Volvo V50 2.4i Edition II (2009)

autoreview

Volvo V50 2.4i Edition II (2009)
Volvo V50 2.4i Edition II (2009)Volvo V50 2.4i Edition II (2009)Volvo V50 2.4i Edition II (2009)Volvo V50 2.4i Edition II (2009)Volvo V50 2.4i Edition II (2009)Volvo V50 2.4i Edition II (2009)

Signalement

UitvoeringV50 2.4i Edition II
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst245.675 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo V50 geartronic, 2.4 op LPG

  • 245.675 km

Na afscheid te hebben genomen van 15 jaar V.A.G wagens, van Passat, Jetta, naar weer een Passat en (een Porsche voor de fun), naar Skoda Superb, en als laatste een Audi A4, was het nu tijd voor een station. Het werd uiteindelijk een Volvo V50 2.4 met gas.
Nou rijdt een V50 automaat best lekker en een verbruik van 1:12 op de snelweg is goed mogelijk, maar op gas neemt het verbruik toe tot 1:10 à 1:9.
Dat maakt allemaal niet zoveel uit, want de lpg prijs is zeer gunstig t.o.v. benzineprijzen. De hogere wegenbelasting is verwaarloosbaar, icm de hilarisch lage tankkosten ( volle tank €27)

Los van alle kosten, rijdt een Volvo geweldig. De ergonomie in deze Volvo is dik in orde. Alles zit op de juiste plaats en voor mijn lengte (1,90) zijn de stoelen en de axiale verstelling van het stuur, briljant. Het minimalistische middenconsole, geeft met benen nog meer ruimte dan in een V70. Hoewel je dat niet zou kunnen bedenken. Een V70 is veel breder. Ik heb, voordat ik deze kocht, ook in een V70 gereden...
De bestuurders positie is uitstekend in de V50.

Zijn er ook nadelen ? Jazeker: opbergruimte in zijvakken, die is er niet. En de achterbank eventjes neerklappen, is er niet bij. Ik heb zo’n netje, dat moet eerst verwijderd worden, vervolgens moeten de hoofdsteunen achter eraf, dan pas kan de bank in delen worden neergeklapt.
Zeer omslachtige procedure, die in andere auto een fluitje van een cent zijn.. Zal wel iets met veiligheid te maken hebben, want het gevoel van veiligheid heb ik wel in deze rijdende kluis.

Het rijden zelf is een aangename bezigheid in de auto, het geluid van de vijf cylinder is verslavend, vooral bij accelereren..., heerlijke gorgel :-)
Het interieur is prachtig : lichte lederen sportstoelen, en aluminium accenten, in combinatie met de donkergrijs metallic lak, zijn prachtig.
Alleen de 17 inch zijn mooi, maar wel hard. Fijn op de snelweg, maar luidruchtig in de binnensteden met kinderkopjes...
Overall ben ik niet ontevreden, maar als je een grote praktische station wil, is de V50 niet geschikt. Hij is wel geslaagd in het design, maar niet als ruimte wonder.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja