Toyota Prius 1.8 HSD Aspiration (2010)

autoreview

Toyota Prius
Toyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota PriusToyota Prius

Signalement

UitvoeringPrius 1.8 HSD Aspiration
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 92%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

HYbr watte ?

  • 15.000 km

Aangezien mijn golf 6 DSG als opvolger van mij Golf 5 nog niet gereed was moest er een voorloopwagen komen.

2 weken geleden werdt er een parelmoer witte Prius 3 Aspiration aan mij toegewezen. Zelf heb ik nooit eerder in een hybryde en/of Japanse auto gereden en was dus ook erg niewsgierig.

extrieur

Mooie kleur, met de 3e generatie een aardige neus maar een in mijn optiek zeer matige achterkant met erg veel gammel plastic door de uitstekende lampen en spoiler. De 17'wielen staan dan wel weer sportief maar trekken in mijn optiek toch een breuk met de groene gedachte.

Intrieur

Aardig dashboard, met een overload aan informatie door de diverse menu's die je bijna moet leren lezen. Sommige knopjes waaronder die van de raam blokkering en central deur vergrendeling breken echter het ontwerp. Deze lijken geinporteerd te zijn uit een failliete Amerikaanse autofabrikant. Het plastic gehalte is wel behoorlijk. De stoelen zijn in een relatief saai velours uitgevoerd, en zitten redelijk maar bieden weining zijdelingse steun. Een goede zit krijgen is niet zo moeilijk omdat de bediening van een koppelings pedaal met een automaat natuurlijk geen issue is.

Rijden :

De wegliging houd het midden tussen sportief en confortabel en gezien de rest van de auto redelijk stil is hoor je het banden kabaal van de 17' als hoofd geluid, dit is echter geen zins een storend niveau. Bij "doortrappen" laat de benzine motor goed van zich horen vanwege de CVT automaat. Al met al is het ook best een vlotte wagen maar je hebt altijd een 2 slachtig gevoel.

Gemiddeld kom ik op een verbruik van 4,4 l/km en mijn beste verbruik ligt op 3,6l/km over 93km.

Conclusie :

Rijdt gewoon goed, meer plastic in het interieur dan wat ik gewend ben. Voor de rest zijn alle aspecten naar mijn idee op het niveau wat je van een C klasse auto mag verwachten. Het hybryde systeem werkt goed en is goed uitontwikkelt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.