Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid First Edition (2021) #2

autoreview

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid First Edition (2021) #2

Signalement

UitvoeringYaris Cross 1.5 Hybrid First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst3.500 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen na een half jaar

  • 3.500 km

We hebben verschillende toyota's gereden tot volle tevredenheid, hiervoor een Vitara omdat de CHR niet onze smaak was. Beviel ook prima maar de Yaris Cross vonden we gewoon een leuk ding.
Het eerste wat opvalt is dat de zit lager is dan in de Suzuki, maar ook weer niet echt laag gelukkig.
De ruimte is voorin royaal, achterin kun je met 1,80m goed achter jezelf zitten, langere benen gewoon proberen.
Het overzicht is prima, geen rare dode hoeken.
We hebben de first edition, nu geloof ik dynamic geheten, gekozen omdat vanaf dit uitrustingsniveau het dashboard veel mooier is, nl dat van de Corolla.
Bovendien hadden de hierop standaard 17inchwielen de voorkeur vanwege de hogere bandwang t.o.v. de duurdere uitvoeringen.
Het weggedrag is prima: stabiel en strak, alleen korte oneffenheden komen soms iets door, maar wel gedempt en zeker niet oncomfortabel. Grotere hobbels worden zelfs heel soepel opgevangen. Overhellen is er niet bij.
Weggeluiden zijn afhankelijk van het wegdek, alleen op grof asfalt wat storend, maar overall goed en zeker minder dan bij de Vitara.
Dit geldt ook voor de wind: blijft goed buiten de cabine, geeft een rustige rijbeleving.
Het sterke punt is de aandrijflijn: soepel en schokvrij trek je op en het volle vermogen is zo nodig direct beschikbaar. De motor hoor je nauwelijks, soms een beetje op de achtergrond, alleen bij vol vermogen is er meer geluid maar lawaai kan ik het niet noemen.
Ook wordt geregeld in alle stilte elektrisch gereden, waarbij de overgangen tussen de motoren nauwelijks of niet voelbaar zijn, knap gedaan en dat doet geen ander systeem Toyota na.
De verbruiksmeter staat nu op 3,9l, wat aardig overeenkomt met de metingen aan de pomp van rond de 1 op 24, waarbij aangetekend dat er vnl op 80 en 100km wegen wordt gereden.
Ook wat kleinigheden: boven de achterbank geen lichtpunt, evenzo in het dashboardkastje, de dubbele kofferbodem kan niet rechtop blijven staan, hoedenplank is geen plank maar een zeiltje.
Dan de toeters en bellen: die staan uit, zo piept er niks en het leidt mij alleen maar af. Alleen de lta geeft bij spitsstroken soms een reactie in het stuur maar niet echt gevaarlijk en met een druk op een stuurknop uit te zetten.
De navigatie heb ik nog niet op fouten kunnen betrappen.
Al met al een leuke (vinden wij) en relaxte auto met een algeheel gevoel van kwaliteit.




4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris Cross

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens