Volvo V50 2.0D Summum (2005)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 2.0D Summum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf251.000 km
KM-stand laatst251.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aanschaf Volvo V50 2.0d

  • 251.000 km

Na allereerst een Suzuki Alto, S60, Audi A6 Avant 1.9TDI, V70 en Opel Astra Twintop (ik weet het, erg bonte verzameling van auto's) dan toch maar de auto gekocht die ik al sinds 'ie uit kwam wilde hebben: een Volvo V50 (ik was toen 13). Het betreft een prachtige zwarte V50 2.0d Summmum, met alle denkbare opties. De auto is gekocht bij Auto Scheepers in Surhuisterveen, na eerder al wat proefritjes te hebben gemaakt in 2.0d's en de conclusie te hebben getrokken dat dit prima motoren waren.

Meteen laten chiptunen bij ChiptuningNoord en de EGR uit laten schrijven. Dat scheelt weer een hoop vervuiling. Nu na ruim 7000 km nog steeds een heerlijk gevoel als ik in de auto stap. Na de chiptuning is de auto merkbaar zuiniger geworden naar mate ik rustiger rij, en het vermogen en koppel zijn er op vooruit gegaan. Meest merkwaardige effect van de tuning vind ik nog steeds dat de motor zoveel rustiger en stiller is gaan lopen. Heel vreemd, ik wist niet dat dit ook een gevolg van chippen kon zijn.

Enige nadeel: handgrepen aan de binnenkant van de portieren kraken een beetje bij beetpakken. Dat doen een klein beetje afbreuk aan het kwaliteitsgevoel wat ik bij een Volvo heb, en past ook niet echt bij de rest van de auto die wél goed in elkaar zit. Alles voelt degelijk aan en ziet er degelijk uit. Verder rijd de auto fantastisch. Onderstel vind ik erg fijn, niet te hard afgeveerd maar ook niet te slap. Gewoon goed. De stoelen zijn bekleed met zwart leder, elektrisch verstelbaar en verwarmbaar en ze zitten - zoals ik gewend ben van Volvo - geweldig. Het dashboard ziet er supermooi en minimalistisch uit, maar daar moet je van houden. Knopjes zijn soms wat klein, maar over het algemeen is de ergonomie van het dash wat mij betreft dik in orde.

Eerste kosten zijn er helaas al wel weer: Wiellager linksvoor begint lawaai te maken.

Overige kosten tot nu toe:

- blokjesgrille: 70 euro
- 18" Medusa velgen: 600 euro
- bijbehorende banden: 250 euro
- afgedekte bekerhouder: 50 euro

Word vervolgd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.