Volkswagen Passat Variant 2.0 16V FSI Highline (2007)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 16V FSI Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf287.000 km
KM-stand laatst295.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer aangename en luxe auto

  • 295.000 km

EDIT - ik zie nu dat ik de verkeerde editie heb gekozen: het is niet een automatische versnellingsbak.

Deze auto bewijst dat degelijkheid niet altijd hand in hand hoeft te gaan met moderne zuinigheid. Oorspronkelijk kocht ik deze auto als een tijdelijke oplossing, met een kilometerstand van 290.000 km en voor een bedrag van €2.750. Maar zeven maanden later rijd ik er nog steeds met plezier in rond. Hoewel het brandstofverbruik aan de hoge kant is, draagt het doorrijden met (of zelfs oprijden van) een oudere auto bij aan duurzaamheid—een bewuste keuze die de negatieve impact van de hoge consumptie deels compenseert. In deze recensie deel ik mijn ervaring met een auto die misschien niet de nieuwste is, maar nog altijd prima presteert.

Wat me na al die maanden nog steeds positief verrast, is het comfort. Ondanks de leeftijd en het hoge aantal kilometers voelt de auto allesbehalve uitgeleefd aan. De stoelen zitten prettig, de vering is goed en zelfs op langere ritten blijft het rijcomfort behouden. Bovendien is de auto opvallend ruim, niet alleen voorin maar ook achterin en in de kofferbak.

Enkele weken na de aanschaf besloot ik de auto toch nog even aan te houden en bracht ik hem voor een kleine onderhoudsbeurt bij de lokale garage, omdat de auto om olie vroeg. Tot mijn tevredenheid gaf de monteur uit zichzelf aan dat de auto er mechanisch goed uitzag—een geruststellende bevestiging. Kort daarna besloot ik zelf een Apple CarPlay double DIN-radio te installeren, aangezien de originele radio noch Bluetooth noch een AUX-aansluiting had. Voor €250 was dit een waardevolle upgrade.

Deze week besloot ik opnieuw de auto langer aan te houden. Daarom bracht ik hem voor een grote onderhoudsbeurt naar de garage, met de vraag om eventuele bijzonderheden of risico’s in kaart te brengen—zeker omdat ik van plan ben ermee op vakantie te gaan naar Zuid-Europa. De monteur gaf aan dat de banden nog wel 10.000 km mee zouden kunnen, maar gezien de geplande lange rit besloot ik ze toch te laten vervangen. Daarnaast heb ik de wielen laten uitlijnen en balanceren, dat laatste aangezien ik bij hogere snelheden op de snelweg een lichte trilling in het stuur voelde.

Hopelijk heb ik met deze positieve recensie geen ongeluk afgeroepen voor de komende reis. Maar als de auto zich blijft gedragen zoals hij tot nu toe heeft gedaan, dan staat er niets in de weg om zorgeloos richting Zuid-Europa te vertrekken. Fingers crossed!

Na het slot van het verhaal toch nog even een paar negatieve puntjes die wellicht wel te verwachten zijn van een oude auto:

- Het airbaglampje is onlangs gaan branden op het dashboard
- Roestplekken op de voorspatborden
- Lak bladert wat los op de achterbumper
- De relais of motortjes van de binnen-ventilatiekleppen maken af en toe vreemde klikgeluiden
- De gasveer van de achterdeur doet bijna niets meer
- Vermoedelijk een breuk in de antenne, aangezien zowel de originele als de nieuwe radio slecht FM-ontvangst hebben

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.