Volvo S70 2.0 Comfort-Line (1998)

autoreview

Volvo S70 2.0 Comfort-Line (1998)

Signalement

UitvoeringS70 2.0 Comfort-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf198.200 km
KM-stand laatst213.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Starten, Rijden.

  • 208.200 km

Wil hierbij ook mijn ervaringen delen met mijn Volvo S70.

Voordat ik op deze auto was overgestapt werd mij een andere S70, een 2.5, aangeboden een voormalige directie auto. Had ik zoiets van, waar moet ik nu 5500 euro vandaan halen voor zo'n auto?? Heb hem wel proefgereden, maar heb er voor bedankt. Had het bij mijn ouders ter dissucsie gesteld, kortom die hebben de S70 2.5 in hun bezit tot alle tevredenheid.

Later kwam een vriend van me met deze Volvo aan zetten. Weer gaan kijken. Kleur is mooi donkergroen met beige stoffen bekleding. Nu was de prijs interssanter namelijk T.e.a.b. De verkopende partij kende ik vaag, dus die liet al doorschemeren dat de wagen moeilijk te verkopen was. Heb er uiteindelijk 2400 euro voor betaald voor een auto, wat aanvankelijk een gok was. Hij stond namelijk al 2 jaar buiten.

Heb door een universeel autobedrijf de Volvo weer eens laten keuren en meteen een grote beurt op los gelaten.
Dat is dan inclusief alle filtertjes en sapjes en de nodige lampjes.
Tevens Kwam er een nieuwe batterij in het vooronder, samen met een nieuwe verdeler, bougies en de handrem blokkeerde toen we de auto de werkplaats inreden.

Kosten 550 euro

Daarvoor was ik via een bekende veiling site banden met orginele Volvo velgen weesten halen. Die werden bij mij in de buurt aangeboden en die zitten er nog steeds onder auto.

Kosten 250 euro inclusief 4mm profiel.

De airco heb ik laten bijvullen zat iets van 300gram koelmiddel nog in. Het bedrijf waar ik het door liet doen, constateerde dat er een lekkage opsproringsmiddeltje in het systeem zat. Dus ben benieuwd of er in de toekomst nog problemen komen met de airco.

kosten 88 euro


Nu in februari 2010 en 10000km verder zitten er nieuwe voorbanden onder.
Nieuw oliefiltertje en olie(6.5L)5w40.
Kleine Beurt en apk. En een bietje vloeistof voor de ruitensproeier.

Kosten 325 euro

Wanneer je weinig kms maakt per jaar zal er minder snel dingen kapot gaan aan je auto. Desondanks moet er bij mijn wagen op zijn tijd nieuwe stoelen gemonteerd worden. Bij de bestuurders stoel is al een naad doorgescheurd en je kunt al voelen dat er speling opzit.
Wij zijn genoodzaakt om onze autos helaas op een openbare parkeer plek te zetten dus dan sneuvelt er weleens een antenne(20 euro sloop) of spiegel(65euro sloop), of er zit een kras op je deur.

Ik had gemerkt dat er in de hoedenplank roosters zaten, maar geen speakers. Op de sloop in Veldhoven speakertjes gehaald a 70 euro per 2. Hoedenplank eraf, isolatie eraf. Speakers in de voorbereiding geschoven met parkertjes vastgezet en dan de stekker in het stopcontact en klaar is Thomas.

Heb een tijdje nadat ik de auto gekocht had, rondgereden met een bijrijdersdeur die niet meer open ging. Dat is pas irritant moet ik erbij zeggen. Op de sloop een hele unit moeten halen voor 70 euro. Alles zit in een blok, klink, slot, deurvanger alles.
Middagje prullen en klaar, heb ook meteen een speaker in de deur vervangen nu alles toch open ligt.

Klusjes in het interieur zijn bij deze autos gelukkig niet moeilijker dan bij een (T) fordje.

Heb gelukkig nog geen problemen met de Afstandsbediening.
Bij de S70 van mijn ouders zijn allebei de units al overleden.

verbeteringen en reparaties.

  • 213.300 km

Recentelijk heb ik bij mijn Volvo een aantal dingen laten vervangen.
Zoals het stuur dat was eerst een kunstof stuur en dat was ook nog aan de bovenkant afgesleten, waarschijnlijk hadden de vorige eigenaren veel ringen aan zodat het harder slijt. Nu zit er een leren stuur in van 100 euro, voelt goed aan echt volvo waardig.

Vanaf het begin dat ik de wagen had deden de knopjes van de kachel het niet naar behoren. Zo deed de airco het niet altijd en werd de vooruit niet ontwasemt, best vervelend als ook de airco het niet doet. Ben ik bij een bosch garage geweest die hebben het knoppen paneel vervangen voor een 2dehandse samen met de handrem kabel voor links achter, die was versleten en bleef daardoor hangen. Handremkabel was 80euro en het paneel 105 euro. Was het een nieuw paneeltje geweest dan was het 350 euro aan de vrij forse kant dus. En dan komt er nog 4uur arbeidsloon van 60euro per uur erbij. Bij elkaar een serieuze aderlating als ik het zo terug kijk.

Over het algemeen betreft het hier om achterstalligonderhoud, onvermijdelijk dus. Verder is het wel zo dat 't fijner rijd dan de meeste kleinere (stugge)auto's.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.