Toyota Prius 1.8 HSD Comfort (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Prius 1.8 HSD Comfort |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 175.753 km |
KM-stand laatst | 266.662 km |
63.000km verder
- 266.662 km
In oktober 2015 deze Toyota Prius gekocht bij het 2e handscentrum van Louwman in Raamsdonksveer. (Skoda Fabia 1.4 16V (Tour de France-edition) op ingeruild) Dit is mijn 1e Toyota en 1e Hybride-auto.
Na aankoop als 1e airco-vloeistof laten verversen en airco laten doorspoelen/schoonmaken door Kwik-Fit. Volgens de boekjes was dit al een tijd niet gebeurd, en nu ik eindelijk airco heb moet die wel optimaal werken natuurlijk. :-)
63.000km verder en nagenoeg geen problemen gehad. Auto gaat 1x per 12 maanden naar de garage voor een grote of kleine onderhoudsbeurt en APK. Dan wordt ook altijd de olie vervangen. (ik hou mij dus niet aan het om de 10.000km olie verversen, maar dat vind ik ook totaal onnodig)
Rond de 200.000 last van een aanlopende remklauw rechtsachter. (rem helemaal warm gelopen) Met spoed de gehele remklauw laten vervangen i.v.m. zomervakantie naar Tsjechië. (het smeren van de remklauw had effect, maar niet genoeg om het aanlopen 100% te verhelpen) Rond de 220.000km heeft de auto weer een grote beurt gehad, en daarbij zijn 3 van de 4 remblokken en cilinders vervangen.
Auto rijdt heerlijk comfortabel, mede door de CVT-automaat. Ik heb de Prius standaard in ECO-modus staan. Alleen bij vrieskou heb ik de Prius de eerste 10 minuten even in de standaard-modus staan, daarna gaat de ECO-modus er weer op. Tevens, op vakantie gaat de ECO-knop ook uit, i.v.m. de belading, hoge snelheden (autobahn) en bergen.
Het niet kunnen trekken van een aanhanger heb ik tot nu toe niet gemist. Ik heb 1 dag een auto met aanhanger nodig gehad i.v.m. verhuizing, en toen heb ik een auto met trekhaak even geleend van iemand. In de toekomst willen we (weer) gaan kamperen en met het gezin van nu in totaal 4 personen zal er of een vouwwagen of een bagagewagen achter de auto gaan. Voor nu voldoet de Prius dus nog, maar over enkele jaren toch een andere auto zoeken die wel een aanhanger mag trekken. Er kan uiteraard wel een trekhaak op, en dan kan er een bagagekoffer op, maar de investering van +/- € 750,- voor een trekhaak en aanschaf van een bagagedrager+koffer vind ik het niet waard. (gezien de kilometerstand/leeftijd van de Prius en ik bij een volgende auto liever een aanhanger/vouwwagen heb dan een bagagekoffer op de trekhaak)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.