Volkswagen Up 1.0 60pk move up! (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Up 1.0 60pk move up! |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 89.600 km |
Wintersport
- 6.535 km
Sinds 30 november 2018 in het bezit van mijn eerste echte nieuwe auto. Inmiddels een kleine 7000 km verder. En dan nu toch echt de eerste lange reis met het kleine volkswagentje. We gaan skiën in Oostenrijk en dat gaan we doen door te reis te maken met de up! Leuke test om eens te kijken wat het kleine volkswagentje doet de autobahn. Zoals je verwacht heeft het geen comfort zoals een middenklasser dat heeft.
Wel alles aan boord voor een fijne reis
Denk daarbij aan een navigatie, streamen van muziek, carkit en deels stuurwielbediening via de FMA
Wat natuurlijk een beetje tegenvalt is de 60 pk 3 cilinder maar op tijd terug naar zijn 3e versnelling en hoog in de toeren klinkt het roffelen van de motor als muziek in de oren en red hij het echt wel om met 100 de bult omhoogbrengen komen, dus zeker niet als laatste !
Verbruik is dan wel weer om te lachen met een gemiddelde van 110 km/h van 1:19,1
Eerste beurt
- 14.948 km
Eerste 15000 km, geen klachten! Loopt netjes en zuiging. Gemiddelde van 1:24,5. Dit is meest huis naar werk en van werk naar huis. 44km enkele reis
Begint een beetje een sport te worden om zo zuinig mogelijk te rijden.
Alleen de stoelen missen wat ondersteuning van de rug.
Zomervakantie
- 15.687 km
Zomervakantie ! Waarheen ?? Prutz in Oostenrijk 🇦🇹. Met wie? Ik en mijn twee pubers. Drie man sterk in de up en dan moet de tent nog mee.
Hoe dan ? Dat was mijn vraag ook.
Men neemt een Up! Met twee dakdragers en bijpassende bagage bak. Kan dat dan.... 👍🏼 ja dat kan! En hoe !!!
Alles erop gezet en inpakken maar,
Koelkastje drie slaapzakken drie luchtbedden een vier persoons tent.
Kookspullen en bestek
Lampje, klein tafeltje en stoelen......
oké geen stoelen dan, maar de rest zit er in en er is nog plek voor drie personen
Voltanken en gas op de lollie, Autobahn op en gaan. Ja nog steeds werkt het op tijd terug naar zijn drie en volgas en nog steeds kun je met 100 km/h de bult op komen. Hoe dan haha maar het gaat. Comfort mmm weinig maar nog steeds blij met de 🆙 app. 130/140 Op de vlakke weg is goed te doen van het dakkoffertje heb je weinig last ook het verbruik viel me alles dan mee. 1:18,1 gemiddeld op de heen en op de terug weg 1:19.1 Duitse benzine is vast lekkerder
Alleen de weg naar de gletsjer was een uitdaging. 1e versnelling en kruipen maar de only way is up! geluk dat er een vrachtwagen voor me reed en ik toch niet sneller over de haarspeldbochten bezaaide weg naar een hoogte van 2750 km kon rijden.
Al met al toch echt tevreden!
Grote beurt
- 29.588 km
Eerste grote beurt,
Beetje olie en nieuw olie filter
Interieurfilter en een paar nieuwe wisserbladen voor en we kunnen weer door !
Geen klachten
Je kunt er heerlijk zuinig mee rijden,
Record is op een 1:33,4 echt !!!
Snelweg, gemiddeld 78 km achter een vrachtwagen ja dat wel haha maar t is haalbaar.
Tot nu toe gemiddeld 1:22,4
Prima denk ik toch.
Derde beurt. Klein
- 44.863 km
Het is weer zo ver, twee jaar verder en alweer bijna 45000 km gereden. Het is dus tijd voor een kleine beurt! Wat zal ik zeggen....... niks helemaal niks. Alleen een beetje nieuwe olie en oliefilter en door.
Verbruik is nu 22,2 km per liter benzine.
Geen rammeltje, geen klachten!
Ojee
- 48.709 km
Ojee, toch een keer terug voor een extra reparatie aan de auto.
Er zit namelijk een klein sterretje in de voorruit..... tja en als ik al een ster wil dan graag een voor op de motorkap en niet in de ruit.
Dinsdag gelijk naar de dealer en dezelfde dag netjes opgelost! Helemaal top !
Tweede grote beurt,
- 59.740 km
Zo terug van een weekendje Oostenrijk, daarna gelijk een onderhoudsbeurt voor de auto gepland staan dus helemaal goed, kunnen Gelijk de oude losgekomen verbrandingsresten de motor uit haha. Mooie lange rit na 15000 km achter een vrachtwagen rijden en zo zuinig mogelijk willen rijden. Verbruik gemiddeld 1:23.4. Op lange termijn. Tijdens de rit naar Oostenrijk en terug een nette 1 :19.3. Gereden op 1600 km. Top! Nu een grote beurt gehad met alles erop en eraan. Olie en filter, bougie’s, luchtfilter, interieur filter en remvloeistof. Ja bijna drie jaar oud dus deze maar gelijk meegenomen. Ook nog een setje nieuwe wissertjes en we kunnen er weer 15000 km tegen aan. Zomer setje heeft nog gemiddeld 5 mm op de banden en de winterser nog 6,5. Remblokken nauwelijks aangeraakt dus alles nog piekfijn in orde. Top wagentje !
Derde kleine beurt
- 74.206 km
5 maanden en 15000 km verder is het weer tijd voor een olie service.
Km 74206.
Geen gekkigheid gehad, gewoon tanken, starten en rijden. Gemiddeld 1 op 22,2
Netjes !
Winterset wisselen voor de zomerset.
En dan weer door……….
Tot nu toe alleen de beurtjes gehad zonder vervangen van banden of remmen. Top wagentje.
Grote beurt en apk
- 89.600 km
We zijn weer toe aan onderhoud, bijna 90.000 km.
Sinds de laatste kleine beurt wederom geen enkele problemen gehad met de Up!
Bijna 4 jaar dus ook gelijk een apk.
Banden nog goed ! Bijna geen slijtage aan de remmen te zien. Dus olie en nieuwe filtertje eronder. Beetje lucht in de banden en een fris interieur filter erin en door !
Verbruik op dit moment 1:23. Tja wat zullen we ervan zeggen……..
Gewoon een no nonsens auto zonder problemen.
Top.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Kia Picanto - Opel Karl - Toyota Aygo - Volkswagen Up

Volkswagen Up Beats 1.0 TSI (2016)

Renault Twingo TCE 90 vs. Volkswagen Up 1.0 TSI

Volkswagen Up 1.0 TSI - Rij-impressie

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken
