Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel Highline (2013)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI EcoFuel Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf59.000 km
KM-stand laatst159.250 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste jaar op aardgas

  • 95.000 km

Hebben sinds Febr 2017 een Passat ecofuel.
Na 35.000km lijkt het me leuk om iets neer te pennen over deze auto.
Eersten waarom cng? Wil geen diesel meer omdat deze in toekomst overal geweerd gaan worden en iets recent op lpg word wel erg moelijk.
Dus deze Passat gevonden en eerlijk het rijd super..rust aan boord is gewoon heerlijk.
Nu het tanken is wat plannen maar een probleem is het niet in Belgie of NL.
Rijbereik is met 420km op L gas op minimum maar met H gas is 500km goed haalbaar..en dat beide voor 23€ per tank.

Voor het onderhoudgebeuren is het 15.000 of jaarlijks maar omdat ik alles zelf kan is het lekker goedkoop
Jammer bij 84.000km alle benzineverstuivers moeten vervangen..de auto hikte al hele tijd na tanken omdat ie dan ff op benzine rijd en natijdje ging ook motorcheck knipperen en noodloop.
Na 580€ te hebben uitgegeven alles weer toppie ma ja om dit nu niet elke 84.000km de bedoeling doe ik nu geregeld eens stukjeop benzine rijden
Expres cng leegrijden dus.
Binnenkort eens winterset eronderuit halen en hop naar 105.000 voor volgende beurt en benieuwd hoelang ketting en co het uithoud.

Groetjes

Jaartje verder

  • 122.000 km

Zijn ondertussen jaartje verder en staan op 122.000km
Geen nieuws is gelukkig goed nieuws en buiten de beurtjes om die ikzelf doe is het cng erin en knallen..
Heb nu ook n tankpas waar ik bij H+ pompen kan tanken.
Rijbereik ligt dan rond de 550km voor lachende 25-27€ afhankelijk of BE of NL.
We rijden vrolijk verder
Tot volgende

3 jaar bijna voorbij gevlogen

  • 148.455 km

Zijn na genoeg jaartje verder en ondertussen in 2020 aanbeland.
Wat de Passat EF beftreft lekker stilte...wat gekke dingen betreft.
De auto heeft met 135.000 netjes zijn oliewissel gehad met een nieuwe multiriem en remblokken en schijven achter...
Was aangezien ik alles zelf kan n grapje van nog geen 200€
Binnenkort 150.000 beurt wat ie al aangeeft.
Net ook de BE keuring gehad...natuurlijk"hadden de grapjassen wat over de afstelling vd xenon verrlichting te melken, ze stonden te laag...
Kijken nu uit wat '20 ons gaat brengen aanzien er bij 180.000 weer hele grote beurt aankomt en de tanks voor 2021 gekeurd moeten worden...
Als alles loopt zoals het mag tot dan
Groetjes

Ton verder

  • 159.250 km

We zijn de ton verder na onze aanschaf van onze aardgas passat
Na laatste beurt is er weinig spannends te melden buiten regulier onderhoud bij 150000km
Wel ik zelf de ketting en waterpomp vervangen bij 154000km eerder uit voorzorg , wel met delen via autodoc.
Had bij beurt gezien dat airco condensor compleet verpulvert was deze is icm pomp verv wegens lekkage via poelie.

Kosten voor ketting en waterpomp waren 410€
Condensor en compressor airco 275€

Het verbruik blijft schommelen rond 1:18 met L gas en 1:23 met H gas
Beide hier in Kempen te krijgen tss 77 en 89ct/ kg en benzine ja in corona lockdown minder dan 1 euro , nu rond 1,25 .

Voor iedereen nog leuke zomer en stay safe

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.