Toyota Carina E Stationwagon 1.8 XLi (1997)

autoreview

Toyota Carina E Stationwagon

Signalement

UitvoeringCarina E Stationwagon 1.8 XLi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf172.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een klein jaar in een Corolla uit ’92 te hebben gereden ben ik overgestapt naar een Carina E station. Niet alleen vanwege de ruimte maar ook vanwege het feit dat het een LPG auto is. Over de rij eigenschappen kan ik kort zijn. Die zijn goed. Zoals gebruikelijk van nature onderstuurd maar als je het niet te gek maakt in de bochten is er niets aan de hand. Ook het rijden van lange stukken gaat gemakkelijk in de ruime Carina.

Raar genoeg is mijn auto een met een 1.6 motor en geen 1.8 maar is pas in januari 1998 op kenteken gezet. Het is wel het laatste model Carina dus klopt het bouwjaar in deze myreview wel alleen het motor type niet.

Het prettige aan deze auto is het feit dat deze erg allround is. Je kunt er fatsoenlijk mee voor de dag komen maar tevens heeft hij een zeer groot laadvermogen. De achterbank is makkelijk neer te klappen en dat is handig als je snel even wat grote spullen moet inladen. Mijn auto is voorzien van een trekhaak maar om nou te zeggen dat het een echte caravan trekker is, dat niet. Voor korte stukjes een aanhanger met wat klein/licht spul is het goed te doen. Dan merk je duidelijk dat de 1.6 wel degelijk vermogen te kort komt.

Ik heb de auto tweedehands gekocht en gelukkig heeft de vorige eigenaar er als optie airconditioning in laten zetten. Dit is een hele grote comfortverhoger in de auto. Niet alleen als het warm is maar ook als het regent/mistig is. De airco voorkomt heel gemakkelijk beslagen ruiten en dat komt de verkeersveiligheid alleen maar ten goede.

PROBLEMEN

Ik heb tot nu de volgende problemen gehad.

Voor aflevering van de auto zijn er twee nieuwe voorbanden opgezet omdat deze bij versleten waren maar ook nog eens uitgedroogd waren. Tevens is de uitlaatdemper voor aflevering vervangen.

De airco moest gevuld worden en de achterruit verwarming was op sommige stukken ’gebroken’. Dit is onder garantie gemaakt in februari 2006. In juni 2006 ging mijn rechter achterwiel lager zingen en is toen ook nog onder, de 6 maanden bovag garantie, vervangen. Pak van mijn hart want het lager kost los als € 193,- ex. btw. Verder heb ik zelf een onderhoudsbeurt uitgevoerd bij 187000 km. Hierbij zijn verder geen probleem naar boven gekomen. In Juli 2006 heb ik de versnellingsbak olie laten vervangen (€ 85,-). Om zeker te weten dat daar niets mis mee zal zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.