Volvo V50 1.8 Edition II (2007)

autoreview

Volvo V50 1.8 Edition II (2007)
Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)Volvo V50 1.8 Edition II (2007)

Signalement

UitvoeringV50 1.8 Edition II
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst14.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 14.500 km

Auto heb ik nu 2 dagen. Je merkt wel dat de auto nieuw is. De geur van een nieuwe auto is weer heerlijk! Heb nu een ook schuifdak genomen (Seasonpakket met gelaagde zijramen). Rijdend merk je dat de auto wat stiller is bij je oren. Verder is natuurlijk de kleinere motor (had een 2.4) minder krachtig maar mijn indruk is dat de motor wel veel zuiniger is. Maar in de gaten houden of dat klopt.

Verder wel weer leer genomen. Standaard zit er op de Editon II ook parkpilot achter. Dat was even schrikken toen ik de auto parkeerde. Helemaal vergeten, wat een gepiep.. Maar wel handig.

Verder een lekker rijdende auto die weer wat strakker stuurt als de S40.

Update 15/1/2007:
De gelaagde zijruiten bevallen prima. Dit scheelt echt decibels. Gewoon een fijne optie. Het schuifdak geeft een mooi strooilicht op het interieur. Zit dagelijks te genieten in deze auto. Verbruik is volgens de computer hetzelfde als de 2.4... Als ik ga tanken maar eens echt uitrekenen. En het is nog een nieuwe auto dus misschien dat het nog wat terug loopt in de toekomst.

Update 5/2/2007:
Wat ben ik blij dat ik voor die gelaagde zijruiten gekozen heb. Waarom dat niet standaard is vraag je je toch ook af. Tuurlijk de kosten maar de decibellen gaan ook flink omlaag. Verder erg tevreden met de wijze van beladen van de auto. Achterklep open en laden maar! Is wel even wat anders dan bij de S40. Verbruik bedraagt 1:11,2 Netjes. Maar op de snelweg kan dat nog beter denk ik.

UPDATE 2/3/2007:

Lekker zonnetje vandaag dus eens met het schuifdak open gereden. Heerlijk! Had verwacht dat de wind in de auto zou slaan. Maar hier heb je helemaal geen last van.
Heerlijk vanuit het werk een toeristche route gereden. Genieten!
Volgende maand gaat de auto op vakantie mee naar de Wadden. Kan ik het verbruik eens zien op de snelweg want daar ben ik benieuwd naar. Verder nog steeds topauto.

UPDATE 1/4/2007:

Op vakantie geweest naar de Texel met een omweg via Harlingen. Nu goed het verbruik kunnen meten met gebruik van de cruise control. Verbruik is 1:12.1.

UPDATE 6/6/2007:

3300km. Km’s gaan nog niet echt hard. Auto is gewoon fijn! Tja wat moet je daar nog aan toevoegen? Schuifdak? Bevalt prima, ware het niet dat ik vooral de schuine stand gebruik. Die kun je zelfs bij regen gebruiken.Verbruik 1.11.3 Veel kortere ritjes.

UPDATE 3/9/2008:
14000km, nog niet veel kilometers. Technisch valt er niets aan de auto op te merken. Lak (zwart met.) is snel vuil en de auto wordt dus regelmatig gewassen. Auto laten poetsen met Waxoyl waardoor de auto na iedere regenbui weer glimt als een biljartbal! Schitterend. Verbruik op de ritjes naar/van werk is 1:10.8. Op een korte vakantie naar Zeeland (veel 80km wegen) een keurige 1:12.7 gereden. Op de boordcomputer was dat nog gunstiger tot wel 1:20! Tja beetje optimistich natuurlijk. Je kunt met de achterbank plat lekker veel kwijt. Koffers, kinderfietsjes en de nodige boodschappen is geen probleem.
Ergens deze maand volgt de eerste beurt want vorig jaar vond mijn dealer het bij 7500km niet echt nodig. Verder 2 piepkleine deukjes gevonden. Dakrand net boven voorruit en een fijne ... heeft een deukje in mijn zijdeur gemaakt. Gelukkig een makkelijk te verwijderen deukje. Maar eens naar laten kijken.

UPDATE 19/9/2008:
Auto is naar de dealer geweest voor de 1e beurt. Geen bijzonderheden en de prijs van de beurt was flink goedkoper dan bij de 2.4 5-cilinder in mijn vorige auto (S40). Cilindertje minder zeg maar.

PROBLEMEN

  • 14.500 km

Stuur staat schuin (vanaf aflevering) dat wordt recht gezet. (Recht gezet)
Vocht in rechterkoplamp (vervangen)

Beurt (maar dat is geen probleem te noemen)

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens