Toyota RAV4 2.0 16v VVT-i Sol (2007)

autoreview

Toyota RAV4
Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4 - interieurToyota RAV4 - interieur

Signalement

UitvoeringRAV4 2.0 16v VVT-i Sol
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf9.000 km
KM-stand laatst88.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen

  • 61.000 km

Via veel ellende met een Verso met D-Cat bij een RAV4 met automaat uitgekomen. Verschillende RAV-uitvoeringen geprobeerd; maar de automaat rijdt echt het lekkerste. Het is een gemoedelijk rijdende auto; maar kan redelijk snel zijn als het moet. Het verbruik is niet opmerkelijk: 11,4 liter/100km. De auto levert veel comfort; prima stoelen, goede airco (al moet je wel af en toe even bijregelen). Veel ruimte, zowel voor de achterpassagiers als bagage. De achterdeur blijft een groot en onhandig ding. De afwerking is prima, enige problemen er zijn na twee jaar de eerste roetsplekjes bij slotplaten en bouten. Verder beginnen de elastiekjes van de bagagenetjes uit te zakken. Kortom: een prima wagen.
Na de aflevering bleek de motorkap bij hoge snelheid enorm te klapperen. Via een Duits RAV-forum werd al snel duidelijk dat er een oplossing voor was. Sindsdien blijft de motorkap redelijk rustig.

Update ervaringen na 3 jaar

  • 73.000 km

We zijn weer een jaar verder en een jaar rijker. De afgelopen winter heeft de RAV het prima gedaan. Bij glad wegdek bleek de 4WD een uitkomst, zonder problemen nam hij ijzige hellingen.
Het afgelopen jaar geen klachten gehad. Enige 'problemen' waren een gescheurd deurrubber (zat te strak en was gescheurd) en een handrem die nagesteld moest worden.
De automaat is een verademing, zeker in Nederland, lekker rustig en zeer comfortabel. In de Italiaanse en Oostenrijkse bergen had hij meer moeite en was het noodzakelijk handmatig terug te schakelen naar de 3 of de 2.
Het verbruik valt niet tegen, het ligt zo rond de 1 op 11.
Het interieur blijft opmerkelijk goed, het kunststof is van een soort die redelijk krasvast is. Iets dat ik bij andere merken (Nissan en Honda) en types (zoals Yaris) wel anders gezien heb.

De automatische airco werkt prima en houdt de temperatuur aangenaam en redelijk gelijkmatig op temperatuur; ook als het heel heet is.

Het blijft een geweldige reisauto met heel veel comfort, zeker door de automaat. Een aanrader.

Update 88.000 km

  • 88.000 km

Auto blijft probleemloos rijden. Grootste kostenpost tot nu toe: nieuwe voorbanden. De wagen blijft comfortabel, schakelt soepel. Verbruik ligt op 1: 11,4 bij normaal stads- en snelweggebruik.

Enige mankement was een handrem die nagesteld moest worden. Eigenlijk overbodig want de automaat heeft ook een P-parkeerstand.

De RAV heeft de afgelopen zomer opnieuw in Oostenrijk in de bergen gereden. De automaat functioneerde prima door deze in zijn 3 of 2 te zetten. Ook het afremmen werkte op deze manier feiloos.
Voor het eerst mocht hij zich ook als echte terreinwagen bewijzen op een rulle zandhelling, waar normale auto's hopeloos vastliepen.

Enige minpunt zijn de officiele Toyota achteruitrijsensoren die via de dealer naderhand zijn ingebouwd. De ene keer zien ze ieder steentje op de weg, maar soms zien ze een paaltje of boom over het hoofd en geven ze pas een signaal als je er tegenaan staat. Te laat dus. Volgens de dealer komt dit vaker voor. Mijn volgende Toyota krijgt deze voorziening dan ook niet meer. Het levert alleen maar onzekerheid. Bij iedere piep schrik je je rot! Zo'n Toyota is overigens wel robuust, het bewuste paaltje werd finaal uit de grond gereden, schade: een plekje op de bumper zo groot als een 10 cent stuk.

Binnenkort mag ie op voor zijn eerste APK. Verwacht geen bijzonderheden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.