Volvo V50 1.8 Edition I (2007)

autoreview

Volvo V50 1.8 Edition I (2007)

Signalement

UitvoeringV50 1.8 Edition I
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf67.832 km
KM-stand laatst70.077 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De 'eerste ronde'.

  • 68.020 km

Eigenlijk voor een prikkie gekocht
(€ 14.000,--), waarbij inbegrepen 4 nieuwe banden en een nieuw gemonteerde afneembare trekhaak: met deze km-stand kon ik 'm niet laten staan, ook al ging ik liever voor een 2.0. Alleen was deze niet te vinden voor deze prijs/km-stand. Nog niet veel gereden (vanwege schouderoperatie), maar 1e indruk is top. Mijn vorige V40 (ook 1.8) heeft me nooit in de steek gelaten gedurende 9 jaar, ik verwacht dat van deze V50 ook.

Alles wat nodig is zit er op en aan: cruise control met stuurbediening, climate control met dual-zone. De ingebouwde Performance Audio is echter een basisuitvoering, met name het geluid en de boxen zijn van lagere kwaliteit. Helaas ook geen aluminium inleg, laat ik er misschien nog wel inzetten want de looks zijn dan een stuk beter (ook al rijdt ie geen meter anders): je moet je geld toch ergens aan kwijt :) Wat verder handig is: het luikje van de tankdop wat van binnenuit te openen is met één druk op de knop.

Laat 'm vóór de zomervakantie nog even checken. Vorige beurt was op dik 63000 km.

Ben benieuwd naar het gedrag van de motor (lees: kracht) bij berg op gaan in de vakantie (bagage en 4 personen), dat was bij mijn vorige auto (V40 1.8 uit 1999) een klein drama.

Een kraakje meer of minder

  • 69.560 km

Nog steeds een lekkere auto met dito motorinhoud. Meer dan voldoende toch in NL-verkeer. En ik verbaas me over de tussenaccelaraties! In 3e of 4e versnelling even doortrekken resulteert in een prettig 'stoel-in-je-rug'-gevoel, er zit power genoeg in. Soms dusdanig ingereden door de vorige eigenaar?

Wat valt een beetje tegen?
De kraakjes (inleg van de tunnelconsole en deurgrepen, kennelijk ook meer mensen last van), hier en daar een rammeltje, de stoelen die kraken bij nemen van een bocht. Maar ach, de auto is 4,5 jaar oud, kan gebeuren. En dat dwarsrichels wat harder genomen worden door de korte vering, ook een bekend verhaal. Tsja, de ingebouwde standaard stereo kan beter, maar doet het goed genoeg. Menig andere auto heeft toch écht niet zo'n af-fabriek geluid in de auto, dus ook hiermee kan ik leven hoor.

Ga er toch géén alu-inleg in laten aanbrengen, kost toch een beetje teveel. Over een tijdje weer een vervolgervaring. Valt me trouwens wel op (en tegen) dat er zo weinig actuele ervaringen worden geplaatst door andere 1.8 gebruikers.

Van korte duur

  • 70.077 km

Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan: de 1.8 ingeruild voor een 2.0 van 2011 met 9000 km. op de teller. Daar ga ik een nieuwe review voor aanmaken op korte termijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.