Toyota RAV4 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2006)

autoreview

Toyota RAV4 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2006)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.0 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst41.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 41.000 km

Na veel dubben (niet nodig, wel errug leuk en bovendien weer een Toyota) in augustus 2006 een besluit genomen, ik koop een RAV. Jantje ongeduld kon geen 5 maand wachten bij de Toyota dealer en kocht bij de RAV4 specialist in Enschede een nieuwe RAV4 (5 augustus kijken, 11 augustus rijden).En het is een prima besluit geweest, geen dag spijt van gehad. Vóór de Mazda6 had ik al 14 jaar Toyota gereden en zelf nog nooit iets hoeven betalen op een paar lampjes en normaal onderhoud na en dit lijkt dezelfde kant op te gaan. Verbruik is alleszins binnen de perken (8,7 ltr per 100 km) met dagelijk ca 20 km stadsverkeer voor woonwerk,waarbij de waarheid gebiedt om te vermelden dat er minder mee gescheurd wordt dan met de vorige auto maar daar wordt je dan ook voor beloond. De auto is wat steviger geveerd dan een sedan of hatchback van ca € 35.000, maar stuurt daarvoor zeer vertrouwenwekkend, strak en koersvast en last van zijwind is nauwelijks groter dan bij mijn vorige auto. En eh geweldige grote spiegels die s avonds niet verblinden. De electronica werkt echt, na een ongebruikelijke manoeuvre bij het verlaten van een rotonde had de RAV (luidpiepend en een ’kerstboom’ op het dashbord) al orde op zaken gesteld voordat ik uberhaupt merkte dat het niet als gewenst ging. En rugklachten na een lange rit (300 km)komen niet meer voor. Nadelige puntjes? ja de koppeling dat is en blijft een smet op het blazoen, niet lineair aangrijpend, en lastig te doseren. De airco gaat bij niet eens zo gek hoge buitentemperaturen (18 graden)na de start te snel op interne circulatie, werk overigens verder perfect. En de verlichting (dimlicht H11!) is ook niet top, zeker als je Xenon geverwend bent geweest,inbouw van Xenon lostte dit probleem op. En verder alleen maar laaiend enthousiast.

Update van deze review bij km stand 41.000. Eigenlijk geen veranderingen t.o.v. de eerste review, geen enkel probleem en laaiend enthousiasme tot nog toe. De aanpassing van de verlichting (Xenon in laten bouwen ad €580,--) is een weelde, wat een zicht en geen tegenligger die knippert dus dat zit wel snor. Verbruik is nu 8.8 ltr per 100 km en dus nog steeds iets beter dan verwacht. En als het eens een keer echt hard moet dan is dat geen probleem, 185 (TomTom) km op de Autobahn is moeiteloos bereikt. Al moet je dat niet te vaak doen voor een redelijk gemiddeld verbruik want de verbruiksmeter gaf toen iets van 30 ltr/100km aan, maar de auto voelde nog steeds heerlijk stabiel aan. Vreemde passagiers uitten vaak hun verbazing, goh dit rijdt net als een \'gewone auto ik dacht dat dit meer stuiterde en hobbelde\' en wat zit dat lekker hoog\'.
Irritant is bij koud weer (om en nabij 4 graden) dat om de haverklap met een luide piep wordt aangekondigd dat er \'possible ice on road\'is, als er echt iets mis is luister je niet meer naar het piepje vrees ik.En dat hoge janktoontje tussen 65 en 75 km dat ergens uit het mechaniek komt (sinds het begin en de dealer zegt dat het geen kwaad kan)stoort me. En de achterdeur die naar de \'verkeerde\' kant openzwaait? ach onzin alleen opletten want de deur dekt je alarmlichten aan rechterkant af als ie geheel open is! En de snelheid waarme de interne cirulatie meent te moeten gaan werken bij een beetje warm weer daar moet meneer Toyota ook nog eens op studeren, vervelend, zeker als je de ongezonde gewoonte hebt om te roken zoals ik doe. En die koppeling/gas combinatie is nog steeds niet echt fijn, tamelijk gevoelloos en eist voortdurend meer aandacht dan normaal als je een auto al zo lang hebt. Maar ach misschien vraag ik wel teveel perfectie verwend als ik ben.

PROBLEMEN

  • 41.000 km

geen enkele

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.