Volvo V50 1.6D (2005)

autoreview

Volvo V50
Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50Volvo V50 - interieurVolvo V50 - interieurVolvo V50 - interieur

Signalement

UitvoeringV50 1.6D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst70.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb sinds een maand deze nieuwe V50, is firmawagen, budget was (oa) een S40 16D Basis, maar gezien mijn vorige wagen (een Bora Comfortline met heel veel opties) wou ik nu toch opnieuw een aantal ’onmisbare’ opties (cruise, regensensor, dimmende spiegel, elektr airco, goeie audio, etc). Maar... Volvo is intzettend duur met de opties, zodat ik heb moeten schipperen over wat ik al dan niet wou bijleggen. Naast metaalkleur heb ik de beslissing genomen om al mijn pijlen om het interieur/comfort te richten. Of maw: dit keer geen lichtmetalen velgen, wel 15inch-velgen, wel zijstripts in zwart, geen lederen stuur, etc...
Maar ik heb er geen spijt van. het is een heel knappe auto, alleen zou ik hem particulier nooit kopen wegens véél te duur.

Positief:
- heel degelijk
- heel robuust
- veilig gevoel
- zalig rustgevend interieur kwa kleuren en materialen én ontwerp (bewuste keuze en valt totaal niet tegen)
- knappe afwerking
- geen rammeltjes
- uitstekende regensensor
Negatief:
- zoals reeds gezegd: veel te duur
- vergeleken met deze motor was de TDi van mijn Bora een ’bom’ (nochtans identiek koppel en PK) wat soms wel wat frustraties met zich meebrengt (met mijn Bora liet ik een BMW 320d van 136PK aan de lichten achter me (weet dat dit ongeloofwaardig klinkt, maar is gewoon zo), nu durf ik me niet meer te meten met een Astra of Mégane, wagens die ik vroeger weglachte door eventjes op mijn gaspedaal te tikken.
- heel dure audio-installatie, weliswaar goed geluid maar ook niet méér dan dat (high performance 8LS)

Conclusie: heb pas 5000km, tot nu toe heel tevreden, vooral omdat focus op comfort en interieur lag en dit aspect voor 200% voldaan is.
Verbruik = +/- 6 l/100km (Bora was ondanks veel vlottere rijstijl +/- 5,5l)

PROBLEMEN

  • 70.000 km

Geen problemen tot nu toe (maar wat is 5000km hé...).
Auto zit nu in elk geval heel goed in elkaar.

Update na 70.000km (wist niet eens meer dat ik hier een review was begonnen...).
Mijn enthousiasme van toen ie nieuw was is volledig verdwenen en omgeslagen in ergernis.
Ergernis omwille van de vele rammels, reutels en kraakjes, zowel in interieur als uit motor. Voor een wagen van die prijs/leeftijd/kms gewoonweg beneden alle peil.
Volvo is in mijn ogen wel degelijk premium, maar dan wel pas vanaf de 70, de 40/50 zijn geen échte Volvo's en dat is er aan te merken.... Absoluut géén premium.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens