Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI 105pk BMT (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf Cabriolet 1.2 TSI 105pk BMT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 138.000 km |
KM-stand laatst | 138.000 km |
Van 3 naar 6….
- 138.000 km
In december heb ik een besluit genomen over mijn Golf 3 cabriolet. De auto was uit 1994, sinds 2005 in mijn bezit en voornamelijk gebruikt als hobbyauto om mee te rijden in de lente en zomer. Na 20 jaar moest de keuze gemaakt worden: blijven investeren of nu iets anders kopen voor de komende 15 jaar. Het werd iets anders kopen…en de 07-DJ-VR heeft een nieuwe eigenaar gekregen. Die kocht een auto met wat werk, maar in de basis een goed onderhouden en strak rijdende auto.
Dan op naar de “nieuwe”, een Golf 6 cabriolet uit 2011, het eerste bouwjaar dus. Het is een auto van eerste eigenaar, die met de auto zo’n 10000 km per jaar gereden heeft. Wat waren mijn zoekcriteria? De auto mocht niet meer dan 150000 gelopen hebben, kleur moest zwart, wit of sunset red zijn…. en een voorkeur voor de laatste kleur. Die is het dus ook geworden. De auto kwam met nog 1,5 jaar HU, net een onderhoudsbeurt gehad, volledige historie. Auto ziet er prachtig uit, wat ook komt doordat hij altijd binnen gestaan heeft. Het is een mooie uitvoering met bovenop de basisuitvoering leren bekleding, navigatie, xenon verlichting, parkeersensoren rondom, trekhaak. Begin december ben ik samen met mijn broer bij een aantal Golf cabriolets gaan kijken in Duitsland. Dit was de eerste auto waarmee we een proefrit gemaakt hebben. Het vermogen is beperkt, maar dat weet je met een 105 pk blok. Wat opviel is dat de auto geheel kraakvrij is, en dat de auto zeer solide aanvoelt. De dempers doen nog hun werk alsof ze nieuw zijn. Het motortje loopt prachtig rond, ziet er zeer schoon uit (echt als nieuw), en presteert voldoende als je bereid bent om regelmatig terug te schakelen. Uiteindelijk die dag nog twee andere auto’s bekeken, maar de rode zou het uiteindelijk worden. Nog wat onderhandeld over de prijs en afgesproken de auto drie dagen later op te komen halen. In de garage moest plaats gemaakt worden voor een T-roc cabriolet, dus vandaar dat ik een goede prijs kon maken. Auto is op een tijdelijk duits kenteken (kurzkennzeichen) naar Nederland gereden. Dezelfde week naar de RDW gegaan en het Nederlandse kenteken is binnen. Wat zijn nu de ervaringen? Dat je prima zelf een auto kunt zoeken in het buitenland, maar zorg er wel voor dat je weet waar je op moet letten. Regel alle formulieren goed. Bedenk wat belangrijk voor je is bij de selectie, want het aanbod is enorm groot in Duitsland. En bedenk ook… heel goedkoop heeft een reden….Maar als je goed zoekt vind je net zoals ik een auto die in nieuwstraat verkeert net zoals de auto die ik kocht. Uiteindelijk had ik in Nederland (met inachtneming van alle kosten die ik gemaakt heb) zo’n 2000 meer moeten uitgeven voor een soortgelijke auto. Ik ga naar verwachting weer meer dan 10 jaar met deze auto doen, over een paar maanden een update als er weer de nodige “open dak” kilometers erop zitten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf 1.0 TSI Comfortline Rijklaarprijs-Garantie Navigatie Airco Camera LM Velgen
- 2016
- 119.659 km

Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk Cup Trekhaak, Navi, Stoelverwarming, Parkeersensoren, Goed onderhouden
- 2015
- 131.032 km

Volkswagen Golf 1.2 TSI Business Edition R Connected R line, Camera, PDC, Cruise, etc
- 2015
- 149.074 km