Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160pk (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Scirocco 1.4 TSI 160pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 24 km |
KM-stand laatst | 3.000 km |
Me and my Scirocco
- 3.000 km
Als iemand ooit had voorspeld, jij koopt later een Scirocco, dat had ik deze voor gek verklaard.
Anno juli 2009 is het moment. Ik ben de trotse eigenaar geworden van een Volkswagen Scirocco.
Ik heb de afgelopen jaren een aantal auto's mogen bezitten/rijden, dit is een van mijn betere aankopen geweest.
Type:
standaaruitvoering Scirocco 1.4 TSI(160pk).
kleur:
Berylliumgrijs
extra opties:
- licht en zichtpakket
- vol automatische airco
- mistlampen
- midden armsteun
Een paar dagen nadat ik de auto had opgehaald is hij getuned. Nu meer pk's en een hoger koppel. Het was al leuk, maar nu nog leuker. Het koppel is toegenomen tot 320 Nm en het aantal pk's is gestegen naar 195. Reden voor mij om de auto te laten tunen is een hoger koppel.Het koppel (320Nm) is geweldig! en biedt veel trekkracht ook in het lage bereik. Op de tussensprints presteert hij eveneens heel goed. Kosten van de tuning 625 euro.
Comfort:
De stoelen zitten prima (veel steun), degene die tot nu toe hebben mee gereden waren aangenaam verrast. Het uitzicht rondom en naar achteren valt mij niet tegen.
Degene die achterin moeten zitten, in mijn geval de kinderen, hebben voldoende zit- en been-ruimte. Wanneer 2 volwassen achterin gaan zitten is het te doen, maar het houdt niet over.
Het is geen aanrader om dan een rit van een aantal uren te maken. Degene die voorin zitten hebben het goed, maar de mensen die achterin moeten zitten, hebben het een stuk minder naar hun zin.
De achterbank zit goed, maar er is een beperkte hoofd- en beenruimte.
De bagageruimte is redelijk te noemen, je kunt er best wat in kwijt. Daarbuiten kun je de achterbank ook in delen neerklappen.
Zicht:
Het zicht rondom is redelijk, oke, het zicht naar achteren is enigzins beperkt door een kleine achterruit maar dat went erg snel. Als je de buitenspiegels goed afsteld, heb je voldoende zicht.
Wegligging:
De auto ligt goed op weg en heeft een strakke vering, de sturing is direct en het stuur ligt goed in de hand.Op de rechte stukken ligt hij strak op de weg zonder teveel in te leveren op comfort. Ook in de bochten blijft hij lekker op de weg liggen.
Design:
De afwerking van het interieur is van hoog niveau. Overwegend zachte materialen met hier en daar wat hard materiaal (dit doet overigens geen afbreuk aan de luxe uitstraling. Ik heb geen kraken van het dashboard waargenomen tijdens het rijden, ook niet bij slecht wegdek. Dit heb ik in het verleden bij vorige auto's wel anders ervaren. Het geluid die de uitlaat maakt bij het staten, optrekken en tussensprints, draagt bij aan het sportieve gevoel.
Wat zal ik verder nog zeggen, de reacties van de omgeving spreken voor zich. Opmerkingen zoals, "mooie auto, gave kar, Volkswagen heeft iets moois neergezet op de weg", spreken voor zich.
De leukste reactie was toch wel, dat een blonde, niet onknappe dame, welke zelf reed in een BMW 1, haar raampje naar beneden deed bij het stoplicht en riep," Wat een mooie auto heb je". Detail, mijn vrouw zat naast mij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.