Volvo V50 2.0D Kinetic (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V50 2.0D Kinetic |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 140.251 km |
KM-stand laatst | 160.250 km |
De eerste kilometers
- 140.950 km
Nu de auto bijna een week in bezit en 700 kilometer gereden.
Hij is zuiniger dan de Laguna 2.2 maar rijdt even snel.
Gemiddelde van 6.0 liter per 100km
Het interieur geluid is minder dan bij de Renault Laguna maar de radio valt erg tegen.
Heb meteen een radiobediening op het stuur ingebouwd. Kosten 25 euro (van de sloop) en simpel zelf te doen.
Gisteren de parrot MKi9200 laten plaatsen na eerst zelf geprutst te hebben. Wat is er weinig ruimte achter de radio. (ik heb deze in de Laguna gehad en er zelf in en ook weer uitgehaald)
Geluid vanaf een iphone is beter in te stellen door op de parrot gebruik te maken van de equalizer.
Volgende upgrade zal zijn een set speakers met tweeter voor de voordeuren.
Hiervoor heb ik al tweeterkapjes bij de dealer besteld (9 euro per stuk).
Ook heb ik een zonnebril houder besteld voor aan het dak in plaats van de handgreep.
Auto rijdt dus fijn en morgen de test waarin op één dag 450 kilometer gereden wordt.
Ik denk dat de auto dan 1 op 20 gaat halen.
Nadeel tot nu toe vind ik de geringe opbergbakjes en vakjes.
24-9-2012 (141.505km)
Afgelopen weekend veel kilometers gereden en de auto bewijst een lekkere reis auto te zijn. Met name op de 100 km/h wegen is een verbruik van 1:23 mogelijk. Gemiddeld kom ik met de 130 km/h wegen toch uit op een 5,5 liter en dat is 1 op 18.
Vanwege de geringe opbergruimte vandaag een zonnenbrilhouder gemonteerd. Dit kan je zelf handig doen op de plek van de handgreep aan het plafond.
Chiptuning en rijgedrag
- 145.745 km
Na een paar duizend te hebben gereden kreeg ik een aanbieding om chiptuning te laten doen.
Na wat rekenwerk leek het mij wel wat en extra power is toch ook lekker.
Deze auto heeft de extra pk's niet echt nodig.
De auto lijkt rustiger en soepeler te rijden.
Schade gerepareerd
- 151.500 km
Half december heb ik een auto van rechts over het hoofd gezien. Het was een klein autootje en die kwam van een groot parkeerterrein schuin achter mij. Ik kwam uit een uitrit en wilde een weg oversteken.
Boem, en we zaten vast.
De volgende dag bleek dat mijn auto wel kon rijden en afspraak gemaakt voor 2 januari.
De andere auto had veel meer schade, deze was in de flank volledig kapot en de deuren gingen dan ook niet meer open.
Zaterdag 5 januari auto weer opgehaald. Prima gemaakt. Nieuwe bumper, steenslag verwijderd en spatscherm uitgedeukt.
Ook een mooie poetsbeurt gehad van binnen en buiten.
Het bleek dat mijn auto al eerder schade heeft gehad en daar heb ik bij de aankoop niks van gehoord en niks van gelezen (schade database nagekeken).
Auto rijdt weer als een zonnetje. Nu maar eens kijken wanneer de servicebeurt gedaan moet worden (daar vraagt hij nu om).
Waarom elke 10.000 een servicebeurt?
Service lampje en spiegels
- 154.150 km
Aan het begin van de 150.000 kwam er een melding in het display: TIJD VOOR REG. SERVICE". Hier schrok ik toch wel even van want ik was ervan overtuigd dat dit elke 20.000 km mocht gebeuren. Na het een tijdje genegeerd te hebben toch maar eens wat uitzoekwerk gedaan en een vraag gesteld hier op het forum.
Dank voor het antwoord.
Het blijkt dus dat dit slecht een indicatie is die op basis van aantal kilometers en rijgedrag naar voren kan komen.
Deze heb ik zelf uit het systeem gehaald en heeft geen invloed op de reguliere beurt die bij 160.000 weer komt.
Met dit koude en vochtige weer is het handig als de spiegels ook ontdooien. Deze doen het niet of het ziet er niet als optie op?
OP deze Kinetic moet het standaard zitten dus op naar de dealer.
Stroom gaat naar de spiegels maar spiegels zijn kapot. Per spiegelglas 70 euro.
Eerst maar even kijken naar de garantie dus. Deze week hoor ik of ik ze onder garantie mag laten vervangen.
Gecupte banden:
De laatste weken heb ik veel geluidshinder van de achterbanden. Met name links achter is het erg. Het kan zijn dat er een wiellager kapot is maar meer aanneembaar is dat de banden gecupt zijn. Oplossing hiervoor is om de banden van voor (liefst kruislings) te verwisselen. Dit ga ik dan binnenkort ook maar even doen.
Voor de rest nog steeds blij met deze auto.
Grote beurt
- 160.250 km
20.000 kilometer in een half jaar. Dat gaat hard.
Op voor een grote beurt.
Geen enkel probleem maar 350 euro armer.
Op naar de 180.000 en binnenkort de zomerbanden er maar weer eens onder monteren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.