Toyota Picnic 2.0 GXi (1997)

autoreview

Toyota Picnic

Signalement

UitvoeringPicnic 2.0 GXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf44.045 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Medio 1999 hebben we een Toyota Picnic als 6 persoons uitvoering gekocht. Als extra hebben wij de auto laten uitrusten met running lights en zijn voorste hoofdsteunen verlengd (voor mijn lengte van 1.92 meter nodig).
Tot op heden bevalt de auto zeer goed. Binnen zijn klasse de auto met de meest gunstige prijs kwaliteit verhouding. Het is een ruime, veilige (Euroncap 4 sterren) en functionele auto. In vergelijk met andere MPV’s nog steeds de auto met de meeste beenruimte. Natuurlijk is de bergruimte beperkt met 6 personen maar daar hebben ze mooie dakkoffers voor uit gevonden. De airco is ruim voldoende ook bij hete zomerdagen. De onderhoudskosten per jaar zijn typisch Toyota. Laag, erg laag. Te verbeteren zijn het geluidsniveau op de snelweg en het formaat van de te kleine stoelen (vooral rugleuning is aan de korte kant).

PROBLEMEN

In de afgelopen 5 jaar hebben we twee storingen (defecten) gehad namelijk: -relais van de running lights (1999), -ABS sensor linksvoor (2001). Kosten (materiaal en uurloon) resp. 58 en 230 euro (sensor alleen al 172 euro). De oorzaak van het eerste probleem (vocht in het relais, 2 mnd na montage) is een slechte montage door de Toyota garage. De oorzaak van het tweede probleem is mij onbekend.
Over afgelopen 5 jaar en 54.000 km zijn de onderhoudskosten (periodiek onderhoud, storing en banden) 230 Euro per jaar. Buiten het periodiek onderhoud (olie, olie/lucht filter en ruitenwissers) zijn vervangen:
-banden voor (na 2 ½ jaar bij 44045 km), achter (na 6 jaar bij 79906 km),
-accu (na 4 ½ jaar bij 64666 km),
-distributieriem (na 6 ½ jaar bij 87632 km). Van de tot nu gereden ± 54.000 km is het gemiddelde benzine verbruik is gemiddeld 1 liter per 10,8 km (stad ± 1:9, snelweg ± 1:13).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.