Toyota Prius 1.8 HSD Comfort (2010)

autoreview

Toyota Prius
Toyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota Prius

Signalement

UitvoeringPrius 1.8 HSD Comfort
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst5.600 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 2.700 km

Op 27 augustus geleverd. Hierbij mijn eerste ervaringen.

Wat ik niet had verwacht is dat het interieur van de auto op verschillende plaatsen kraakt/rammelt.
Mijn vorige auto (passat 2006) had dat in ernstiger mate maar het is wel een van de belangrijkste redenen om deze VW weg te doen (ik heb het wel 213.000 km uitgehouden).

Ik heb de comfortuitvoering genomen die weliswaar compleet is met o.a. een automatische airco en een automatische versnellingsbak maar ik mis toch een aantal zaken die op de Passat comfortline zaten en niet op de Prius Dit is niet zozeer een minpunt van de auto maar ik ervaar het als een gemis. Dat betreft o.a. de dimmende binnenspiegel, de regensensor, de cruisecontrol en de automatische verlichting.
Verder is het zicht naar achteren door de gedeelde achteruit zeer matig.
De houding achter het stuur is matig omdat het stuur niet ver genoeg naar je toegetrokken kan worden, je kunt je arm niet relaxed op de armsteun rechts plaatsen en al helemaal niet op de armsteun in het portier.
De comfort uitvoering heeft standaard 15" wielen. Ze zijn niet mooi om te zien, maar ze rijden vanwege de hoge wangen van de banden wel veel comfortabeler dan de 17" wielen van de duurdere uitvoeringen.
Wat verder opvalt zijn de harde plastic materialen en met name het plastic stuur gaat op den duur in je handen branden. Bij fors accelereren maakt de motor door de CVT versnellingsbak wel erg veel toeren.

Ik heb de comfort uitvoering gekozen vanwege de bijtelling en de lagere investering.
Bovenstaand commentaar wil niet zeggen dat ik ontevreden ben over de auto, de ruimte en rust binnen in de auto is uitstekend. De keuze voor de Prius is vooral cost-driven en in die context gezien is er voor mij geen betere auto dan de Prius. De cruise control laat ik binnenkort nog inbouwen.

update bij 5600 km

  • 5.600 km

Afgelopen weekend ben ik met de Prius naar Parijs geweest (Mondial de l'automobile). Tijdens een dergelijke rit is het gebruik van de auto intensiever zodat de sterke en zwakke punten meer naar voren komen.
Zoals al eerder gemeld is de rust in de auto een sterk punt. Je hoort vrijwel alleen windgeruis.
Wat mij verder is opgevallen:
De windgevoeligheid van de auto;
Het ontbreken van ruimte voor grote flessen in het interieur;
Het verbruik over 900 km bedroeg gemiddeld 4.8l/100km (1:20,8). Daarbij heb ik in de heuvels van Noord Frankrijk 125 a 130 km/uur gereden. Een prima prestatie;
Het radio/navigatiesysteem is zeer prettig in het gebruik en bevat uitgebreide mogelijkheden;
De eerder gemelde rammels blijken in de armsteun en het dashboardkastje te zitten;
Ik heb al eerder gemeld dat je je arm niet relaxed op de armsteun rechts kunt plaatsen en al helemaal niet op de armsteun in het portier. Tijdens lange ritten is het vermoeiend om je armen ' los in de ruimte te laten bungelen'.
Zonder cruise control is het lastig om de auto op een constante rijsnelheid te houden. Wellicht het gevolg van de drive by wire techniek;
Ondanks bovengemelde punten ben ik heel tevreden over de auto.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.