Volvo V50 1.6D Edition I Sport (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V50 1.6D Edition I Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 128.000 km |
KM-stand laatst | 150.000 km |
Een nieuwe auto
- 130.000 km
Na een ongeluk te hebben gehad met mijn toledo (gelukkig hebben wij zelf niks) was de auto total los verklaard. Dus op zoek naar iets anders. Nu een volvo v50 1.6d edition 1 sport uit 2007 aangeschaft. Deze heeft 128.000 gelopen en is altijd dealer onderhouden. Ik heb hem bij Volvo Verker in Utrecht gekocht. De auto is netjes afgeleverd en ik heb een half jaar garantie. Mijn eerste indruk is oke wel even wennen van een tdi naar een psa motor maar hij rijd heerlijk. tot nu toe geen problemen gehad en ik hoop dat ook zo te houden. Ook is de 120.000 km uitgevoerd met roetfilter dus hopelijk voorlopig geen omkijken naar. Ook het verbruik valt niet tegen 1/19. De toledo 1/20. Ik heb wel het idee dat je veel snelweg moet rijden om dit resultaat te behalen. Hebben jullie nog tips voor mij waar op te letten voor de garantie voorbij is? Ik ben een rustige rijder eerst warm draaien en rustig rijden en ook weer een minuut uitdraaien alvorens de motoer uit te zetten. Ik hoop dat ik hiermee mijn turbo kan behouden. In de toledo is deze na 350.000km nooit kapot gegaan. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. En hebben jullie tips geef ze aub. Alvast bedankt.
Update
- 135.000 km
Na 60000km probleemloos gereden te hebben het volgende. Bij het contoleren van alle vloeistoffen zag ik dat het koelvloeistofpeil lager dan gebruikelijk was. Even een streepje op de vultank gezet en rijden, Hij verliest inderdaad wat. Toen na volvo Verkerk. Alles gecheckt geen lekkage. Auto mee maar na twee dagen weer fors verlies. Ze hebben de auto opgehaald. En ja hoor de koppaking was lek. Even schikken dus. Ze hebben de auto keurig gemaakt en de distributie tevens vervangen. Dit alles binnen de garantie die ik gelukkig heb. Dus al met al balen maar wel keurig geholpen door Verkerk Volvo. Dus hier mijn dank voor. Jullie begrijpen dat ik het vertrouwen van mijn auto moet terug winnen. Met mijn vorige auto een seat toledo 1.9 tdi 350000 geen problemen gehad. Hebben jullie lezers nog tips waar ik op moet letten de komende tijd voor de garantie afloopt?
De Volvo is ingeruild
- 150.000 km
Ik heb de knoop doorgehakt de volvo is ingeruild voor een VW passat. Dit omdat het gewoon niet mijn auto is. Ik heb er een jaar in gereden. En ik heb behoorlijk wat gehad. Gelukkig allemaal garantie.De koppaking is vv, deurslot. En er zaten nu weer dingen aan te komen. Ik zeg niet dat het een slechte auto is. Maar het is geen TDI motor. De 1.6d psa voldoet prima mits je rustig rijd en geen caravan trekt. Alleen de bijkomende ellende van allen al zon roetfilter. Dan rij en begint het reinigingsproces weer. Het verbruik schiet omhoog en na 20 min alles weer normaal. dit om de 300 km. Ik heb er geen problemen mee gehad maar of het ideaal is weet ik niet. Mijn advies is ga je voor een volvo koop dan een echte en geen psa. Mocht je toch een psa 1.6 of 2.0d willen let dan op de turbo deze is kwetsbaar bij deze versies mede door de kleine carterinhoud. Ik liet hem rustig warm draaien en voor het uitzetten 30 sec stationair uitdraaien. Dus ben je een rustige rijder en vv je op tijd de olie oja 0w30 van 120,00 euro per 5 liter dan kun je gewoon genieten. Dus laat de ex lease exemplaren staan. Mochten jullie nog vragen hebben over de aanschaf van een psa volvo reageer. Ik ben zelf redelijk handig met auto's deed het onderhoud zelf. Succes
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.