AutoWeek 14 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 14 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Toyota
  • Aygo

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Sport (2006) #7

Anoniem
  • Review
19 december 2010 om 12:34
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Sport
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst125.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Betrouwbaar en goedkoop

  • 125.000 km
  • 19 december 2010

Beste lezers,

Aangezien ik altijd met veel plezier reviews van anderen lees, leek het mij een goed idee om zelf een duit in het zakje te doen. Ik zal mijn ervaringen met de Aygo rangschikken onder verschillende kopjes.

Aankoop
Voor de Aygo reed ik in een VW Lupo TDI 3L. Een erg spartaanse auto, maar met een spectaculair laag verbruik (minimaal 1 op 25). Die auto was in dat opzicht zijn tijd vooruit. Echter waren de onderhoudskosten een doorn in het oog. Toen bij de laatste beurt de VW-dealer doodleuk meldde dat er voor 1400,- euro aan verspijkerd moest worden om 'm door de APK te krijgen was dat de spreekwoordelijke druppel.

Bij de aankoop van de Aygo waren de belangrijkste afwegingen: betrouwbaarheid, lage maandlasten, meer opties (dan de Lupo, op zich niet heel moeilijk) en uitgevoerd met een automatische versnellingsbak. Gelet op de eerste 2 vereisten kon ik niet om Toyota heen. Na wat orientatie op Autoweek en bezoekjes bij de dealer werd de Aygo (uitvoering MMT Sport Plus) aangeschaft. Het was een first class occassion, dus met garantie, pechhulp etc.

Comfort
RUIMTE: het interieur doet ruim aan voor de afmetingen van de auto en dan heb ik het over de ruimte voorin. De achterbank/ bagageruimte zitten er meer voor de vorm, maar functionele ruimte zul je daar niet vinden. Ik heb een 5 deurs waardoor boodschappen altijd op de achterbank gaan. De bagageruimte wordt eigenlijk maar zelden gebruikt, want die is zeer klein.
INTERIEUR: alles ziet er netjes uit, robuust uitgevoerd en alle bedieningselementen zitten op een logische plek. Alleen het knopje voor mistlampen (voorkant) zit echt verstopt, dus die moet je niet onder het rijden willen aanzetten (overigens gebruik ik de mistlampen voor bijna nooit). Onhandigheidjes in het dagelijks gebruik zijn het ontbreken van een interval op de ruitenwisser achter en de binnenverlichting alleen aangaat bij het openen van de bestuurdersdeur.
EXTERIEUR: met de sportvelgen en de grijze metallic kleur ziet de Aygo er vlot uit, al gaat dat wat minder op voor de achterkant. Dit is natuurlijk vrij subjectief.
RIJDEN: het rijden met de Aygo bevalt erg goed. De auto is vrij straf geveerd, maar je hebt altijd het gevoel wat er gebeurt. Het is niet een auto waar je dagelijks honderden kilometers moet maken, maar de 40 die ik er dagelijks mee rijd zijn erg goed te doen. In de stad is het een erg handige auto vanwege het parkeergemak (je kunt 'm werkelijk overal kwijt), op de snelweg rijdt het ook prima, al merk je wel dat het een kleinere auto is (aan de verwerking van hobbels, geluidsisolatie en het trekken van de auto bij harde wind).
Over de automaat (MMT) lees je verschillende ervaringen op internet/ AW. In mijn optiek voldoet de automaat prima, als je maar anticiperend rijdt (met name versneld). De MMT heeft even tijd nodig om terug te schakelen, dus bij een inhaalactie moet je eigenlijk al op het gas gaan staan (zodat de MMT terug gaat naar 4) en daarna pas een auto inhalen. De MMT schakelt vrij snel op, maar door met het gas te spelen kun je dit moment goed bepalen. Verder voelt de 5 aan als een soort 'overdrive', waardoor bij versnelling boven de 100 je toch terug moet naar 4. De lange 5 zorgt wel voor relatief lage toeren bij 120-130 wat prettig is. Bij lange stukken snelweg is 130 prima te doen en zo zijn we al eens zonder problemen met de Aygo naar Zuid Frankrijk gereden.

Onderhoud/ betrouwbaarheid
Hier komt het grootste voordeel van de Aygo naar voren: als je goedkoop van A naar B wilt, zonder nare verrassingen dan heb je een Aygo nodig. Het dagelijks verbruik schommelt tussen 1 op 18 - 1 op 19 ook met normaal tot flink doorrijden. Er hoeft geen wegenbelasting betaald te worden en ook onderhoudskosten zijn stabiel. Ik ga ervan uit dat ook de afschrijving mee valt aangezien kleine autootjes erg in trek zijn, maar daar ga ik binnenkort achter komen (zie laatste alinea).
De Aygo is om de 15d km's telkens bij de dealer geweest voor onderhoud. De Aygo is een zeer betrouwbare metgezel gebleken, altijd starten en lopen. De extra kosten in de tussentijd zijn banden geweest (ook via de dealer) en nieuwe koppelingsplaten.
Dit laatste was nogal een vervelende verrassing omdat door een foutieve MMT afstelling de auto in het begin veel met slippende koppeling bleek te rijden. Toen de dealer dit vond zou ik eerst alle kosten moeten dragen (+/- 900,- euro). Echter na bezwaar aantekening/ coulance aanvraag wilde de dealer uiteindelijk 1/3e dragen, de importeur ook en hoefde ik dus ook slechts 1/3e te betalen. Erg goede opstelling van Toyota in mijn optiek. In het technisch forum de details over dit akkefietje.

Over het geheel genomen ben ik zeer tevreden over de Aygo. Het is een zuinige, betrouwbare auto met lage onderhoudskosten. We waren zelfs zo tevreden dat we naar de dealer zijn gegaan voor een 2e Aygo (voor mijn vriendin), tegenwoordig staan er dus twee op de oprit.
Echter zal ik binnenkort afscheid van mijn Aygo moeten nemen omdat ik binnenkort een lease-auto zal gaan rijden. Er komt dan een nieuwe Golf highline als vervanger (met automaat/ DSG). Ik zal daar ook een review van plaatsen.

Ik hoop dat mijn bijdrage Aygo geïnteresseerden verder helpt.

Groeten!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Aygo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

INFO
Toyota
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x (5D/5H)
€ 209
Stel samen ▸
Athlon
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 229
Stel samen ▸
Ikrij.nl
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 229
Stel samen ▸
Auto.nl
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 252
Stel samen ▸
ANWB
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 214
 
Univé
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 229
 
Arval
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 235
 
XLEasy
Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-fun (5D/5H)
€ 274
 
Toyota Aygo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.0-12V Comfort Navigator Airco | Audio | Navi | Centrale vergrendeling | 5 Deurs

    Toyota Aygo 1.0-12V Comfort Navigator Airco | Audio | Navi | Centrale vergrendeling | 5 Deurs

    • 2012
    • 32.486 km

    € 5.780

    1.0 12V VVT-I COMFORT

    Toyota Aygo 1.0 12V VVT-I COMFORT

    • 2009
    • 104.056 km

    € 3.950

    1.0-12V Comfort Navigator AIRCO!!!!!

    Toyota Aygo 1.0-12V Comfort Navigator AIRCO!!!!!

    • 2012
    • 114.500 km

    € 5.450

Meer Toyota Aygo occasions

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Aygo specificaties
  • Toyota Aygo occasions
  • Toyota Aygo video's
Advies en informatie
  • Toyota Aygo tests
  • Toyota Aygo gebruikersreviews
  • Toyota Aygo index
Toyota Avensis Wagon 2.2 D4-D – 2007 – 549.354 km - Klokje Rond

Toyota Avensis Wagon 2.2 D4-D – 2007 – 549.354 km - Klokje Rond

Hoe goed de reputatie van Toyota ook mag zijn, met de 2.2 D4-D liep het niet helemaal volgens...

Lees meer
 

Toyota Aygo reviews

  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

    1
    • 14 oktober 2020
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2007)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2007)

    • 12 november 2018
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2006)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2006)

    11
    • 7 november 2018
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

    1
    • 18 juni 2018
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2007)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (2007)

    8
    • 15 november 2015
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2009)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2009)

    3
    • 22 oktober 2015
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2007)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2007)

    3
    • 15 juli 2015
meer reviews
Klokje Rond - Toyota Aygo

Klokje Rond - Toyota Aygo

86

Bijna 200.000 kilometer lang reed Viola Mulder haar Toyota Aygo, tot de auto haar een keer...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Toyota Aygo alleen nog als vijfdeurs

    Toyota Aygo alleen nog als vijfdeurs

    28
    • 22 maart 2021
  • Autonieuws
    Toyota Aygo X Prologue blikt vooruit op nieuwe Aygo

    Toyota Aygo X Prologue blikt vooruit op...

    67
    • 17 maart 2021
  • Autonieuws
    Toyota komt met X-Prologue Concept

    Toyota komt met X-Prologue Concept

    92
    • 10 maart 2021
  • Autonieuws
    Officieel: Toyota Aygo krijgt opvolger

    Officieel: Toyota Aygo krijgt opvolger

    39
    • 3 maart 2021
  • Autonieuws
    Toyota Aygo - Blik to the Future

    Toyota Aygo - Blik to the Future

    34
    • 7 februari 2021
  • Review
    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

    Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

    1
    • 14 oktober 2020
  • Autonieuws
    Toyota Aygo nu ook als hippe x-JBL

    Toyota Aygo nu ook als hippe x-JBL

    18
    • 1 juli 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Vijf sportieve Toyota's met achterwielaandrijving

    Vijf sportieve Toyota's met achterwielaandrijving

    25
    • 10 april 2021
  • Toyota Land Cruiser - Achteruitkijkspiegel

    Toyota Land Cruiser - Achteruitkijkspiegel

    9
    • 10 april 2021
  • Autonieuws
    Toyota Avensis (2000) - Facelift Friday

    Toyota Avensis (2000) - Facelift Friday

    34
    • 9 april 2021
  • Autonieuws
    BZ mogelijk elektrisch label van Toyota

    BZ mogelijk elektrisch label van Toyota

    69
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Toyota en Lexus: semi-autonoom met Advance Drive in Japan

    Toyota en Lexus: semi-autonoom met Advance...

    19
    • 8 april 2021
  • Toyota Avensis Wagon 2.2 D4-D – 2007 – 549.354 km - Klokje Rond

    Toyota Avensis Wagon 2.2 D4-D – 2007 –...

    • 5 april 2021
  • Autonieuws
    Toyota GR86 onthuld

    Toyota GR86 onthuld

    114
    • 5 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep