Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2007)

autoreview

Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i + (2007)

Signalement

UitvoeringAygo 1.0 12v VVT-i +
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Goedendag,

Ik zou me zelf ook maar us ff voorstellen.
Ik ben Rene en woon in Emmen ( Drenthe ) sinds anderhalf jaar heb ik ook een aygo. En tevens rij is er nog elke dag met veel plezier in..

Ondertussen heeft de auto een aantal aanpassingen ondergaan:

17 ’ Tenzo R GF 7 Hyper black
195/40/r17 Hankook bandjes
Gele remklauwen
Achterzeiruitjes geblindeerd ( 3 % doorlaat )
Achterruit getint ( 40 % doorlaat )
Luchthoorn ( Tuu thuu tuu thuu ) met switch naar normale toeter.
Achtervering begrenst op schokbreker

Lampje in kofferbak
Door light werkt ook via passagier kant.
3 extra 12 volt aansluiten.
Dasboard klepje
Prof. Armsteun

De aygo heeft inmiddels 27 000 km gelopen en helaas hebben de orginele bandjes dit niet vol gehouden!... deze waren al aardig versleten. Maar goed.. aygo wou ook wat te goed spinnen in de bochten.
Door de nieuwe velgen rijdt hij een stuk strakker in de bochten. Ook vliegt de abs lang haast niet meer aan. Een groot nadeel is wel dat de aygo een stuk minder vermogen heeft gekregen door de 17 ’ velgen. dit komt vooral omdat ik van 155 breed naar 195 bent gegaan. Eerst liep hij mooi 170 op top.. nu haalt die de 145 ! ( met wind mee trekt die hem over de 160 ! )... Hij trekt nu voor geen meter meer in de 5 en zelf met flink wind tegen houdt die 130 in de 5 niet meer vol. Met het insturen heb ik zeer weinig problemen. Hij raakt alleen de binnenkant als ik bijna helemaal volledig instuur...Het enigste was wel als ik met 3/4 in de auto zat wouden de velgen aanslijten aan de buitensterand van de wielkast. met als gevolg dat hij mijn band beschadigde. Hiervoor heb ik nu bumpstops erop zitten ( deze begrenzen de schokbrekers, zodat hij niet meer te ver doorveert )
Aangezien ik nieuwe velgen erop kreeg heb ik de remklauwen geel gespoten.. Dit is allemaal een beetje snel snel gebeurd. het resultaat was er wel goed om.. Was alleen een beetje jammer dat echt overig verf zat.. ook op de geleiders van de remschoenen.. Hierdoor sleten me remmen steeds aan. Nadat ik alles uit elkaar heb gehaald.. verf rommel er tussen weg doet hij het weer normaal...
Voordat ik de 17 ’ velgen had gekocht, had ik eerst us uitgeprobeerd met andere 17 ’ velgen. Deze had 205 bandjes. Het grote nadeel was dat ik hier maar een klein stukje mee kon sturen.. Tevens sleet hij achter tegen de bezine slang aan. Het grappig was dat ik alleen maar twee velgen had om uit te proberen.. deze had ik die dag alleen op de voorkant bevestigd.. Het klinkt misschien raar.. maar de auto wou niet meer normaal remmen.. het hele abs systeem was in de war.. hij schoot continu in de abs en soms blokeerde hij de rempendaal volledig!.. Als ik er echt hard op trappe.. trappe in door de abs heen en remde hij wel weer !.. Dat waren nog eens spannend momenten;) vooral voor de eerste keer..
Laatst nog ff bumpstops geplaats in de schokbreker, die zijn gewoon simpele rubbertjes die om de schokbreker as heen passen ( hierdoor kan hij minder ver doorveren ) nadat ik eerst een stuk of wat er tussen had gedaan.. had ik hem ff geprobeerd over een drempel, daarna bleek dat er nog een rubbertje bij op moest.. niets aan de hand!.. helaas bleek dit minder waar.. Doordat er vuil op het draad van de schokbreker was gekomen.. kon ik haast met geen mogelijkheid de laatste bovenste moer eraf krijgen.. ( Uiteindelijk is dit toch gelukt.. De volgende x gelijkt het draad schoongemaakt met vet.. zodat de moer niet weer vast loopt.
Voor een jaar geleden heb ik me achterste zeiruitjes geblindeerd... dit viel me 100 % mee.. ff een malletje gemaakt van karton.. ff bij de autostyle dealer raamfolie opgehaald en plakken maar.. en dat zonder bolletjes ...
Voor een paar maand geleden was ik enthausant begonnen aan me achterruit, om deze ook te gaan blinderen..Alles eraf gehaald, ruit eruit en plakken maar!.. helaas was dit nog niet zo simpel.. De achtersteruiten wisser zat ontiegelijk vast... Op het laast met een pullytrekker hem los gekregen ( bleek loctite tussen te zitten, grappemakers ) Daarna het ruitje eruit gepakt en proberen te plakken. Jammer genoeg reageerde het folie van autostyle voor geen meter op mijn fohne en mislukte het totaal. De volgende ochtend heb ik hem maar weggebracht en laten tinten.
De luchthoorn was een van de eerste dingen die ik erop had.. ik vondt de orginele toeter zo slecht dat ik hem wou vervangen door een zwaardere.. Knipoog Dat is dus uiteindelijk de luchthoorn geworden. Het bevestigen wou prima en tevens ziet er in de auto nog een switch zodat ik hem naar orginele toeter kan schakelen ( altijd handig voor apk ).
Voor een paar maand geleden een armsteun in de auto gekocht.. me vader wou graag een armsteun in zijn auto hebben.. na informeren bij de dealer was dit geen probleem ( daithasu ) helaas lag de prijs aardig hoog.. een beetje rondgekeken en ja hoor.. bij de autostyle dealer was percies de zelfde armsteun voor 100 euro goedkoper exl. montage.. Daarna heb ik hem zelf ook gekocht voor de aygo en nog geen 20 minuten later zat hij erin. Rijdt een stuk fijner.

Nog aan te passen aan de aygo
Andere bumpers van Jm Carstyle ( als ik geld hebt Knipoog )
Achterspoiler ( komt overschijndelijk deze zomer erop )
Een turbo met interkoeler ( Als ik ooit geld teveel heb Knipoog gehehe )
Voor de rest wil ik ooit nog een digitaal display hebben waarop ik de olie tempratuur, water tempratuur, stroom voltage en verbruik kan aflezen.. Deze wil ik dan gaan bevestigen in het dasboard in het bovenste vakje.. helaas heb ik hier nog steeds geen geschikte module voor gevonden )...

Problemen:
-Contact slot komt niet helemaal goed terug.. Als ik dan me radio aan heb.. en ik doe hem uit.. kan de radio niet meer uit.. hij wil nog wel de cd eruit gooien maar verder niet.. De slot blijft dan haken tussen de accesoirestand en de stand om de moter te starten ( als hij de motor start gaat alles ff uit, radio etc ) percies op die stand blijft hij dan haken..
-Koppeling piepte bij in het intrappen... ff wd-40 erbij en opgelost


Toch nog altijd leuk dat een aygo een golf 4 tdi met 105 pk eruit trekt... ( en dat zelf nog met brede bandjes ) Tevens reed ik vandaag tegen een Seat ibiza cupra met 160 pk en viel me op dat ik hem in het begin eruit trokt.. elke x als ik hem hoog in de toeren had liep hij als een gek in.. ( blijkaar moet de cupra het echt hebben dan de turbo )

Het verbruik van de auto verschilt nog behoorlijk, als ik gewoon in de stad rij heb ik 1:18 ( met breede banden ) in de zomer.. s`winters 1:16 ( gewone banden Knipoog ) Tevens als ik met mijn huidige velgen op de snelweg continu 130/140 rijd gebruikt bij 1:13.8 !

PROBLEMEN

Contactslot blijft soms hangen, waardoor de radio niet meer werkt..

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.