Volvo EX30 Single Motor Core (2024)

autoreview

Volvo EX30
Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30Volvo EX30

Signalement

UitvoeringEX30 Single Motor Core
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst993 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leasingwagen

  • 993 km

Hard uitgekeken naar deze nieuwe wagen. Ik kom van een Mini Cooper S dus het was eens iets helemaal anders. Ontvangst van de wagen gebeurde begin juli 24. Laat ik beginnen met de zaken die ik niet goed vind: de connectiviteit met de smartphone laat te wensen over. Zelfs in de garage kostte het enige tijd vooraleer de smarthone verbonden was. Vaak luister ik via youtube music en valt deze ineens uit, meerdere keren op korte ritten. Dat is flink balen. Dat men opteert voor een kaart om de wagen te openen vind ik ook allesbehalve praktisch, zeker als die enkel aan de bestuurderskant werkt. Wil je dus snel even iets in je koffer zetten moet je altijd eerst je auto ontgrendelen aan de bestuurderskant. Wat betreft de stoelen waren velen euforisch, voor mij persoonlijk zitten ze niet slecht, maar het kon beter. De stoelen in de Mini zitten gewoon veel beter, ook bieden ze meer ondersteuning. Als mijn vader meerijdt zit hij toch wat krap op de passagiersstoel. Deze zou eigenlijk wat platter moeten kunnen gezet worden, maar hij gaat enkel voor of achteruit.

Het waarschuwingsgeluid inzake snelheid zet ik bijna altijd meteen uit, gewoon omdat deze er vaak naast zit. Onlangs reed ik op een 70 baan, en volgens de auto mocht ik er 120. Say what? Ook op andere plaatsen slaat ie de bal werkelijk helemaal mis. Het meest voorkomende zijn meldingen dat je 30 mag in een 50 zone, of omgekeerd.

Na het lezen van bovenstaande info zou je kunnen denken dat ik spijt heb van de wagen gekozen te hebben, maar dat is voorlopig niet het geval. Er zijn ook een hoop positieve zaken te melden, het rijcomfort om te beginnen. Zoals velen al hebben aangegeven is deze bijzonder stil, wegligging is uitstekend. En bijzonder snel in acceleratie of hernemingen. De sprint naar 100 duurt 5,6 seconden (ik heb een performance tool die dit op een honderste nauwkeurig meet). Hierdoor is ie bijna 1,5 seconde sneller dan de Mini. Heel fijn gegeven is dat irritante motorbestuurders (of brommers) die naast me komen staan aan het verkeerslicht (vaak illegaal op het gedeelte waar tegenliggers rijden), met de intentie om snel voor me in te voegen, tegenwoordig een reality check krijgen. De Volvo met zijn achterwielaandrijving heeft nooit wielspin en gaat er als een raket vandoor.

Over het algemeen rijd ik wel rustig met de wagen. Na 993 kilometer is het gemiddelde verbruik 16,3. Ik rijd vanwege mijn werk nu veel minder op autosnelwegen waardoor de gemiddelde snelheid fors lager ligt. Tenslotte is de standaard optielijst best lang, ik had nooit gedacht van zoveel opties te hebben voor deze prijs. Lane assist, adaptive cruise-control, Led koplampen, achteruitrijcamera, enz.. En vind maar eens een wagen met 272 pk die minder dan 40K kost die onder de 6 seconden naar de 100 vliegt. Dus ja, vooralsnog heb ik niet te klagen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo EX30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.