Toyota Prius 1.8 HSD Comfort (2009)

autoreview

Toyota Prius 1.8 HSD Comfort (2009)

Signalement

UitvoeringPrius 1.8 HSD Comfort
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf175.753 km
KM-stand laatst266.662 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

63.000km verder

  • 266.662 km

In oktober 2015 deze Toyota Prius gekocht bij het 2e handscentrum van Louwman in Raamsdonksveer. (Skoda Fabia 1.4 16V (Tour de France-edition) op ingeruild) Dit is mijn 1e Toyota en 1e Hybride-auto.

Na aankoop als 1e airco-vloeistof laten verversen en airco laten doorspoelen/schoonmaken door Kwik-Fit. Volgens de boekjes was dit al een tijd niet gebeurd, en nu ik eindelijk airco heb moet die wel optimaal werken natuurlijk. :-)

63.000km verder en nagenoeg geen problemen gehad. Auto gaat 1x per 12 maanden naar de garage voor een grote of kleine onderhoudsbeurt en APK. Dan wordt ook altijd de olie vervangen. (ik hou mij dus niet aan het om de 10.000km olie verversen, maar dat vind ik ook totaal onnodig)

Rond de 200.000 last van een aanlopende remklauw rechtsachter. (rem helemaal warm gelopen) Met spoed de gehele remklauw laten vervangen i.v.m. zomervakantie naar Tsjechië. (het smeren van de remklauw had effect, maar niet genoeg om het aanlopen 100% te verhelpen) Rond de 220.000km heeft de auto weer een grote beurt gehad, en daarbij zijn 3 van de 4 remblokken en cilinders vervangen.

Auto rijdt heerlijk comfortabel, mede door de CVT-automaat. Ik heb de Prius standaard in ECO-modus staan. Alleen bij vrieskou heb ik de Prius de eerste 10 minuten even in de standaard-modus staan, daarna gaat de ECO-modus er weer op. Tevens, op vakantie gaat de ECO-knop ook uit, i.v.m. de belading, hoge snelheden (autobahn) en bergen.

Het niet kunnen trekken van een aanhanger heb ik tot nu toe niet gemist. Ik heb 1 dag een auto met aanhanger nodig gehad i.v.m. verhuizing, en toen heb ik een auto met trekhaak even geleend van iemand. In de toekomst willen we (weer) gaan kamperen en met het gezin van nu in totaal 4 personen zal er of een vouwwagen of een bagagewagen achter de auto gaan. Voor nu voldoet de Prius dus nog, maar over enkele jaren toch een andere auto zoeken die wel een aanhanger mag trekken. Er kan uiteraard wel een trekhaak op, en dan kan er een bagagekoffer op, maar de investering van +/- € 750,- voor een trekhaak en aanschaf van een bagagedrager+koffer vind ik het niet waard. (gezien de kilometerstand/leeftijd van de Prius en ik bij een volgende auto liever een aanhanger/vouwwagen heb dan een bagagekoffer op de trekhaak)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.