Volvo 460 1.9 Turbo Diesel (1996)

autoreview

Volvo 460
Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 440 - interieur

Signalement

Uitvoering460 1.9 Turbo Diesel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf195.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik had (inmiddels auto verkocht) de Nordic uitvoering met extra’s als airco, verwarmbare voorstoelen en - buitenspiegels (elektrisch verstelbaar) en koplampwissers/-sproeiers.
Dit is een heerlijke auto voor met name lange afstanden. De achterbank is goed bruibaar en de bagageruimte ronduit raint. De motor is soepel en smeurig genoeg om in de 4de versnelling bijv. 50 km/uur te rijden. Op de snelweg is hij niet de stilste, mn banden- en motorgeluid dringen duidelijk door. Hierdoor moet je je stem wat verheffen om elkaar duidelijk te verstaan. De auto rijdt op de snelweg het lekkerst bij 3000 tpm (130 km/uur). Hierboven hoef je eigenlijk niet te gaan, want dan is de fut er snel uit. Bij het stoplicht sla je geen slecht figuur met een acceleratie van 0 naar 100km/uur in 11,0 sec. Het gemiddeld verbruik ligt al jaren op de 1 op 17. Oliegebruik is hem vreemd (nog geen liter op de 10.000 km).
Gunstig voor de totale kosten (houderschapsbelasting) is het relatief lage gewicht van de auto, slechts 1037 kg.
Een groot minpunt: de onderhoudskosten. De laatste jaren steeds zo’n 800-1000 euro/jaar, waarschijnlijk mede door het feit dat ik het onderhoud altijd bij de dealer liet verrichten. Echter gezien de leeftijd niet onbegrijpelijk. Tot nu toe geen hele rare zaken defect/kapot geraakt.

PROBLEMEN

- Kwaliteit van het dashboard: zeer veel rammels en kraakjes bij oneffen wegdek.
- Vlak na koop in 2001 brandstoflucht in de auto a.g.v. een kapotte solenoïdklep. Na vervanging g.b.
- Waterlekkage via de achterklep en tankdoprubber waarvoor tot 3 keer toe (dure) reparatie met vervanging rubbers, uiteindelijk succesvol.
- Lekke radiator na 8 jaar wv vervanging.
- De airco heeft het na 1 grote reparatie (á 400 euro) vorig jaar, wederom begeven.
- Recent doorgeroeste achterste uitlaatdemper wv vervanging (nb uitlaat was nog orgineel)
- De elektronica het begint het te begeven in de vorm van kapotte relais (waarschijnlijk gewoon ouderdom).
- Sinds enkele maanden ontstaat er roest op de wielkasten (maar ja, bijna 10 jaar oude auto!)

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.