Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Sport (2007)

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Sport (2007)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst106.683 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 106.683 km

Wij konden 2 maart 2007 onze nieuwe Toyota Aygo sport Metallic Midnight Black ophalen bij de Toyota dealer in Sneek.
Waarom hebben wij voor de Aygo gekozen?
Omdat hij er zo leuk uitziet heel fris en speels.
En ik wilde een kleine auto hebben die zuinig is en er leuk uitziet en goede prestaties heeft.
Mensen wees nou eerlijk wij moeten al genoeg betalen aan de regering in den haag!
Nu krijg je ook nog 1000 euri terug van die roofridders en dit laat ik mijn neus niet voorbij gaan.
De aygo weegt ook niet veel dus is de wegenbelasting ook een lachertje maar 8 eurie per maand.
Ik kan niet foutloos schrijven maar kan deste beter rekenen!
hij rijdt heerlijk ook op de lange afstanden wij rijden 100 km op een dag woon werk vekeer.
En jaha in de stad of waar het druk is wurm je makkelijk door de drukte heen en dat is echt idieal van dit kekke bakkie!
Hier voeld de aygo zich echt thuis lekker overal langs pieppen.
Ook vind ik het leuk om in een nieuwe lijn van toyota te rijden.
Het valt ook op dat hij heel ruim aanvoeld als je erin zit dan heb je niet het idee dat je in een kleine auto zit heel slim gedaan.

Het rijden met de aygo sport.
Oke dan, je doet de deurtjes dicht en dan draai je de sleutel om en de motor slaat aan.
Het valt ook gelijk op dat de 3 pitter er duiderlijk zin in heeft.
Oo wat is ie lekker fel zeg en ook nog zuinig ook, 1 op 20 haal ik makkelijk.
Wat ik ook opmerkerlijk vind is dat ze 68 pk bij 6000 rpm uit dat kleine motor weten te halen.
Als ik de motorkap open doe dan is het net een brood bakje, de motor weegt ook maar 69 kilo!
Het is ook leuk dat je in de versnellingen lekker door kunt trekken!
Dat maffe 1.0 3 cilinder 12 klepper dohc vvti motorblokje is lekker fel en nog zuinig ook en dat is ook wel handig met de steeds maar stijgende brandstof prijzen!
Als je hem op toeren drukt dan laat hij zich horen en dat klinkt echt mooi net een boxer motor en als je hem rustig behandeld dan snort hij lekker.
De aygo is wel een beetje wind gevoellig maar dit is niet dramatisch hoor maar je moet er wel een beetje rekening mee houden maar toen ik winterbanden monteerde gaat het al een stuk beter.
Onze auto kan ook goed mee komen in het vekeer op de snelweg geen enkel probleem. Vlot op de 120 km.
Van 0 naar 100 in 14.2 seconde.
Ook wat ons opvalt dat deze kleine auto enorm ruim aanvoelt als je er in zit.
Prachtig dasboard en dan nog die mooie toerenteller op dat stokie gewoon prima en nog witte wijzer platen op de koop toe!
Wij vonden het alleen kaal zonder dasboard klepje dus heb deze er los bij besteld en dat ziet er gelijk afgewerkt uit.
Stoelen zitten prima ook naar een lange rit geen last van onze rug.
4 airbags, abs en 4 euroncap sterren dus met de veiligheid zit het wel snor.
De airco doet het ook prima koelt lekker snel af en kan het ook koel houden en met vochtig weer ontvochtigt hij ook nog lekker snel.
Kachel word ook lekker warm maar dat duurt ff voordat de motor op tempratuur is dit is ook gelijk wat ik mis een tempratuur meter!
De radio is prima makerlijk te bedienen.
Oke de bagage ruimte is klein te noemmen 139 liter.
Maar met neergeklapte bankjes 476 liter!
Dus mijn 5 carbid melkbussen passen in de aygo.
Omdat wij ook wel mensen mee nemen hebben wij gelijk voor de 5 deurs gekozen.
Een goede keus vaak hebben wij de bankjes neergeklapt en dan is het wel erg handig die extra deuren hoor.

Wij hebben inmidels ook een custom made rvs uitlaatsysteem laten maken bij e.p.s uitlaten b.v
Hij maakt nu een mooier dieper geluid en trekt ook beter door.
Heb ook een K&N luchtfilterkit gemonteerd.
Hij gromd nu lekker vooral boven de 3000 r.p.m
Nu rijd de Aygo veel soepeler door deze aanpassingen.

Oja ik ben een autofanaat vandaar dat ik deze aanpassingen doe.
je hoeft geen dure bak te hebben om lol te hebben.
En lol heb ik zeker met mijn aygo sport.

Wij zijn ook naar Herbeumont Belgie Ardennen geweest met de aygo.
Heen en terug was 930 km.
Een tankje benzine echt je lacht je rot.
Door het nieuwe custom made uitlaat systeem trekt hij een stuk beter ook de bergen op!
Oja heb ook 170 km per uur gereden met de aygo.
Dit was voorbij Brussel.
En niet de berg af.
Het gekke ding rijd gewoon de teller uit helemaal tof.

Deze myreview wordt in verkorte versie geplaatst in autoweek nummer 11 .
Hij licht vanaf 11 maart in de winkel.
Ik vind dat echt tof.

Wat ik echt waardeloos vind zijn de vanaf de fabriek gemonteerde banden.
Het zijn continental conti ecocontact 3 banden.
Deze slijten heel snel heb er amper 25.000 km mee gereden en zijn al bijna aan vervanging toe!
Moet ze ook elke week weer op pompen om de 2.2 bar erin te houden wat een slappe banden zijn dat!

En dat dasboard klepje is ook waarderloos!
Het lipje van het slot is net 2 mm te kort wat knullig hoor.
Bij elke drempel of hobbel schiet het dasboard klepje naar beneden.
Heb er een nietje in het lipje gemonteerd en gaat nu beter.

Het fenomeen lampje verwisselen bij de Toyota Aygo.
Dit is echt een lastige klus om te doen.
Je kan bijna niet bij het metalen klemmetje om de halogeen lampje lost te maken!!
45 min bezig geweest met een spiegeltje en een gebogen spijker om dat kreng los te krijgen!
Wat een waardeloze constructie!

Wielen wisselen bij de aygo.
Dit gaat ook niet makkelijk.
Als ik de bouten los heb gemaakt dan komt het rottige van het verhaal!
De wielen zitten zo vast aan de remtrommel dat je er met veel geweld aan de wielen moet trekken waardoor de krik instabiel gaat bewegen!
Je krijgt ze gewoon niet los!!
Dan pak ik maar de 2 ton garage krik.
Kan ik naar veel getrek en geklop eindelijk de wielen eraf krijgen!
Oorzaak roest tussen de remtrommel en wiel
Dit is niet handig als je een band lek rijd en dan moet verwisselen.
Dit lukt gewoon niet met die slappe krik die in de kofferbak licht!
Nu doe ik er vet tussen de remtrommel en wiel en krijg ze nu beter van elkaar los.


Het is 17-10-09
Wij zijn nu bij de toyota Dealer in Sneek.
Onder het genot van een bakje koffie hebben mijn vrouw en ik een nieuwe Toyota Aygo Dynamic blue besteld.
Hij komt in februari 2010 binnen.
De Toyota Aygo bevald ons goed.
Alleen de inruil waarde valt mij tegen!

Wij kochten 2 maart 2007 de aygo sport voor 13,000 euro.
Nu kregen wij maar 6,250 voor onze aygo terug!
En dat wel voor de duurdere sport uitvoering .
Dat vind ik wel erg weinig dacht dat de toyota zo waarde vast was!
Niet dus ik heb binnen 3 jaar gewoon 6,750 euro lichter geworden.
En dat wel bij de toyota in Sneek.
Ik had gerekend dat de aygo nog 8,000 euro waard was.



Dit hebben wij extra gekocht aan onze aygo sport.
winterbanden michelin alpin a3 75t stalenwielen.
spatlappen voor achter.
handschoenenkastje klepje.
toyota aygo sport embleem .
Irmscher demper.
Custom made rvs uitlaatsysteem.
K&N luchtfilterkit.

Wat ik tof vind aan de aygo.
+uiterlijk.
+ prestaties
+ verbruik.
+ goede stoelen.
+ airco verwarming.
+ radio boxen.
+ kilometer kosten.
+ makkelijke neerklapbare achterbankjes.
+ veiligheid 4 euroncap sterren.
+ k&n luchtfilter kid.
+ custom made uitlaat systeem.

Wat ik niet tof vind aan de aygo.
- geen temperatuur meter.
- fabrieksbanden continental.
- hooge tildrempel achter klep.
- plaats van de mistlampen voor schakelaar.
- snel beslaande ruiten aan de binnenkant.
- roest op de aandrijf assen!
- plaats zekeringen kastje.
- wiellen lastig om te wisselen zitten erg vast!
- rem trommels roesten snel.
- dasboard klepje.
- inruil waarde.
- halogeen lampje vervangen!

Kosten van de aygo.
autovezekering per maand euro 12,83
wegenbelasting per maand euro 8,00,-
wegenbelasting vervald per 1-1-2010!

Garage bezoeken.
11 km datum 2-3-2007
Aygo opgehaald bij de dealer.

15.375 km datum 31-7-2007
Kleine beurt. e 77,83

28.150 km datum 10-11-2007
155/65/14 mischelin alpin a3 75t
Winterbanden gemonteerd. e 323,68

30.698 km datum 21-12-2007
Groote beurt. e 321,10

30.738 km datum 22-12-2007
Ruitenwisserblad voor vervangen e 29,75


37.673 km datum 2-3-2008
De aygo hebben wij nu een jaar.


45.053 km datum 20-5-2008
Irmscher achterdemper gemonteerd e 350,-

46.306 km datum 29-05-2008
Kleine beurt e 101,6


50.000 km datum 4-7-2008


54.598 km datum 29-8-2008
Custom made uitlaat systeem. e 350,-

57.658 km datum 17-9-2008
de fabrieks banden zijn nu echt opgereden.
winterbanden weer gemonteerd.

60.723 km datum 28-10-2008
grote beurt e 338,-

60.983 km datum 30-10-2008
steenslag laten bijwerken e 20,-

61.066 km datum 8-11-2008
lampjes vervangen kenteken plaat e 4,-

73.120 km datum 25-2-2009
ruitenwisserblad voor vervangen e 16.80

74.205 km datum 2-3-2009
De aygo hebben wij 2 jaar.

77.204 km datum 26-3-2009
lampjes vervangen kentekenplaat e 4,-

78.415 km datum 10-4-2009
mischelin energy banden 4 stuks e 255,88

78.415 km datum 10-4-2009
ruitenwisser blad achter vervangen e 13,00

78.415 km datum 10-4-2009
kleine onderhoudsbeurt e 192,35

79.200 km datum 16-4-2009
K&N luchtfilterkit gemonteerd e 216,15

80.521 km datum 25-4-2009
rem trommels opnieuw geschilderd e 13,50

95.929 km datum 25-9-2009
grote onderhoudsbeurt e 280,86

106.683 km datum 16-1-2010
onze toyota ingeruild voor de nieuwe aygo dynamic blue.

PROBLEMEN

  • 106.683 km

37.673 km in een jaar en echt geen problemen.
Een goede betrouwbare auto de toyota aygo!

46.468 km op naar de 50.000 km.
De onderhoudskosten vallen mee.

50.000 km gepaseerd.
een hoop lol met de aygo.

57.658 km.
rechter buitenspiegel is dolgedraaid.

88.350km vocht in de linker koplamp.

98.412km. datum 19-10-09
rechter buitenspiegel binnen werk kapot.
nieuwe spiegel gekregen.
kosten garantie.

98.701km. datum 25-10-09
zette de bak in zijn achteruit en een krak in de versnellings bak.
Hij kon niet meer in zijn achteruit en de 2e versnelling deed ook niks meer!
hij is kosteloos gemaakt garantie.

Eind oordeel over onze aygo sport.

  • 106.683 km

Het is een prettige auto waar wij heel veel plezier aan hebben beleeft
Wij hebben er 106.683km mee gereden.
Een toyota die echt serieus genomen moet worden.
En niet in het hoekje van boodschappen autootje geduwd worden.
Je kan er heel goed lange afstanden mee rijden wij rijden 110 km woon werkverkeer op een dag met de aygo vandaar het hoge km stand.
Dit hebben wij in 32 maanden op de teller gereden.
Wij hebben vandaag onze nieuwe toyota aygo dynamic blue opgehaald met 11 km op de teller.
Over deze auto schrijf ik ook een rewiew.

EINDE REWIEW

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (46)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.