Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140pk Highline (2006)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 140pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Prachtige auto, zowel van buiten als van binnen. Stoelen zitten als gegoten. Volop bergruimte en een enorme bagageruimte. Eletronische handrem na enige gewenning best handig. Koppeling is licht te bedienen voor een auto met een koppel van 320 Nm.
Motor presteert prima, ook onder de 2000 toeren. Bij 100 km/h in de 6e versnelling voldoende acceleratie. Motor is stil (in elk geval t.o.v. de 1.9 tdi).
Toch voel ik me genoodzaakt om de grote lofzang over deze auto iets te temperen.
In de reviews die ik tot dusverre tegenkom lees ik enkele positieve berichten over het veercomfort. Dit is echter een punt van kritiek van mijn kant.
Tijdens een proefrit wordt je gegrepen door de schoonheid van de auto en in mijn geval de 2.0 tdi dieselmotor.
Na enige gewenning hieraan valt me echter op dat tijdens het ontwerp van het onderstel enkel is gedacht van: de vorige werd slap/week beoordeeld, laten we dit maar eens stevig aanpakken. Het resultaat vind ik een ietwat nerveus onderstel dat geen weg weet met kleine oneffenheden terwijl diepere kuilen worden genomen met grote veerwegen.
Toen ik bij de dealer vertelde dat de Opel Vectra hier veel beter scoort werd verteld dat alle Amerikanen (General Motors) zacht geveerd zijn maar dweilen zijn op de weg. Enigzins geirriteerd dus.
Jammer, want met een iets verfijnder onderstel, is de nieuwe passat een auto die zijn broer met 4 ringen behoorlijk in vergelegenheid kan brengen.
Of zou men bij VAG hierin bewust onderscheid maken?
Desondanks kan ik de Passat iedereen aanbevelen want het is een mooie en erg praktische auto met een goede uitstraling.

PROBLEMEN

Wielen bleken niet gebalanceerd.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.