelle en veilige kilometers heeft gegeven.

PROBLEMEN

Over drempels gesproken, er was sprake van gekraak van de vooras bij het nemen van drempels, dit is in 2e instantie bij de dealer verholpen, nadat ik had verwezen naar het www.volvo-forum.nl (aandraaien bouten).
Het slotknopje in de linkerportier trilde mee bij hoog volume dit is enigszins verholpen, maar er valt nu mee te leven.
Aanlopende voorrem bij insturen bij inparkeren, is ook verholpen bij de 2e sessie.
De zenders radio 1, 2, 3, 4, 5 willen nog wel eens kort wegvallen en dan weer terugkomen. Verder goed geluid bij het premium sound systeem.

Daarna geen problemen meer gehad.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.