Toyota Corolla Verso 1.8 16v VVT-i Linea Sol (2005)

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

UitvoeringCorolla Verso 1.8 16v VVT-i Linea Sol
Bouwjaar2005

Wij hebben tot dusver altijd Italiaans gereden. Daar moest je weleens wat vergevingsgezind voor zijn, maar het rijplezier in Alfa, Fiat en Lancia vergoedde veel. Favoriete gezinsauto tot op heden was altijd de Fiat Multipla. Mijn vrouw dreigde met echtscheiding als deze auto zou worden aangeschaft, maar daar zag ze uiteindelijk toch maar van af. Die Fiat reed namelijk geweldig! Ook de kinderen vonden het een waanzinnige auto. Toen onze vorige auto, een Lancia Dedra, aan vervanging toe was werd er weer luid om een Multipla geroepen. Helaas zorgde een vervelend akkefietje in de garage er voor dat het niet wederom een Multipla werd. In opperste boosheid heb ik, jarenlange klant, geroepen dat men de ***** kon genieten en dat ik wel een Toyota ging kopen! Degene die hier het hardst van schrok was wederom mijn vrouw. Wij, in een Toyota? Maar ik heb dus de daad bij het woord gevoegd en voor het eerst van mijn leven een auto met mijn verstand gekocht in plaats van met mijn gevoel. En, hoe bevalt dat?
Nou, het was wel even wennen! Maar nu, 15000 km. verder, ben ik toch wel erg enthousiast. Alles aan deze auto klopt.
Een lekker felle motor, heerlijke stoelen, puike stereo, climate control, stoelen klap je neer zonder de hoofdsteunen te verwijderen, een regensensor die echt werkt! Qua wegligging is het geen Italiaan en de vering zou een fractie minder hard mogen zijn maar de auto rijdt heerlijk, zeker op lange stukken op de snelweg. Constant 140/150 is geen enkel probleem.Een echte vakantie-auto.
Hoe langer ik deze auto heb hoe meer ik het gevoel krijg dat ik met iets ongelofelijk degelijks onderweg ben.
Alles voelt robuust en stevig aan en werkt zoals het hoort te werken.Oke, de vormgeving is niet veschrikkelijk opwindend, zoals bij alle Toyota’s, maar toch, zelfs daar krijg ik steeds meer waardering voor! Eerlijk is eerlijk, we hebben ook nog een gekietelde Alfa 75 voor de deur staan.Die auto hoort zo ongeveer bij onze inboedel, maar de TO, zoals hij inmiddels wordt genoemd, wordt ook steeds populairder.Het is gewoon een robuuste degelijke kar waar je gaandeweg steeds meer waardering voor krijgt!

Een klein probleem tot nu toe. Het deurrubber aan de bestuurderskant kraakte en sloot niet helemaal goed af.
Dit is onder garantie vervangen en het probleem is opgelost.