Volvo V50 2.0 Edition I (2006)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 2.0 Edition I
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf24 km
KM-stand laatst790.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

afscheid

  • 790.000 km

Na 2,5 jaar met veel plezier in deze V50 te hebben gereden, is het tijd voor iets nieuws. Destijds aangeschaft vanwege de goede prijs/kwaliteit/vermogen verhouding. Getwijfeld tussen V50, Alfa 159 . De Volvo kwam als winnaar uit de bus met name door het comfort en ergonomie. De Alfa 156 is een zeer mooie auto, veel mee gereden ook, maar voor langere ritten niet zo comfortabel als de V50 en zeker niet zo kwalitatief. Gekozen voor een edition 1 pakket omdat dit budget technisch het beste uitkwam.

Nog extra toegevoegd:

-Silver metallic lak, natuurlijk icm meegespoten stootranden
Deze kleur doet de auto echt goed, de eerste keer dat ik deze zag,was ik meteen verkocht.
- Veelspakige LM wielen, weet de naam niet meer
- Regensensor
- extra audio pakket
- GEEN dakrails, deze doen de auto echt geen goed

Even kort de plussen en minnen op een rijtje:

+ stoelen!
+ ergonomie
+ wegligging

- vermogen bij lage toerentallen
- te korte middenarmsteun
- binnenruimte achter
- actieradius

Veel mee op autobahn / Péage gereden, hoge tot zeer hoge kruissnelheden geen probleem. Stoelen briljant. 4-5 uur non stop rijden geen probleem, 12 uren op dag idem, zonder vermoeidheid of pijnklachten in rug.

De 2.0 liter is verdienstelijk, maar komt puf tekort om in het dagelijks verkeer echt snel aan te voelen.

Verbruik OK, 1 op 12,5 à 13 gemiddeld tijdens eigenaarschap.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.