Volvo V50 1.8 Kinetic (2005)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 1.8 Kinetic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst65.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

V50 1.8 kinetic - actiemodel van Volvo in Ocean Ra

  • 65.500 km

Bij de dealer een prachtige 1.8 kinetic gevonden met net 15.000 km op de teller. De kleur van de wagen lijkt erg op die van de Ocean Race en die vinden wij heel mooi

De kinetic-uitrusting is op zich niet heel erg uitgebreid maar dankzij de extra opties voldoet hij aan al onze wensen: climate control, cruise control, parkeersensoren en een anti-doorslipregeling. Nog een setje winterbanden maakt de Zweed tot een compleet pakket.

De V50 is met een 1.8, 125 pk sterke motor niet echt een "strepentrekker". Het onderstel maakt echter veel goed en je kunt prima meekomen in het verkeer. De auto voelt heel erg solide aan en het interieur is kraakvrij waardoor je het gevoel krijgt dat je niet echt met een instapmodel op pad bent.

20.000KM:
Hhet stuurhuis herkent de sleutel niet meer en moet worden weggesleept. Alle kosten en het herstel wordt gedekt door Volvo-garantie.

25.000KM:
De buitentemperatuurmeter raakt van slag en hartje zomer rijden wij met meldingen van -40 rond. De gemeten temperatuur blijkt ook van belang voor het motormanagement want ook daar krijgen we een foutmelding. De Volvo-dealer in Drachten vertelt dat het een bekende storing is en de sensor in de linker buitenspiegel wordt onder garantie vervangen.

55.000KM:
De motor lijkt met name bij warm weer moeite te hebben om op toeren te blijven. Het motorvermogen valt herhaaldelijk weg en komt weer terug. vooral bij optrekken hinderlijk en bij inhalen ronduit gevaarlijk. Zelfs bij constante snelheid op cruise control voel je dat het vermogen fluctueert. De dealer heeft 3 bezoekjes nodig om het euvel te kunnen vinden en te herstellen (wel keurig van de dealer: we ontvangen na het eerste bezoek geen rekening meer voor vervangend vervoer en arbeidskosten). Na vervanging van het gaskleppenhuis is de storing gelukkig weg.

65.000KM
Na gezinsuitbreiding merken we dat de V50 te klein is geworden voor ons. We gaan op zoek naar een grotere auto!

De V50 is ons de afgelopen 4 jaren heel goed bevallen, zeker in combinatie met onze dealer in Drachten. Het onderhoud is jaarlijks keurig uitgevoerd en was niet buitensporig duur. Voor een jaarlijkse beurt waren we ongeveer 300 tot 400 euro kwijt.

De wagen heeft ons maar één keer echt laten staan en dat is prima opgevangen via Volvo Assistance.

Bij de volgende auto willen we een aantal verbeteringen t.o.v. de V50:
- meer motorvermogen. 125PK is tegenwoordig niets meer.
- betere audio. De standaard radio van Volvo V50 is ondermaats en bovendien ondersteunt deze de Ipod/Iphone niet.
- meer ruimte achterin. De V50 is duidelijk gepositioneerd in de kleine middenklasse. Dat merk je aan de beenruimte op de achterbank en in de kofferruimte.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.