Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI BMT Highline (2013)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI BMT Highline (2013)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI BMT Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst81.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een VW

  • 81.000 km

Na ruim 2 jaar afscheid genomen van onze Volvo S90 D5. Ja, de Passat is wel iets anders. Maar vooral in mijn portemonnee. Die auto was gewoon erg duur, 130 euro verzekering per maand en 510 euro belasting per kwartaal. Dan ben je 3600 euro kwijt per jaar en heb je nog geen kilometer gereden. Daarnaast hadden we nog flink wat reparatie kosten, iets met de luchtvering en daarna nog iets met de AWD...het is wel goed...we zochten dus iets goedkopers. Daarnaast, benzine, we rijden niet zoveel meer...

Hoe is de Passat uitgevoerd: sjah, op zich zelf niet kaal hoor maar hij blinkt ook niet uit qua luxe. Belangrijkste aanwezige zaken: cruise control, climatronic, parkeersensoren.

Hoe rijdt dat: een racemonster is het uiteraard niet maar ik ben ook geen racer. De auto heeft iets van 122 pk en een 7 traps DSG. Deze DSG wil vooral zuinig doen, iets wat mij wel past. Ik haal volgens de boordcomputer ongeveer 1 op 16 gemiddeld. Ik heb zelf nog niet gemeten. De auto geeft je niet het gevoel erg sloom te zijn. Wat hij op papier wel is.
Hij heeft geen kraakjes, rammeltjes of andere vervelende zaken.
Het rijden of vooral het toeren in de auto is erg prettig.

De auto werd geleverd met een radiounit van VW zelf. Een oude , 310 of 315 of zoiets. Die heb ik er meteen uitgehaald. Hij had wel navigatie maar dat zag er werkelijk niet uit. Daarnaast waren de kaarten al vreselijk oud en kost een update 150 euro. Waanzinnig dure prijs. Vervangen door iets anders dus, zie foto.

Naast de positieve zaken nog iets te melden waar ik vreselijk aan wennen moet en dat is de bediening van de cruise control. Het is zo'n hendel onder de richtingaanwijzer. Ik vergis me dus nog wel eens. Daarnaast kun je de cruise control tijdelijk annuleren door hem naar achteren te duwen. Duw je echter te ver dan wordt hij definitief geannuleerd. Dit overkomt me echt zo vaak. Wat mij betreft is de bediening hiervoor op het stuur beter.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.