Toyota Prius THSD Business (2007) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Prius THSD Business |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 163.470 km |
KM-stand laatst | 169.500 km |
Eerste 5000+ km
- 169.500 km
We kochten deze Prius omdat onze Honda Civic IMA een, onvermijdelijke, accu foutmelding gaf. Bekend en prijzig probleem.
We besloten naar een Toyota Prius te kijken en wilden niet te veel geld uitgeven. Bij onze lokale Toyota dealer deze Prius 2 gekocht.
De Prius is net als een Honda Civic IMA een hybride maar een hele andere auto. De Toyota is veel comfortabeler door de vering, geluid, automaat enz.
De Toyota Prius is nog niet voor een beurt geweest en is heeft nog geen probleem gekend. Daarover later, wellicht, meer.
Een lange dag in de Prius eindigde erin dat we moesten tanken toen we nog op de snelweg reden. We hadden de Prius nog maar net en dacht dat ik net als alle andere Toyota's die we gehad hebben (drie stuks) nog een reserve van 10 liter hadden als het tank lampje gaat branden. Toen we dichtbij het tankstation waren begon het laatste blokje van de benzine te knipperen. De auto wilde ons iets dringends duidelijk maken namelijk dat we moesten tanken. De laatste paar kilometers heb ik op EV-stand Electic Vehicle, gereden. Na thuiskomst heb ik opgezocht hoeveel capaciteit de Prius daadwerkelijk had en dat bleek 45 liter te zijn. Ik had net iets minder dan 45l getankt dus dat was kantje boord.
Tot nu toe vallen een aantal zaken op.
De Prius is niet perfect. Er zijn rammels in het interieur en dat vind ik irritant.
Het stabiliteitssysteem van de Prius werkt ook in de sneeuw ;-)
De auto voelt solide aan, behalve de rammels van het interieur.
De stoelen en de zitpositie zijn erg goed.
Bagageruimte is prima.
Deze Prius door de wasstraat halen levert bezorgde gezichten op bij de verkopers van het tankstation. Blijkt namelijk dat de Prius 2 samen met een Saab de beruchtste auto's zijn die ze kennen.
De geluidsinstallatie van JBL doet het goed.
Het geluidsniveau tijdens het rijden is laag en dat vind ik comfortabel. Als je hard wilt accelereren dan maakt de motor wat meer lawaai en dat is dan op 1 toerental. Ik snap niet helemaal waar het geklaag bij de autotests over het loeien van de motor vandaan komt. Ja, het is een ander type aandrijflijn en die klinkt anders dan de meeste andere auto's, nou en?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.