Volkswagen Sharan 1.8 5V Turbo Trendline (2001)

autoreview

Volkswagen Sharan
Volkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen Sharan - interieurVolkswagen Sharan - interieur

Signalement

UitvoeringSharan 1.8 5V Turbo Trendline
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf24.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Sharan is fantastisch als het gaat om de zitpositie, de flexibele stoelopstelling en de formidabele bagageruimte in 5 persoons stoelopstelling. Ook de wegligging doet nauwelijks onder in die van een moderne sedan, dankzij een zeer stijve carroserie en een uitstekend onderstel. De auto nodigt dan ook gemakkelijk uit tot sportief rijden. De 150pk turbomotor in combinatie met de tiptronic automaat maakt `stoplicht sprintjes´ dan ook tot een genoegen. Na 116.000 (nietsontziende) kilometers is nog geen enkel kraakje of rammeltje te horen. Klasse!

De automaat is echter tevens de oorzaak van enig ongenoegen. Door de adaptieve werking is in de sportieve stand iedere vorm van `beschaving´ verdwenen. De bak bonkt en klapt door iedere versnelling heen, hetgeen veel afbreuk doet aan het comfort. Uit ervaring weet ik echter ook dat het anders kan, getuige proefritten in andere producten uit Wolfsburg, uitgerust met deze automaat. Enige reparaties hebben wel even uitkomst geboden maar de bak is no enekele weken weer in zijn `oude gewoonte´ teruggevallen.

De algemene indruk is echter een goed rijdende en comfortabele auto met veel mogelijkheden en daarmee zeker ideaal als `snelwegvreter´ volgepakt op weg naar `soleil´ en `mer bleu´. Houd wel rekening met een gecombineerd verbruik van 1:8,5 afnemend tot 1:10 bij langere ritten op de snelweg.

P.S.
Neem wel de parktronic optie. Dit maakt inparkeren op plekken met maar enkele centimeters ruimte mogelijk.

PROBLEMEN

De warmtewisselaar van de airco is onder garantie vervangen. Reden hiervoor was dat een bepaalde serie na verloop van tijd problemen kon geven.

De regeleenheid van de automaat is vervangen (zie commentaar in het verslag).

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.