Volvo V50 2.4 Summum (2004)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 2.4 Summum
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de auto met Geartronic automatische versnellingsbak, ingebouwde telefoon en achteraf-inbouw Pioneer touchscreen navigatiesysteem. Ik vind
deze prettiger dan het Volvo systeem omdat het scherm iets groter is en wat dichterbij staat. Erg goed systeem. Je kan ook vaste plaatsen met een alarmpje laten aangeven (trajectcontroles bijvoorbeeld...) Optimount heeft een mooie houder en er moet een zogeheten CAN bus interface worden geplaatst om de puls van de snelheidsmeter af te tappen.

Er zit ook een (Volvo) Premium Sound geluidsinstallatie in met Dolby Surround. Als je van goed geluid houdt is dat echt een aanrader! Niet alleen live muziek klinkt er beter door. Volle bassen zonder enige vervorming. Er
zit zoveel power in dit systeem dat een Subwoofer echt overbodig is.

De automaat schakelt bij een rustige rijstijl ongemerkt lekker snel door naar de hoogstmogelijke versnelling. Als je flink de vaart er in houdt schakelt "ie
pas laat op. Precies zoals het hoort. Door de automaat klinkt de roffel van de 5 cylinder nog mooier. Echt een genot om te rijden. Ik denk wel dat de 2.4i
een betere keuze zou zijn voor een automaat want hij moet wel vrij vaak terugschakelen als je stukken rijdt met veel tempowisselingen in het 50 - 100 km gebied.

De auto rijdt lekker sportief, maar je voelt toch dat je in een Volvo zit; vergeleken met een V70 is het echter een stuk minder lomp en log.

Verbruik ligt op 11,3 liter per 100 km. De topsnelheid zoals de fabriek opgeeft die haal je echt niet; vanaf 180 km/u is het echt over en moet je de mazzel hebben dat je een brug af kan rijden om er nog wat bij te krijgen.
Cruisen op 160 km/u gaat echter heerlijk. Bij het stoplicht ben je door de automaat wel als eerste weg.

Stoelen waren even wennen maar zitten als gegoten, de (elektrisch verstelbare) bestruudersstoel is prima in te stellen op tig manieren. De stoelverwarming heeft twee standen en dat is voldoende. Ruimte voor achter
passagiers is erg krap.

Neem zeker parkeerhulp, want de auto is (door dikke veilige raam- en deurstijlen) erg onoverzichtelijk!

Xenon is ook een aanrader (zit standaard op de Summum). Staat mooi bij de auto, maar geeft ook een heleboel licht; ik wist niet dat dat zó prettig kon
zijn op slecht verlichte wegen!

PROBLEMEN

Radio ’hing’ soms (was niet op andere zender te krijgen), software-update biedt oplossing.
Telefoon galmt in begin van gesprek, software lijkt dit binnen een paar seconde te herstellen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.