Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2008)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i +
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst36.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 32.000 km

Voor degenen die niet lang willen lezen: dit is een ondergewaardeerd autootje. Genoeg gezegd. :) Voor degenen die wel trek hebben in een lang verhaal, lees verder.

Hoe zijn we (mijn vriendin en ik) tot de aanschaf van deAygo gekomen? We reden een Lupo 3L, een geweldige maar dure auto. Maar ondanks de halvering van de wegenbelasting vanwege het lage verbruik en dus logischerwijze lage CO2-uitstoot reden we er eenvoudigweg veel te weinig in met een jaarkilometrage van < 9500 km. Ik ben erg groen ingesteld en stel kleine, praktische en zuinige auto's op prijs. Na bestuderen van recensies, een tweetal uitgebreide proefritten en een schatting van het (gunstige) kostenplaatje hebben we besloten een gloednieuwe Aygo te kopen. Onze eerste echte nieuwe auto.

Aygo, deel 1

Het eerste deel van het Aygo verhaal is slecht afgelopen. We hadden een metallic blauwe Aygo besteld met als extra een toerenteller. Airco is niet nodig (nooit gehad, nooit gewend aan geraakt) en we zijn met zijn tweetjes dus extra deuren zijn het geld niet echt waard.

Na 600 km heeft ondergetekende er echter een knullig eenzijdig ongeval mee gehad waardoor deze Aygo total-loss is gereden. Om een lang verhaal kort te maken, er stond bij de dealer nog een in bestelling, zwart i.p.v. blauw dus deze hebben we kort daarna besteld. Omdat we met de auto op vakantie zouden gaan moesten we een week later gaan (geen probleem, want vast vakantie-adres).

Aygo, deel 2

Nu wat voorzichtiger te werk. Na weer bijna een ongeluk vlak na het wegrijden bij de dealer (...) hebben ik en mijn vriendin, na mijn zelfvertrouwen bij elkaar te hebben geraapt, de auto bij onze familie tentoon gesteld. Dit niet in de laatste plaats om toch wat vertrouwd te raken voordat de lange trip naar de Alpen in Oostenrijk zou beginnen. We hebben de eerste 1000 km grotendeels afgelegd op deze reis.

Het exterieur
==================================================================

Ook al vind je hem lelijk, zoals ik in het begin, hij ziet er jong en sportief uit. Zwart metallic staat hem verrassend goed vind ik, al zijn rood en blauw toch ook geen lelijke kleuren. Wat moet ik er verder over zeggen? Volgens mij is de Aygo intussen al een zeer bekend fenomeen op de Nederlandse wegen... dan maar over naar de binnenkant.

Het interieur, extra's en accessoires
==================================================================

Het is een kleine auto, maar dat weet je voordat je hem koopt. Voorin is er echter voldoende ruimte, en dat terwijl ik niet een van de kleinste en lichtste ben (1.90 m en ergens tussen de 90 en 100 kg). Als passagier heb je voorin eveneens veel ruimte. Achterin is het gewoon krap. Met 4 volwassenen past het wel maar dat wil je eigenlijk niemand aandoen (echter ook dat weet je van tevoren). De bekleding ziet er leuk uit, geen frivole kleuren maar toch fris en modern. Erg prettig zijn de vele opbergvakjes die het autootje rijk is. Al het kleingeld, wat frutsels en papiertjes passen er allemaal in.

Qua zitten heb ik geen enkele reden tot klagen. Verwacht geen lederen fauteuils voor een klein goedkoop autootje, maar de stoelen voldoen goed. Met mijn forse postuur en mijn gevoelige onderrug (die net genezen is van spit) ben ik na de trip naar vakantieland nog even soepel de auto uitgekomen als ik erin ben gestapt in Nederland. Erg goed dus. Een minpunt is dat de passagiersstoel is begonnen met kraken als ware het een oude schommelstoel... dat wordt even laten nakijken! Dat de stoelen na het omklappen niet terugspringen in de oude stand is echt vervelend te noemen. Dit wisten we van tevoren, maar toch... je gaat dingen die niet (meer) achterin passen tussen de stoelen door of over de hoedenplank heen mikken om het probleem te omzeilen. Jammer, hier had Toyota net even beter hun best kunnen doen.

Het zichtveld is voldoende tot goed. De zijspiegels geven een goed beeld van de weg achter je. De binnenspiegel geeft een redelijk blikveld, maar door de kleine achterruit kun je niet breed of ver kijken. Een ander nadeel is dat de zijruitjes aan de kleine kant zijn en worden omgeven door dikke stijlen, je moet dus echt je best doen om in de dode hoek te kijken. Tot slot heeft de achterruitwisser een klein wis-bereik... in een regenbui komt dit het zicht naar achteren niet ten goede.

De kofferruimte vind ik voldoende, hoe raar dat ook moge klinken. Een vakantietas past er in, wel na een beetje wringen. Vergeleken met de Lupo is de kofferruimte even groot, er passen twee bierkratten naast elkaar in. Jammer van de hoge tildrempel, maar goed, het werkt. Totdat je tegen de hoedenplank aanstoot... Wat een onding is dat! Hij komt niet ver mee omhoog en ik blijf er altijd mee ergens achter haken. Zo gauw ik de kofferruimte vol moet laden wordt het ding er dan ook meestal eerst grof uitgetrokken, vergezeld met een paar onkuise woorden.

De toerenteller is leuk bovenop de primaire 'weergave-eenheid' geplaatst. Zo kun je altijd zien met welk toerental je rijdt ongeacht de stand van het stuur en je handen en dat is best handig, vooral als je vermogen nodig hebt.

Overdag kun je de oranje-achtige dashboardverlichting amper onderscheiden. Als het donker is geeft dit echter een fijne gloed vanaf het dashboard. Erg gemoedelijk vind ik de verlichting achter de draaiknoppen voor de luchtcirculatie en de temperatuur!

Ook ben ik erg te spreken over de radio, deze is handig geplaatst en eenvoudig te bedienen. Je kunt er externe apparatuur op aansluiten, waardoor je overal en altijd muziek van je keuze kunt beluisteren. Nadelig is dan wel dat je het volume flink moet opschroeven voordat het geluid hoorbaar wordt. Maar de 4 speakers leveren een voldoende kwaliteit, ik heb geen reden tot klagen.

Een ander minpuntje is de gehorigheid in de auto (wat we overigens al wisten na de proefrit). Ik snap dat hierop als eerste wordt bezuinigd, maar af en toe had ik wat meer isolatie toch wel prettig gevonden.

Het rijden, in de stad en op snelwegen
==================================================================

Zodra je de sleutel hebt omgedraaid begint het litergrote motortje even te brullen, en gaat daarna spinnen. Bij het stationair draaien gaat er wel een trilling door het interieur heen (door de 3-cilinder). Toch is het niet storend. Wellicht komt dit doordat de Lupo ook een driepitter had en we het daardoor gewend zijn.

Alles voelt licht aan. Pedalen, stuur, versnellingspook - het lijkt een beetje op een kart. Wat bij het rijden meteen opvalt is dat de versnellingen erg lang zijn en ver uit elkaar liggen. Met redelijk gemak haal je 50 km/h in de eerste versnelling. In de 3 kun je al bijna 110 km/h halen, wat best prettig is bij invoegen op de snelweg. In de hoogste versnelling rij je 120 km/h bij net iets meer dan 3000 toeren. Ik heb de indruk dat de motor zich ook het prettigst voelt bij dit toerental. Schakel je terug naar de 4 en geef je hem de plank, dan verandert het gesnor van de motor in een diepe grom. Optrekken gaat soepel, met 68 pk en slechts 800 kg is dat ook niet zo verwonderlijk. Wat dat betreft vind ik het vermogen voldoende. Op de snelweg kun je tot 100 km/h goed meekomen, op de Duitse Autobahn ook nog wel. Van 100 naar 120 km/h ben je wel even bezig. :) Voor inhaalmanoeuvres kun je het beste terugschakelen naar de 4 zodat er wat meer vermogen beschikbaar komt in de hogere toeren. In de 5 is de fut er wel uit!

Sturen gaat lekker soepel, scherpe bochten kun je met 1 hand best aan. De wegligging is wel oke, maar niet om over naar huis te schrijven. Goed genoeg om ontspannen te rijden. Bij flinke wind en bij het inhalen van vrachtwagens even beide handjes aan het stuur, je merkt namelijk wel de invloed van de luchtverplaatsing. Bovendien is de verhouding hoogte/lengte groot waardoor de auto veel wind vangt.

Het rijden in de bergen
==================================================================

Ik was erg benieuwd hoe de Aygo zich zou houden op de (zeg maar flinke) heuvels die de Duitse Autobahn rijk is op de route van Nederland naar Oostenrijk. Ik ben hier niet in teleurgesteld. Verwacht niet dat het autootje zich moeiteloos naar boven transporteert, bij hellingen van 5,5 tot 6% op de snelweg kun je merken dat de fut er in de 5e versnelling echt uit is. Als je tijdig terugschakelt naar de 4 kom je met 100 km/h boven, maar dat is dan ook wel het maximum. Vind ik niet slecht voor zo'n klein ding overigens! In de Alpen is het mij 100% meegevallen. Naar ons vakantie-adres op 1100 meter hoogte moet je via een redelijk smal bergweggetje met een percentage van gemiddeld ca. 20%. Verhard, dat wel. Ik had verwacht dat de Aygo er moeite mee zou hebben, maar niets is minder waar. Vooral in de eerste versnelling gaat hij er toch redelijk rap vandoor... wat minder wordt het als je overschakelt naar de tweede versnelling. Doordat de lange verhoudingen zakt het toerental naar ongeveer 1500 rpm als je bij 4000 rpm doorschakelt. Het vermogen bij 1500 rpm, in de tweede versnelling, is eigenlijk te laag om vlot te accelereren. Het is dus aan te raden bij hogere toerenregionen door te schakelen. Het gevolg hiervan is dat je de vaart er wel in houdt, soms iets te veel naar mijn mening.

Naar beneden werken de lange versnellingen ook niet echt mee. Je haalt makkelijk 40 tot 50 km/h voordat je goed kunt remmen op de motor, voet aan de rem dus voor de haarspeldbochten!

Maar toch.... was het met de Aygo een genot om in de bergen te rijden. Haarspeldbochten neemt hij prima, en hij pakt prima de vaart weer op als je eruit komt. En met zo'n klein ding is het heerlijk manoeuvreren. :)

Olieverbruik heb ik nog niet gemeten.

Het verbruik
==================================================================

Met de eerste, inmiddels gesneuvelde Aygo heb ik 1 tankbeurt gehad, waarmee ik gemiddeld 19,3 km per liter benzine heb gereden. Erg goed dus. Helaas was het daarna einde verhaal door een stomme actie van ondergetekende.

Ik heb het met Aygo nr. 2 helaas niet precies kunnen bijhouden omdat de Duitse bonnetjes niet altijd weergaven wat de getankte hoeveelheden waren. Maar ik heb steeds de tank volgegooid zodra er nog 2 of 3 blokjes over waren, dit komt overeen met een toegevoegde hoeveelheid van ca. 20 liter. Met ongeveer 2 keer tanken, 40 liter dus, heb ik ruim 750 km afgelegd, dat is dus bijna 1 op 19. Met winterbanden eronder. En dat vind ik erg goed!

Ik heb tijdens onze vakantie min of meer bewust wat minder gelet op het verbruik, omdat je toch een onbetrouwbaarder beeld krijgt met de vele bergweggetjes. En omdat ik op vakantie was en dus andere dingen aan mijn hoofd had! Vanaf nu ga ik het wel bijhouden.

Eindstand voorlopig: 2500 km. Tot de volgende 5000 km!

Uitleg voor de waardering:

Comfort - 3 sterren vanwege de fijne stoelen. We zitten prima in de auto en kunnen veel van onze troep erin kwijt. Voor een auto van 10000 euro is dit dus ruim voldoende. De ontbrekende 2 sterren worden veroorzaakt door de onhandige kofferruimte (voornamelijk de hoedenplank, de ruimte vind ik wel oke), de stoelen die niet terugspringen in de juiste stand na het omklappen en de karige achterruitwisser (daardoor tevens het beperkte zicht naar achteren). Wisten we natuurlijk voor de aanschaf, toch blijft het onhandig.

Prestaties - de 1.0 12V VVT-i presteert prima voor zijn kleine inhoud. Snelweg rijden gaat prima, in de bergen rijden gaat prima en het verbruik is zeer acceptabel. Daarbij is het motortje ook nog eens lekker soepel en rap. Daarom 5 sterren.

Betrouwbaarheid - Ik heb veel goede dingen over de betrouwbaarheid van de Aygo gehoord. Vooralsnog geef ik hiervoor 3 sterren (voldoende), omdat ik natuurlijk nog geen uitgebreid beeld heb na slechts 2500 km maar ook nog geen problemen heb gehad. De tijd zal leren of deze waardering hoger of minder wordt.

Kosten - Tja, de Aygo is natuurlijk erg goedkoop in aanschaf. Wegenbelasting en BPM (alhoewel meer beleidsmatig dan autogerelateerd) zijn erg laag en de brandstofkosten zijn laag. Hiervoor geef ik 4 sterren. Ik wacht het onderhoud af, hierop baseer ik of de waardering meer of minder wordt.

=================================================================

Update 13-11-2008 (4100 km): Ik heb de tekst opgeschoond door wat overbodige zaken eruit te halen, hopelijk is het zo beter leesbaar.

Intussen heb ik een paar keer de tank kunnen volgooien. Hieronder staan de verbruikswaarden weergegeven.

Tankbeurt 1: Euro 95 ongelood - 5,1 l/100 km
Tankbeurt 2: BP Ultimate 98 - 5,3 l/100 km (wel veel files gereden met deze tank)
Tankberut 3: BP Ultimate 98 - 5,0 l/100 km.

Mijn rijstijl is ca. 80% rustig, de overige tijden trek ik rap op en rijd ik flink door. Verder rijd ik volgens het Nieuwe Rijden. Dit in acht nemend vind ik de waarden zeker niet slecht! Ik ga absoluut proberen mezelf te overtreffen. :)

Verder heb ik een paar keer olie gepeild en al die keren stond het niveau nog op max... ik had toch zeker wel wat olieverbruik verwacht! Het is dus waar dat het motortje geen olieverbruik lijkt te kennen.

=================================================================

Update 07-01-2009 (6500 km): Gelukkig nieuw jaar allemaal! Het is weer tijd voor een update. We zijn met de Aygo op wintersport geweest (zelfde stekkie als in de zomer). Hij heeft zich fantastisch gehouden tijdens de reis. Snelheden van continu 120 km/h zijn absoluut geen probleem, en ik ben wederom fit uitgestapt. Ik vraag me af hoe mensen kritiek op de stoelen kunnen hebben, echt iedereen die erin zit vind ze prettig. :)

Door de ervaringen tijdens de reis heb ik 1 ster toegevoegd aan de betrouwbaarheid. Starten na nachten van -15 graden C geen enkel probleem: hij start in 1 keer en rijdt. Met winterbanden gaat hij vlot de besneeuwde berg op en tijdens de terugreis heeft hij gedurende deze 11 uur (!) durende rit geen kik gegeven. Olieverbruik is nog steeds nihil!

Tijdens de reis naar Oostenrijk heb ik het verbruik bijgehouden:
1e deel (0 - 301 km): 5,6 l/100 km
2e deel (301 - 587 km): 5,6 l/100 km
3e deel (587 - 901 km): 5,2 l/100 km.
En hier ben ik tevreden over!

Tevens ben ik nog bij de dealer geweest voor de krakende stoelen, hier moesten nieuwe rails voor besteld worden. Wordt vervolgd!

=================================================================

Update 27-02-2009 (9500 km): Zo'n 3000 km erbij gereden in een paar maanden tijd, vanwege vakantie en een paar keer woon-/werkverkeer. Qua rijden geen enkel probleem. Geen olieverbruik geconstateerd! Het brandstofverbruik is nog iets gedaald. Ik heb na de twee laatste tankbeurten 4,9 l/100 km weten te halen. Maar dit kun je mijns inziens alleen halen als je anticiperend en defensief rijdt. Dat is niet erg, want je houdt er automatisch voldoende afstand op je voorligger op na (zouden meer mensen moeten doen!). Voor de rest heb ik geen opmerkingen... behalve ==> zie 'problemen'.

=================================================================

Update 08-11-2009 (18000 km). We zijn weer een aantal maanden verder en wat is er allemaal gebeurd? Vrij weinig eigenlijk... de Aygo snort nog steeds over Neerlandsch en Duitsch asfalt, met hetzelfde verbruik. Tijdens de vakantie afgelopen september heeft hij zich wederom uitstekend gehouden.

Problemen nog steeds nihil, de eerste kleine onderhoudsbeurt kostte me welgeteld EUR 120,= (natuurlijk met ruitenwisservloeistof op de rekening, maar goed, het niveau stond ook op ca. 1/3) wat ik niet duur vind. Tegelijkertijd heb ik lichtmetalen velgen aangeschaft voor de zomerbanden, foto's hierover volgen nog. Het geeft zo'n klein autootje toch net even wat meer een gepeperd uiterlijk.

Gisteren heb ik de Aygo onderworpen aan de nationale Toyota wintertest, en op alle onderdelen scoorde hij 'goed'. Het zou natuurlijk belachelijk zijn als een auto van 1 jaar oud al mankementen zou hebben, maar toch geeft het vertrouwen. Inmiddels liggen de winterbanden er weer op, en we gaan met kerst weer op wintervakantie.

=================================================================

Update 03-09-2010 (32000 km)

Het rijden gaat lekker door! Inmiddels is de Aygo bijna in zijn derde levensjaar terecht gekomen. Tijdens de naar verhouding strenge winter 2009/2010 heeft hij zich wederom uitstekend gehouden. Met de winterbanden eronder hebben we eigenlijk totaal geen problemen met de sneeuw gehad. Dankzij de uitgevallen treinen (bedankt, NS!) konden we toch redelijk makkelijk op het werk komen.

De laatste maanden, juli en augustus, rijden we er iedere dag ca. 120 km mee omdat het treinstation vanaf waar we forensen op de schop is gegaan. Tijdens de vakantietijd is het lekker doorrijden, maar het begint nu weer drukker te worden. Alhoewel de Aygo bij 120 km/h niet bepaald stil is stap ik toch elke keer weer met een glimlach in. Het verbruik is gedaald naar ca. 4,8 l/100 km met een uitschieter van 4,5 l/100 km (1 op 22,4). Erg goed dus! Wel mis ik de airco, ik realiseer me nu dat het erg stom van mij is geweest deze niet aan te vinken in de optielijst... aan de andere kant kan deze nu geen vermogen en dus brandstof opslokken.

Problemen: 0,0. Iedere dag weer gaan met die banaan. De rammel in het midden van het dashboard is weggehaald door een bekwame monteur, aanzienlijke verbetering van het comfort is het gevolg. Krakende stoelen zijn tot een aanvaardbaar minimum gereduceerd. Ik heb daarom 1 ster aan het comfort toegevoegd.

Onderhoud:
Kleine beurt (13.000 km, binnen 1 jaar): EUR 111,=
Grote beurt (30.000 km): EUR 271,53

Ik ben niet ontevreden over de prijzen en de service.

Verder heb ik lichtmetalen velgen aangeschaft voor de zomerbanden, foto’s volgen nog.

PROBLEMEN

  • 18.000 km

Alleen de passagiersstoel die irritant kraakt. Verder nog geen problemen, en ik hoop dat dat zo blijft!

Update 13-11-2008: De bestuurdersstoel is ook gaan kraken. Niet echt storend, maar hoort eigenlijk niet. Verder is de versnellingsbak een beetje hakerig, soms kan ik de achteruit moeilijk vinden. Ik mag toch aannemen dat ik er intussen wel aan gewend ben en dat het niet aan mij ligt, haha.

Update 07-01-2008: Schakelen gaat steeds beter. De bak is voornamelijk hakerig als de motor nog koud is. Valt prima mee te leven als je eenmaal de trucjes door hebt. De stoelen worden binnenkort door de dealer onder handen genomen.

Update 27-02-2008: Krakende stoelen zijn verholpen, maar: RAMMELS! Inmiddels ben ik nog 2 keer bij de dealer geweest. De eerste keer zou het gekraak van de stoelen worden verholpen. Men had verwacht het te kunnen verhelpen door andere bouten voor de rails te gebruiken. Dat was niet succesvol en mij werd gezegd dat er nieuwe rails besteld moesten worden.

Update 08-11-2009: Qua rijden geen problemen. Nog niks kapot, alles werkt naar behoren. Maar je merkt aan alles dat het dashboard en andere componenten van het interieur van de Aygo zo goedkoop mogelijk zijn. De rammel in het het midden van het dashboard is verminderd, maar nog niet helemaal weg. Ik erger me er kapot aan, maar gelukkig moffelt de radio een hoop ongewenste geluiden weg. De stoelen kraken en piepen nog steeds een beetje, dat zal wel altijd zo blijven. Jammer, maar helaas.

Update 03-09-2010: Rammels zijn weggehaald en wat scheelt dat een hoop irritatie! Er was even voor nodig maar gelukkig is het nu verholpen. Verder geen enkel probleem gehad met de Aygo!

Ingeruild!

  • 36.500 km

Afgelopen oktober hebben we de Aygo ingeruild. Niet dat we niet tevreden waren, maar het budget liet het toe om een auto aan te schaffen die voldeed aan onze wensen van meer ruimte en comfort.

En het is geworden ...... *drumgeroffel* ..... een Urban Cruiser. Het hoe en waarom van deze keuze komt te staan in de review die ik hier over een aantal maanden zal plaatsen.

De Aygo heeft de eindstreep moeiteloos en volledig naar tevredenheid gehaald. Vlak voor de inruil zijn we er nog mee op vakantie geweest en wederom geen enkele klacht!

Statistieken voor de liefhebber:

KOSTEN in EUR/km

Totaal per km 0,26
waarvan:
Onderhoud 0,04
Verzekering 0,05
Brandstof 0,06
Afschrijving 0,12
Wegenbelasting 0,00

De hoge onderhoudsprijs is wel vertekend aangezien ik lichtmetalen velgen á EUR 750,= bij deze post heb gerekend. Zonder deze post zou het EUR 0,01/km worden. Uiteraard is de hoogste kostenpost de afschrijving, maar dat is logisch omdat ik de auto nieuw kocht en in die periode is de afschrijving het hoogst. Toch was ik niet ontevreden over de inruilprijs (en de korting op de gekochte auto) die we kregen. Bovendien lag de prijs die de dealer gaf niet ver onder de particuliere verkoopprijs, althans voor zover mijn steekproeven realistisch waren.

Brandstofverbruik:

Gemiddeld verbruik (km/l): 19,69
Gemiddeld verbruik (l/100 km): 5,08
Totaal getankt (n): 63
Totaal getankt (l): 1468,06
Hoogste verbruik (l/100 km): 6,33
Hoogste verbruik (km/l): 15,81
Laagste verbruik (l/100 km): 3,74
Laagste verbruik (km/l): 26,76

De slimme rekenaar ziet dat het gemiddelde verbruik maal de totale getankte hoeveelheid niet overeenkomt met het totaal gereden aantal kilometers. Dat klopt, helaas heb ik niet alle bonnetjes kunnen bewaren. Een gemiddelde van krap 1 op 20 met een 'normale' rijstijl, dus snelheden t/m 120 km/h en geen kinderachtige acceleraties vind ik meer dan acceptabel.

Conclusie: de Aygo is een betrouwbare, zuinige, goedkope en fijn rijdende auto. Qua comfort (vooral het geluid in het interieur) en ruimte lever je in maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de handelbaarheid, het rijplezier en de lage vaste kosten.

Bedankt voor jullie aandacht en reacties! :)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.