Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl. (2009)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 110pk BlueMotion Trendl.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf154.000 km
KM-stand laatst315.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

als die niet had geroest....toch een perfecte bak.

  • 315.000 km

Na mijn vorige auto, welke een complete catastrofe was, wilde ik een auto welke iedere dag start zonder Problemen en zuinig rijd. Ik kocht de passat met 154.000 km en liet gelijk de aandrijf riem met waterpomp en remmen vervangen aangezien dit nodig was bij deze km stand. Na de eerste 10.000 km ging de agr klep kapot, en even was ik bang dat ik weer een bak ellende voor de deur had staan. Ik heb verder normaal onderhoud gedaan:
Iedere 30.000 olie wissel
Remmen ongeveer 100.000 blokken en schijven
1x een nieuwe uitlaat aangezien deze door was. Maar dat is normaal na 8 jaar.
Op het laatst heb ik bij km 300.000 weer de riem en waterpomp laten wisselen omdat ik overtuigt was er 500.000 mee te kunnen rijden. De auto heeft altijd gestart en nooit problemen gegeven. Maar de roest heeft hem onrijdbaar gemaakt. Vorige week ben ik niet meer door de TÜV gekomen hier in Oostenrijk. En die roest zit niet onderaan de auto, maar alleen op de karroserie. Zo stek binnen een korte tijd dat je er bijna doorheen kunt drukken. Ik was al bij vw vanwege dit probleem, maar die zeggen dat het zink osmose is , en daar ben ik volgens vw zelf schuldig aan. Geen coulance geen hulp.
Kort gezegd een super auto, ik had me niet meer gewenst, maar vw is een bedrijf met een rotte geest. De update van vw heb ik nooit laten instaleren, omdat ik dat niet vertrouwde. Klantvriendelijkheid is een onbekend woord voor vw. En klanten zien ze graag weg lopen. Als het aan mij lag had ik zo weer een passat gekocht. Hij is zeer betrouwbaar, rijd Super en iedere 1500 km tanken is echt een luxe. Het verbruik is buitengewoon goed. De auto heeft ook nooit een druppel olie verbruikt. Zelfs na 315.000 km rijd het ding super. Ja het kraakt licht, maar okay wat wil je na zo een km stand.
Helaas voor Volkswagen. Ik ben nu o overgestapt naast Opel. Morgen komt mijn nieuwe 3 jaar oude Insignia 2,0 CTDI met 42.000 op de klok. Hopelijk gaat ie het goed doen.
Ik neem afscheid van de passat met sterke weemoed. Helaas heeft de roest het gewonnen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.