Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Dynamic (2006)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 2.2 D-4D Dynamic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wat een (be)rijdersauto! Wat een power en dat zelfs zo stil dat je niet eens door hebt dat je de maximumsnelheid allang voorbij bent. En dat nog maar met de kleine diesel van dit model, slechts 136 pk.
Heb getwijfeld tussen de Zafira en de Verso.
-De Touran was al meteen te duur,
-de Mazda 5 zit voor geen meter (veel te kleine bestuurdersstoel, totaal geen steun) en het plankje achterin op de tweede rij dat ze een zitplaats durven noemen is werkelijk een lachertje!
- bij Renault ben ik drie keer geweest, heb zelfs een offerte gevraagd voor de Grand Scenic, die veel te duur was, maar na het laten zien van veel concurerendere offertes van twee onafhankelijk leasemaatschappijen beloofde de erg aardige verkoper dat hij erop terug zou komen en dat hij het zeker ook voor die prijzen zou kunnen doen, maar tot op heden nooit meer iets vernomen van Renault Amsterdam

In zowel de Opel als de Toyota gereden, maar de Zafira kon echt niet tippen aan de Verso. De proefrit gemaakt in de 120pk Zafira. Niet alleen kan je voor negenoeg hetzelfde leasebedrag maar een 100pk Opel rijden, ook mist die het een en ander aan zaken die in deze Dynamicuitvoering gewoon standaard zijn, zoals:
-Bluetooth carkit,
-lm velgen,
-parkeersensoren,
-6 cd wisselaar,
-privacyglas
-regensensor enz etc.

Het enige waar je bij de Verso extra voor moet betalen waren de twee extra stoelen. Nou die euro 750 waren snel terug verdiend, kijkend naar de nodige standaard(!) extra’s die er al op zaten.
Ook de kinderen hebben een woordje mee mogen spreken aangaande de keuze; dat was helemaal makkelijk. De drie afzonderlijk te verstellen en verschuiven stoelen waren niet te vergelijken met het (straf)bankje van de Opel. De keuze was dus snel gemaakt.
Het enige waar ik niet zo over te spreken was, was de te korte zitting van de bestuurdersstoel. Gelukkig had ik nog een goede ASS-stoel, dus dat probleem was al snel opgelost.
In nog geen drie weken al een dikke drieduizend km gereden en ik word met de dag enthousiaster. Waarom nooit eerder een Toyota gereden, terwijl het een feit is dat ze de beste auto’s ter wereld maken? De vraag stellen is hem eigenlijk al meteen beantwoorden; dit is namelijk in mijn ogen pas de eerste Toyota met ’smoel’.
Waren ze voorheen middle of the road en saai, dit model is echt een schot in de roos, zo mooi.
Ook is de wagen erg praktisch, op de afdekhoes na dan misschien, die ligt dan ook nog steeds onder de vloer achterin.

PROBLEMEN

Tot nu toe maar een echt probleempje, en wel met de Bluetooth carkit. Die voldeed gewoon niet. Mijn stem klonk blikkerig en vaak kon men mij gewoon niet horen, terwijl ik de ander kant wel perfect kon verstaan. Mijn dealer heeft dat vandaag perfect opgelost. Na grondig getest te hebben en vergeleken te hebben met ander gloednieuwe Verso’s in de eigen showroom, kwam men er achter dat hij het inderdaad niet goed bleef doen, dus is er gewoon een hele nieuwe ingezet. Probleem opgelost.
Wat erg jammer is dat deze, nu goed werkende carkit, geen display heeft waarop je kan zien wie er belt. Ook het feit dat je om te bellen dan toch de telefoon in je hand moet nemen, wat verboden is, maakt het gebruik er niet makkelijker op. Je bent dus eigenlijk alsnog verplicht om iets aan te schaffen waarin je de telefoon kan bevestigen zodat je hem kan bedienen en aflezen tijdens het rijden.

Wat wel erg vervelend is, maar dat is nu zo langzamerhand wel bekend is de iniminie vulopening van de brandstoftank en de absoluut niet functionerende brandstofmeter. Bij bijna leeg kan er maar 40 liter in, terwijl er 55 liter in zou moeten kunnen.
Onbegrijpelijk dat hier nog steeds niets aan gedaan is. Een terugroep actie om dit manco aan de slecht werkende brandstofmeter en de boordcomputer te verhelpen en dan maar meteen de vulopening te vergroten zou een goede actie van Toyota zijn....
---------------------------------------------------------

Update:
het enige echte probleem tot nu toe, de bluetooth carkit, is door de dealer na eerst vervangen te zijn door een andere bluetooth carkit, nu gewoon verwijderd en er is een originele Toyota carkit voor in de plaats ingebouwd. Dus gewoon de telefoon in een vaste houder rechts van de middenconsole en een microfoontje achter het stuur voor de kilometerteller.
Eindelijk werkt het goed!
Compliment voor de dealer die er niet eens een cent vergoeding voor vroeg...

Verder lijkt het wel of de auto steeds fijner gaat rijden. Tot op heden eens van de best rijdende (diesel) auto´s die ook ooit gehad heb...

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.