Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110pk Life Business (2021)

autoreview

Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110pk Life Business (2021)

Signalement

UitvoeringGolf 1.0 eTSI 110pk Life Business
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf82.950 km
KM-stand laatst104.475 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf Golf

  • 82.935 km

Na bijna een jaar in e Seat Leon uit 2021 gereden te hebben, wilde ik toch weer graag terug naar een Golf. Ik heb de Golf 6 en ook de Golf 7 Variant gehad. Ik was hier qua comfort en bouw kwaliteit zeer tevreden over. Fijne zachte materialen, leuke opties en ik vind ze over het algemeen ook gewoon mooi.

Ik kwam deze mooie witte Golf 8 uit 2021 tegen met nog gen 83000 km op de klok. Betreft de Life uitvoering met wat leuke optie paketten zoals dode hoek detectie, inklapbare spiegels, stuur- en stoel verwarming. Een 1.0 eTSI motor gekoppeld aan een 7-traps DSG bak.

Gekocht met 1 jaar Bovag garantie, en die heb ik ook nodig gehad... later meer hierover.

Mijn eerste auto met automaat en wat rijd dit toch heerlijk. Nooit meer hoeven schakelen, wat een relaxt gevoel is dat!

De verkoper heeft 'm bij mij afgeleverd, helemaal vanuit Almere naar Venlo. Seat Leon opgeladen en mee genomen.

Ik ben een blije man met mijn nieuwe Golf!

Storing DSG keuze hendel

  • 83.415 km

De titel verraad het al... enkele dagen na aanschaf werd ik onaangenaam verrast door een storing op de keuzehendel van de DSG bak. Bij de golf 8 is dit een volledig elektronische knop schakelaar i.p.v. een pook.

Gelukkig gaf de storing wel aan dat doorrijden mogelijk was...

4 maanden verder

  • 91.921 km

Na 4 maanden en bijna 9000km gereden te hebben, denk ik dat ik best een goed beeld van de auto heb gekregen. Ik heb voor de 1.0 motor gekozen omdat ik grotendeels toch alleen kleine stukken rij. Dacht ik... een relatie gekregen met een man uit Dortmund, en nu rijd ik wekelijks enkele keren op en neer. Dan tikt het toch wel aan. Een reis naar het mooie Lago Maggiore gemaakt, en dit is perfect gegaan. Komt lekker mee in het verkeer en is nog best pittig in de bergen.
Ik zal hier even de plus- en min punten opsommen.

Laten we met de pluspunten beginnen:
+zeer comfortabele reis auto. Hij is stil, verwerkt oneffenheden in de weg netjes weg. Met alle opties kun je heerlijk autonoom rijden!
+heel erg zuinig in verbruik. Ik rij zo dik 900km met een tank van maar 45 liter.
+Volkswagen app werkt goed.
+DSG bak in sportstand is heerlijk!
+alle veiligeheidsystem op lane assist na zijn echt een fantastisch onderdeel van deze auto.

En dan ook de minpunten:
-bouwkwaliteit is wat minder dan mijn vorige golfs. Er is duidelijk bezuinigd op bepaalde zaken. Achter hardplastic deur panelen en geen gasveer voor de motorkap maar een ouderwetse "stok", knipperlichten in de koplamp units zijn halogeen, waar dit bij mijn Seat Leon ook vol led was.
-de storing die nog steeds niet opgelost is...
-rammel in het dashboard als je over een oneffen weg rijd. Weet niet waar het van af komt helaas...
-in de D stand heb je bij gas los een zogenaamde vrijloop functie waarbij de motor uitgaat. Echter als je remt gaat de motor weer aan om terug te schakelen en daarna weer uit. Soms heb je het niet door omdat de auto zo stil is, en in de vrijloop functie ga je dan al snel te hard om bochten en rotondes. Dit is echt de meest irritante en kansloze functie op de auto als je het mij vraagt. Daarom standaard in de S als ik ga rijden.
-lane assist, spreekt voor zich denk ik :)
-soms onterecht een crash waarschuwing waarbij je helemaal het laplazerus schrikt.

Al met al zijn de minpuntjes ook echt maar puntjes en geen dealbreakers voor mij. Op de storing na dan... om deze reden zet ik de betrouwbaarheid met 2 sterren terug.
Hier ben ik nog steeds mee bezig. Autotrust heeft de claim afgewezen omdat het te snel na aankoop optrad en dus volgens hun al had moeten spelen bij aankoop. Niet het geval, anders had ik 'm nooit zo gekocht uiteraard.
Waar heb je een garantie contract voor als claims om deze redenen toch worden afgewezen? Stelt dus ook helemaal niks voor zo'n autotrust garantie contract. Kansloze gang van zaken.
Anyways, de verkoper zegt dit zelf op te gaan lossen binnenkort, dus ik ben benieuwd. Zodra ik hier nieuws over heb volgt er een update van de review!

Dat was 'm voor nu weer. Tot de volgende!

Auto gerepareerd

  • 94.800 km

Korte status update:
De auto is intussen gelukkig gerepareerd onder garantie voorwaarden door een andere garage. het heeft langer geduurd dan gehoopt. Maar deze garage heeft het binnen 2 dagen geregeld, zo kan het dus ook :)

Verder geen gekke dingen mee gemaakt. Auto bevalt nog altijd goed!
tot de volgende.

update

  • 104.475 km

Inmiddels zitten we in april en ben ik de 100.000 km voorbij. Daarom tijd voor een update.
De auto houdt zich goed, en de storing is niet meer terug gekomen na reparatie. De rammel in het dashboard heb ik gevonden, en kon ik verhelpen door een stuk foamtape tussen het dashboard en de rechter raamstijl te plaatsen. Echter is er na loop van tijd een rammel bij gekomen, deze lijkt van de achterbank te komen, maar dit lijkt in de leuning te zitten van het brede deel, dus deze kan ik helaas niet oplossen zo 1 2 3.

Recent heb ik eens uitgetest hoe zuinig ik nu daadwerkelijk kan rijden met deze auto, als ik die zware rechter voet iets minder zwaar maak :)
Het resultaat: 1100km op een 45 liter tank, end at met benzine, moet niet gekker worden ;)
zit wel een consessie aan, vanaf het moment van tanken tot het opnieuw tanken als een opa achter een vrachtwagen blijven hobbelen op de rechter baan, iig niet harder als 90 km/h. Dan kom je uit op een gemiddeld verbruik van 1 op 25. Ik zou er nog meer uit kunnen halen, maar doordat ik af en toe in tijdnoot zat met op tijd komen, heb ik toen toch vals gespeeld. Ben momenteel de test opnieuw aan het doen, kijken of ik er inderdaad meer uit krijg, al is 1100km al zeer netjes vin ik zelf.

Ik heb zelf de olie ververst en olie filter vervangen omdat die er om vroeg. Voor de eerste keer zelf gedaan, en ik moet het zeggen, is allemaal goed gelukt.
Intussen ben ik naar Duitsland verhuisd, en heb de auto mee genomen. Ja, een Duitse auto was goedkoper, maar ik kon ivm werk nu eenmaal niet zonder auto komen te zitten. Ik rij sinds mijn verhuizing 110km per dag doordeweeks, dus de km's tikken nu flink aan. Niet zo fijn voor de afschrijving, gezien er na de export al flink wat waarde af is gegaan, maar goed, het is niet anders. We kachelen lekker door.

verder staat er een beurtje op de planning voor begin mei. Tenzij hier gekke dingen uitkomen, hoor je pas weer van mij en mijn golf als ik weer wat te melden heb :)

ps. ondertussen is de relatie in Dortmund ook over, dus dat stuk rij ik niet meer :)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.