Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI 105pk Optive (2007)

autoreview

Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf Plus - interieurVolkswagen Golf Plus - interieurVolkswagen Golf Plus - interieur

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.9 TDI 105pk Optive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na vele problemen met de Peugeot 307SW 1.6HDiF heb ik besloten om voor een VW te gaan.
Mei 2007
Ik had de keuze tussen Meganestation, 307SW, GolfPlus en 207SW.
Keuze was makkelijk. De GolfPlus. Actiemodel Optive is het geworden met een 105pk TDI motor.
Eerst was het even wennen aan dat gebrul van de TDI. Vergeleken met de HDiF maakt ie wel erg veel lawaai. Ondanks 5 pk’s minder voelde de TDI wel sterker aan.

De speakers zijn in ieder geval veel beter als die van de 307SW. Dat was echt bagger. Met een Pioneer erin is het genieten van het geluid.
Ook het verbruik viel mee.
Met de 307SW reed ik tussen de 800 en 900 km met 60 liter diesel. Met de TDI deed ik ongeveer hetzelfde maar dan met een tank van 55 liter. Ondanks dat de auto hoog is rijdt ie wel zuiniger.

Verder heb ik erop 16 inch Atlanta velgen en als opties Climatic, middenarmsteun en een thuiskomertje in plaats van een plaksetje. Zonder typeaanduiding en Shadowblue lak.
Cruise Controle heb ik in de 307 nooit gebruikt dus vond ik het onnodig om erbij te nemen. Prijskaartje kwam uit op 29700 en dat vind ik netjes voor zo’n ruime auto. Ja dat valt ook op dat als mensen erin zitten zo verbaasd reageren op de ruimte van het interieur. Je hebt minder ruimte in je kofferbak maar belangrijk is dat lange mensen achterin lekker kunnen zitten.

In augustus bij rond de 10.000 km op vakantie geweest in Turkije. In 3 weken tijd zo’n 11.000 km gereden. De TDI had geen enkel moeite met de bergenbeklimmingen met volle belading kon je op z’n 4 zo naar boven kachelen.
Wat me opviel was dat ik bij rond de 10.000 km een half litertje olie moest bijvullen.
In Duitsland had ik een gunstig windje mee op de heenweg. Even op zn staart getrapt. Op de teller heb ik de 205 getikt en gps op de TomTom gaf een top aan van 194 echte kilometers. Maar dat heb ik dus nooit meer gehaald :-).

15 mei 2008
Inmiddels heb ik na precies een jaar 66.000 km gereden en geniet nog steeds van de Plus.

Verbruik gemiddeld snelweg/binnenstad 5,7/100 is erg netjes!

12 juni 2009
Zo nu na een jaar weer een update.
Inmiddels 145.000 op de teller. Nog steeds om de 10.000 km 1 liter olie bijvullen en voor de rest heb ik geen enkel probleem gehad met de Plus. Rijgedrag, Verbruik, Comfort, Electronica, etc etc geen enkel probleem! Klassebak.
Over 3 weken gaat hij eruit en komt er een hybride..Ik heb met veel plezier gereden in de Plus.

PROBLEMEN

Problemen

Bij 3400 km lekke band rechtsachter. Barst was zo groot dat ik een nieuwe band kreeg.
Bij 10.750 km olielampje ging branden. Olie gepeild , daarna ging het lampje uit.

25.000 km, olielampje..half liter bijgevuld.

30.000 beurt ruitewissers vervangen, roetfilter erop

42.300 km ,olielampje..half liter bijgevuld.

55.000 km , olielampje ...half litertje bijgevuld.

Bij 57.000 linksachterband lek. Geplakt.

Grote beurt 60.000: Voorbanden vervangen, Uitgelijnd,

90.000 Kleine beurt, geen problemen

120.000 Grote beurt, Voorbanden vervangen

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.