Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Intro Edition (2022)

autoreview

Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Intro Edition (2022)

Signalement

UitvoeringC40 Recharge Twin Pure Electric Intro Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst150 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

C40: intelligent en sportief

  • 150 km

Full electric volvo c40, twin

Lang wachtend op de komst van de polestar 3 ben ik mijn geduld verloren. Uiteindelijk gekozen voor de aankoop van de c40 met de kleur silver dawn, de auto ziet er verbluffend uit vooral met de 20-inch wielen. Gisteren de auto mogen ophalen bij de dealer in Nijmegen, introductiemodel met alle opties. Trekhaak en een fietsendrager bijbesteld. Volledig ledervrij interieur en Google inbouw voor de navigatie, waren voor mij doorslaggevend.

De auto heeft een sportief uiterlijk, trekt ook veel bekijks! Het interieur is fraai afgewerkt, chapeau Volvo!
Dat deze snelste Volvo model rap accelereert naar 100 (4,7 sec.) is iedere keer een genot bij het optrekken. Het behoorlijke gewicht is op de weg niet voelbaar.

De auto is eenvoudig te bedienen, ook geen startknop aanwezig (helaas niet mooi weggewerkt vanuit xc40 concept). Deze compacte SUV zit hoog en de stoelen zijn comfortabel.
Alles inspreken via digitale assistent Siri werkt heel goed, ik spreek in ‘via Albert Heijn woonplaats naar mijn werk navigeren’ en de route komt zo ook op display. Ik moet wel een Google account aanmaken voor downloaden apps.
De Volvo app werkt goed; auto ontgrendelen, laadvermogen monitoren en standverwarming is in te stellen op dag en tijdstip. Ik ben onder de indruk van de pilot assist en one pedal drive (bediening display), het werkt naar behoren.

Nadelen:

- De ruim 400 pk’s zijn gelijk. verdeeld over beide motoren, bij acceleratie is de auto gevoelsmatig soms zijn balans zoek.
- Zicht naar achteren is matig en soms ook storend. Het was beter geweest voor de zicht achter camerabeelden te verwerken in de achteruitkijkspiegel.
- Het is jammer dat achterin een middentunnel aanwezig is, niet goed doorontwikkeld vanuit xc40 concept.
- Hoofdruimte achter is krap voldoende, het geheel oogt van binnen compact. Ik hoop dat in de toekomst deze coupé-SUV ook in XC60 formaat komt, de ‘C60’ zou een mooie aanvulling zijn.

Na 6 weken:
- verbruik varieert tussen 19 en 23 kWh/uur

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.