Volvo V50 2.0 D Momentum (2004)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 2.0 D Momentum
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Lang gewacht maar toch gekomen, eindelijk was het zover mijn eerste (na veel Audi/ BMW en Volkswagens) Volvo werd afgeleverd. Ik heb gekozen voor een 2.0d momentum met estate line, dakspoiler, sportstuur en 17’lichtmetaal. Wat een prachtige auto in het zwart met de T Tec bekleding en die dikke wielen.

Mijn eerste weekend er een groot aantal kilometers mee gereden en hij bevalt uitstekend, behalve de irritante toeters en bellen als je even je gordel niet om hebt. Ik kom vanuit een 320d toch niet de langzaamste deze auto is toch even een stukje sneller en ook qua wegligging doet hij zeker niet onder, integendeel zelfs. Wat betreft het interieur is alles makkelijk te vinden en je bent eigenlijk zo gewend, de alluminum center stack is ook in werkelijkheid erg mooi en praktisch. Het bekende probleem van de opbergvakken is duidelijk. Een tegenvaller is de beperkte actieradius, als je gewend bent om ongeveer 900 kilometer op 1 tank te rijden en nu slechts 650 is dat toch even wennen, hij is wel zuinig maar er zit gewoon een te kleine tank in.

PROBLEMEN

Op het moment dat het geregend heeft en je doet de achter deur open valt er water via de rubbers op de achterbank. Verder nog niets.

Update:
Wat me al direct opviel was het hoge dieselverbuik, ik ben dit in de gaten gaan houden en kom gemiddeld uit op 8.3 l op 100 km. dus zeg maar 1 op 12 terwijl ik met name snelweg rij en niet overdreven hard. Bij de dealer geweest, daar aan de computer gehangen en er bleek een klep niet goed afgesteld te staan. Dit euvel hersteld en ik moest maar eens kijken of het beter ging, helaas niet, verbruik bleef het zelfde actieradius van nog geen 600 km. wederom naar de dealer, daar is een technisch rapport opgemaakt en het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn, het onderdeel, de eerder genoemde klep moest besteld worden en dat duurt 2 weken. dus voor andere volvo v50 2.0 diesel rijders due hun verbruik ook te hoog vinden, dit kan het probleem zijn


Ik ben benieuwd wanneer de klep vervangen is wat dan het verbruik is, ik hou jullie op de hoogte.

**update**

Inmiddels is de klep vervangen met als doel het diesel verbuik omlaag te krijgen. NB hij reed 1 op 11 en een beetje, terwijl ik veel op de snelweg zit. Bij de dealer gaven ze aan dat de klep niet goed was en regelmatig bleef hangen. Gelukkig dacht ik de oorzaak is gevonden. Alleen na ruim een tank later moet ik helaas constateren dat het dieselverbuik niet is gedaald. Nog steeds 8,5 liter op 100 km. Hier word ik niet blij van. Dus maar weer terug naar de dealer.

Update februari 2007
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik weer een update voor jullie heb. Dit betekent echter niet dat er geen problemen zijn geweest, integendeel. Ik ben er inmiddels achter dat ik een echte maandagochtend auto heb en die gelukkig per 1 juli vervroegd door de leasemij. teruggenomen wordt. Het voert te ver om uitgebreid alle storingen op papier te zetten maar in vogelvlucht een aantal bijzondere in de hele lange lijst van meer dan 25 bezoekjes (buiten de gewone onderhoudsbeurten) aan mijn dealer:

- De auto is een aantal keer in de ramp mode terecht gekomen waardoor er een soort van toerenbegrenzer opkomt.
- Ik haal mijn sleutel uit het contact, de motor slaat af maar de rest blijf het gewoon doen, de radio etc. De auto denkt dat de sleutel nog in het contact zit waardoor de centrale deurvergrendeling het niet meer doet met als gevolg dat het alarm afgaat als je de auto instapt.
- Auto start niet meer....midden in een autowasstraat op een drukke zaterdagmiddag.
- In zuid Frankrijk op de terugreis van mijn vakantie kan de deur niet meer op slot niet zo handig met een volle bepakking op een parkeerplaats in Frankrijk.
- Mijn parkeersensoren weigeren dan weer wel dan weer niet.
- Verbruik blijft aan de zeer hoge kant 7.5 liter/100 km
- de klok loopt te langzaam
- storing aan de ERG klep
- stuurbekrachting houdt er spontaan mee op
- ik weet niet hoeveel nieuwe software updates
- etc etc.

Op dit moment staat de auto weer bij de garage, de parkeersensoren doen het weer niet na inmiddels al een nieuwe set te hebben gemonteerd het blijkt dat het in de communicatiemodule te zitten, volgens de dealer.

Deze heeft inmiddels een enorm dossier van deze auto, is al een keer naar Volvo Nederland geweest met de garantie dat het nu allemaal opgelost is, helaas....

Nog een paar maandjes en dan ik eindelijk deze auto inleveren en deze dag kan wat mij betreft niet snel genoeg komen. Ik weet het zal wel aan deze auto liggen andere V50 zullen niet al deze problemen hebben maar voor mij is het duidelijk: nooit meer een V50.

Mijn laatste update van deze auto, het lijkt wel of de auto het door heeft dat hij eruit gaat, vanaf het moment dat ik mijn nieuwe auto heb besteld geen storingen. Wel heb ik nog 1 opmerking, ik heb alle reviews doorgelezen van volvo v50 met een 2.0 D, wat me opvalt dat er weinig berijders zijn die klagen over het gebruik terwijl mijn boordcomputer nu al bijna 3 jaar minimaal 7.3 liter per 100k. aangeeft waarmee ik dus slechts 600 km kan rijden terwijl ik niet overdreven hard rij en veel op de snelweg zit, iemand een idee??

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.