Volvo V50 2.4i Summum (2004)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 2.4i Summum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na goede een oriëntatie, o.a. op Autosalon Brussel en bezoeken bij dealers in hele land met 1e exemplaren ter bepaling kleur en interieur in ’het echt’, heb ik voor de introductie de V50 2.4i 170 pk in exclusive(summum)uitvoering gekocht.
Helaas zonder proef te kunnen rijden. I.p.v. mei is hij er dan begin juli eindelijk. Heerlijk om naar te kijken, stuurt en schakelt absoluut fijner dan mijn V40 T4 hiervoor. De regensensor is een genot en het meubilair zit weer geweldig (net topfit terug uit Nice, 1300 km in een zit). ECC,audio en cruisecontrol net weer iets verfijnder.
De afleg/opberg vakjes zijn een MISSER! Absurd weinig en klein als gevolg van interieurdesign en afwerking. Dit geldt ook voor de bagageruimte. Onze standaard kofferset en noodzakelijke koelbox voor medicijnen verdwenen moeiteloos in de V40 maar in deze V50 pas na verwijderen beschermbak en de bodemplaat en omkeren reservewiel zodat de rolhoes dicht kon blijven. Liters zeggen weer eens niets over de praktische kant! Opgelet dus.
De verkoopinfo was een ander verhaal.’ach die 30 pk verschil voel je nauwelijks’, ’en anders een chipje erin’. Nou geloof me het voelt heeeel anders. Deze motor heeft een heel andere karakteristiek en een injectie is zeker nog geen full pressure turbo als de T4 en met dit aanzienlijk lagere koppel blijf je schakelen om op toeren te blijven. Een verkoper moet weten dat je een turbo kunt chippen maar deze 2.4i niet. De worst die er niet is dus. Dit is een vlotte reisauto de T4 was een snelle rijdersauto.
Spijt? Een beetje wel. Advies: ga proefrijden, zeker als je uit een turbo komt!

PROBLEMEN

Mankementen, ach ja, afgeleverd met een deuk en een losse massakabel van het blok wat ikzelf direct constateerde. Deuk uitzuigen lukte niet, uitmasseren ook niet dus in 3e instantie uitgedeukt en gespoten.
Een week later binnenbekleding en raamrubber los en vervormd, aan het andere portier was de deurhendel al vervangen. Electronische stoelgeheugen hapert en handrem houd "m niet vast op de Franse hellingen.
Zal best met alle egards door dealer worden opgelost. Wat wel ergert is dat het witte leer nu vol staat met vette monteursvingers, en ’maak U geen zorgen daar hebben we wondermiddeltjes voor’, zijn fabeltjes. Ik zie ze nog. Zo"n knulletje moet met schone handen beginnen! Wat ook ergert is dat het extra setje lichtmetaal met winterbanden eigenlijk niet nodig was want op de originele velgen mogen ook kettingen (niet op T4) en dat deze zgn. ’originele volvowielen’ gewoon identiek bij de Kwik-Fit, incl. volvo logo, voor ruim 400 eurootjes minder te koop zijn.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.