Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2009)

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2009)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i +
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

We kozen voor de Aygo omdat we een betrouwbare auto wilden tegen redelijke onderhoudskosten. Destijds kon je niet om de drieling C1 107 Aygo heen, als je op zoek was naar een compact model. We rijden zo'n 20000km/jaar en willen daarbij niet langs de kant van de weg komen te staan. Een ruimere B- of C-segmenter zou 2ehands zijn, dus met een bijbehorende onzekerheid qua onderhoudskosten en hogere vaste lasten.
Compacte auto's dalen relatief langzaam in waarde waardoor de keus voor een nieuwe logisch was.

De Aygo komt goed met het verkeer mee, je hebt niet snel het gevoel dat je te kort komt qua vermogen, zeker onderin het toerenbereik heeft de auto relatief veel koppel vergeleken met zijn concurrentie. Hij stuurt erg volwassen voor een compacte auto.

Waar je soms wel het gevoel hebt dat de auto te kort komt zijn kleine dingen. Zo gaat de binnenverlichting alleen vanzelf aan door de bestuurdersdeur, bij het openen van de andere deuren blijft het in de auto stikdonker. Ook de kofferbakverlichting is afwezig. Zo'n zelfde punt is de plaatsing van de knoppen voor de elektrische ramen. Om als bestuurder het rechter raam te openen moet je ver rijken met je arm.

Heerlijk is dat de kilometer teller met het stuur mee beweegt. Wij hebben het stuur meestal in een lage stand staan, bij andere auto's valt het stuur dan precies voor de kilometerteller.

Prettig is de makkelijk neer klapbare achterbank. Dit gebruik je met de Aygo regelmatig, want de kofferruimte zelf is niet zo groot. Voor de kofferbak hebben we wel een ideale indeling voor gevonden. Op de bodem passen 2 handbagage koffers plat naast elkaar. Wel moet je dan de bank heel even ontgrendelen, want de kofferbak wordt naar onder toe breder. Omdat de kofferbak vrij diep is past er daarna nog een boel zooi bovenop. Zo lukt het toch om met 2 kids erbij een weekendje weg te gaan.

Verbruik
Toen we de auto kochten viel het verbruik enigszins tegen: 1:16. Inmiddels hebben we de auto een beter leren kennen en is de auto ingereden. 1:21 is met het nieuwe rijden prima te doen. Soms halen we 1:23, dan doen we weliswaar rustig aan.

Mankementen
We hadden vanaf het begin af aan last van een deels falende achterruitverwarming. Enkele lijnen deden het niet en dat werden er langzaam aan meer. Na wat gesputter van de dealer is het uiteindelijk onder garantie vervangen.
53000km: We merkten op dat er een lekkage in de kofferbak was. De mat was doorweekt en er stond een beetje vocht op het staal onder de mat. Dit schijnt sporadisch bij Aygo's voor te komen. Gelukkig valt dit bij ons nog onder de garantie.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.