Toyota RAV4 2.2 D-4D-F X-Style (2008)

autoreview

Toyota RAV4
Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4 - interieurToyota RAV4 - interieur

Signalement

UitvoeringRAV4 2.2 D-4D-F X-Style
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst66.780 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 500 km

Deze Toyota Rav 4 speciaal gekocht om reden dat deze zeer betrouwbaar zou zijn.
De eerste teleurstelling kwam na circa 14 dagen,een bijgeluid uit de stuurinrichting,de dealer gaf aan dat het niet ernstig was en adviseerde om er maar mee door te rijden,de garantie termijn is immers 3 jaar.Daar het geluid niet verdween heb ik aangedrongen om er toch iets aan te doen,dit monde uit in het vervangen van het stuurhuis.
Bij de km.stand van circa20000 bleek dat er olieverbruik is opgetreden,2 liter per 10000 km,zou volgens de dealer normaal zijn en moest het maar in de gaten houden.
Bij km.stand van circa 36000 km ging de motor in de noodloop over,hierop bij een dealer langs geweest waar we snel en prettig werden geholpen,de diagnose was een verstopt roetfilter en is voor garantie vervangen.
Dit is volgens mij niet de kwaliteit welke Toyota pretendeert te leveren.
Ik heb de importeur hier over gemaild ,maar zij vinden het blijkbaar niet nodig om hier op te reageren.
Deze gebeurtenissen hebben het vertrouwen in Toyota ernstig geschaad.

garantie

  • 50.000 km

Bij circa 50000 km is de motor gedemonteerd om het olieverbruik op te lossen.
De inwendige schade ,alsgevolg van de vast zittende olieschraapveren bleek mee te vallen.
Er zijn nw zuigerveren en drijfstanglagers gemonteerd en de benodigde modificatie,s door gevoerd.
Het resultaat is, wat betreft het olieverbruik,hoop geevend.
Wat betrefd het bijgeluid van de stuurinrichting ben ik nog niet geheel tevreden.Het stuurhuis is destijds reeds voor een gemodificeerd exemplaar vervangen.Nu is de stuurkoppeling goed in het vet gezet,maar geeft geen oplossing.
De vulling van de bestuurdersstoel is inmiddels van wegen doorzakken vervangen.

koppeling

  • 65.000 km

Gelukkig is het weer ellende met m,n RAV.Sinds enige tijd was er bij het starten met de koppeling los een ratelend geluid hoorbaar.
Bij het intrappen van de koppeling verdween dit geluid.
Daar het in het begin niet regelmatig voor kwam,kon de dealer er niet veel mee.Na verloop van tijd werd het erger en werd door de dealer besloten dat de versnellingsbak gedemonteerd zou worden om de koppeling te controleren.
Dit met het gevolg dat de conclusie was dat het vliegwiel veel speling vertoonde en moest worden vervangen compleet met koppeling.
Toyota en de dealer geven dat er niets bij hun omtrent dit probleem bekend zou zijn.
Na enige Googlen blijkt dat dit probleem degelijk bekend is en al geruime tijd speelt.
Ik snap niet dat Toyota Nederland zich er op deze wijze van af ziet te maken.
Ik kijk met vrezen uit naar het volgende probleem en ben vast en zeker van plan om de RAV in oktober ,als de garantie is afgelopen weg te doen.

Roetfilter

  • 66.780 km

Hoera, ik heb niet lang behoeven te wachten,vanmorgen ging het lampje van het motormanagement weer branden.Naar de dealer gereden,systeem uitgelezen met als storingscode verkeerd signaal katalysator,storing gewist en proef gereden.
Na circa 16 km ging het lampje weer branden en de motor ging in noodloop over,diagnose roetfilter verstopt.Dat is dus circa 30000km na het vervangen van het eerste roetfilter.
Terug naar de dealer en een vervangende auto mee gekregen.
De moet zakt mij nu wel in de schoenen met zoveel problemen bij deze km stand.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.