Volvo V50 2.0 D Kinetic (2005)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 2.0 D Kinetic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ga het hier niet meer hebben over de reeds vaak genoemde (wat mij betreft kleine) nadelen van deze auto, (actieradius, bergruimte interieur, vergrendeling achteruitversnelling) maar sta liever stil bij de positieve punten.
Ik heb mijn keuze gemaakt uit de volgende auto’s:
Ik vond de Peugeot 407 wat interieur betreft te veel ’Frans plastic’.
Ik was zeer gecharmeerd van de ruimte van de Opel Vectra Station 1.9 cdti, maar het gebrek aan trekkracht onder de 2000 toeren vond ik niet fijn.
Ik vond de degelijkheid en compleetheid van de Toyota Avensis geweldig, maar het gebrek aan vermogen en het ’totaal niet thuis zijn’ van de motor onder bovenstaande 2000 toeren helemaal niets.
Rest nog een andere Ford Mondeo, maar iedereen die hier een winter in heeft gereden met altijd rondom beslagen ramen, dan de climate-control(!) weer heet, dan weer koud zal er nooit meer een willen rijden.
Dan de Volvo, gebruikte materialen zijn top, totaal geen rammels, alles voelt zeer degelijk aan.
De motor heeft altijd trekkracht, zelfs laag in toerental, maar trekt rustig door naar het ’rode toerental’.
Vorige week naar Oostenrijk geweest met volle bepakking, gewoon een genot. Auto kruist moeiteloos 180 km/h bij 3000 toeren per minuut. In 6 uur tijd van de Bollenstreek naar Munchen, Je wil gewoon blijven rijden.
Het brandstofverbruik is natuurlijk sterk afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Als je goed op je rijstijl let, veel op de snelweg zit en niet boven de toegestane maximum snelheid komt is 5,3 ltr/100km haalbaar, maak je vaak gebruik van het potentieel van de motor (en daar vraagt hij wel om) dan zit je zomaar op 8 ltr/100 km.
Ik heb de uitvoering met de verplichte audio-line twv 750 euro. Sublieme geluidsinstallatie, heeft echter wel 2 keer vast gestaan, waarna contact uit en opnieuw starten de enige remedie is.
Ook niets dan lof over de stoelen, vooral het feit dat de voorzijde van de zittingen in hoogte verstelbaar zijn vind ik erg goed. Zo kun je je dijbeen keurig laten steunen.
De ruimte in de auto is voor 4 personen van 1,85 mtr. ruim voldoende, maar kan niet tippen aan bijv. de Mondeo of de Vectra.
Ben ook erg tevreden over de dealer (Svala Heemskerk Hillegom), persoonlijke en professionele behandeling, offertes en papieren in luxe opbergmappen, na 2 weken bellen of de auto bevalt doen deze dealer en Volvo als merk ruim boven het gemiddelde uitstijgen.

Conclusie;
Een heerlijke rijders- en reisauto met enkele kleine nadelen waar ik persoonlijk goed mee kan leven.

Update 03-04-2005;
Km-stand 14250
Nog steeds geen enkel probleem gehad met deze auto.
Voor het eerst de caravan erachter gehangen en zie, dit is de eerste dealer die alle bedrading (13-polig) in 1 keer goed heeft aangesloten. Hulde!
Een lege caravan trekken van 1000kg. Is voor deze auto geen enkel probleem.

PROBLEMEN

Helemaal niets.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.