Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i Sport (2005)

autoreview

Toyota Aygo
Toyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota Aygo - interieurToyota Aygo - interieurToyota Aygo - interieurToyota Aygo - interieur

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst102.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aygo verkocht na 3 jaar trouwe dienst

  • 102.000 km

Eind 2012 kocht ik deze Aygo bij een autobedrijf in Amersfoort met een km-stand van ongeveer 60.000 km. De afgelopen 3 jaar heb ik er met zeer veel plezier in gereden. De auto heeft jaarlijks zijn beurt gekregen bij mijn garage, daarbij was nooit wat bijzonders aan de hand. Olie, filters, APK, en weer een jaar zorgeloos rijden.

Ergens in 2013 kwam de einddemper los, 1 van de haken waarmee deze op was gehangen was doorgeroest. Dit is voor orde grootte € 25 gelast bij de garage, sindsdien geen probleem meer gehad.

Aygo maakt gebruikt van een distributieketting ipv een riem, wat prettig is uit het oogpunt van onderhoudskosten. Ik begreep verder dat de kosten voor onderdelen relatief aan de hoge kant zijn, maar dit heb ik gelukkig nooit hoeven ondervinden.

Met 795 kg is dit een zeer licht een zuinig autootje. De driepitter heeft zat vermogen om vlot mee te komen in het verkeer. Met 180 over de autobahn zit er niet in, maar tot snelheden van 120/130 gedraagt hij zich prima. Ik heb nooit het idee gehad dat de auto te weinig vermogen had voor bepaalde situaties. Met 4 volwassenen in de auto merk je wel zeer duidelijk het verschil, maar dat is gezien het geringe gewicht van de auto ook niet zo gek.

Ik vond het comfort goed. Ik ben met 1,92 niet de kleinste. Op lange ritten zou een stoel die verder naar achter kon fijn zijn, maar ik zit met regelmaat in auto's die dubbel zo groot zijn, waar ik dit probleem ook heb. Deze uitvoering had sportieve stoelen die comfortabel waren, en goed ondersteunden.

Ik zou mijn rijstijl omschrijven als vrij gemiddeld, ik heb zelden haast, maar trap hem wel even in de toeren als een situatie daarom vraagt. Gemiddeld gebruik 1/18 tot 1/18,5

Kortom, een goedkope, zuinige en betrouwbare auto die wat mij betreft (zeker in deze uitvoering) prima smoelt. Ik had hem liever niet verkocht, maar door gezinsuitbreiding moeten we een stapje groter.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens